לבקש מ-ChatGPT להכין לכם קפה יהיה אפשרי בקרוב: ענקית הבינה המלאכותית, OpenAI, החלה לעבוד על מודלי בינה מלאכותית חדשים המכונים "סייענים" או "סוכנים" (Agents). על פי דיווח של אתר The Information וסוכנות רויטרס אמש (ד'), הסייענים ישמשו לביצוע מטלות ופעולות במכשירים או שירותים דיגיטליים. לדוגמה אפשר יהיה לבקש מהסייען להזמין לנו פיצה הביתה לשעה מסוימת ולדייק את התוספות בשפה טבעית. הסייען יבצע את המטלה של התחברות לאתר של המסעדה, הרכבת ההזמנה ושליחת אישור תשלום לטלפון שלנו.
1 צפייה בגלריה
OpenAI
OpenAI
OpenAI
(צילום: shutterstock)
הסייען משתמש ביכולות כריית מידע ולימוד כדי לבצע את המשימות בהתאם לבקשת המשתמש. זאת אומרת שהוא לא חייב להכיר את האתרים, האפליקציות, המכשירים או השירותים בהם הוא נדרש להשתמש. למשל ניתן לבקש ממנו להזמין לנו כרטיס טיסה לטווח תאריכים והוא ידע לסרוק את הרשת ואפליקציות ההזמנות כדי לבנות לנו את האפשרויות המתאימות לנו ביותר בהתאם לדרישות שלנו. הוא יוכל באותה מידה לייצר מתכון לשילוב של מצרכים שיש לנו במקרר או לבצע הזמנה של מוצרים במחירים הזולים ביותר שיוכל למצוא, גם משלושה אתרי קמעונאות במקביל.
מדובר בשימוש אחר של בינה מלאכותית גנרטיבית, במקום לייצר תוכן חדש, הסייען או סוכן חכם יבצע עבורנו פעולות. לא ברור האם יש ל-OpenAI סייען כזה מוכן או שמדובר בתכניות לטווח ארוך. ChatGPT הושק ב-2022 וכבר פיתוחי החברה שולבו בהרבה מאוד מוצרים מסחריים ובראשם פלטפורמת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט - מהמשקיעות העיקריות בה - Copilot. הוספה של יכולת מעין זו לאפליקציית ה-AI של מיקרוסופט תזניק אותה הרבה מעבר ליכולות של סייענים דיגיטליים קיימים כגון סירי או אלכסה.
ריפרש
ג'ו ביידן, טיילור סוויפט ומשבר ה-דיפ פייק / עם מיכאל מטיאס
34:49
יש לציין שהרעיון של סוכני AI חכמים אינו ייחודי ל-OpenAI ולמעשה חברה אחרת אף הקדימה אותה בהשקה של מוצר שעושה בדיוק את אותם הדברים. הראביט R1 הוצג ב-CES האחרון ומכר כמעט 50 אלף יחידות בשבוע התערוכה. הוא מבוסס על מודלים שנקראים LAM או מודל פעולה גדול שעושה למעשה את אותו הדבר כמו הסוכן החכם ש-OpenAI מפתחת. הוא מסוגל לבצע פעולות כמו למשל להזמין מונית, לקנות מוצרים או למצוא מקומות להופעות וכל זאת ללא התערבות המשתמש
העתיד של הסוכנים החכמים כנראה נמצא במכשירי המובייל שלנו. נוכל לבקש מהם לבצע מטלות שכיום דורשות מאיתנו לפתוח אתרים, אפליקציות או להירשם לשירותים. כלומר לחסוך מאיתנו את ההתעסקות בממשק המחשב או הסמאטרפון. זו יכולה להיות בשורה מצוינת לכל מי שאלרגי לשימוש בטכנולוגיה או לאזרחים ותיקים למשל. בינתיים, חוץ מראביט ו-OpenAI גם אמזון עובדת על פיתוח דומה שאמור לשפר את היכולות של אלכסה הוותיקה.