גם בתקופה שבה רבים מאיתנו מבלים יותר זמן בבית מאי פעם, שוק האוזניות נטולות החוטים (True Wireless) לא עוצר במקום. מדי חודש מגיעים לישראל דגמים חדשים של האוזניות הקטנות, מבית יצרנים מוכרים יותר ופחות. אז מה יש לנו הפעם? חברות ענק כמו סנהייזר וג'ברה נלחמות על נתח שוק עם יצרנים קטנים יותר דוגמת Jlab, וגם Bose סוף סוף מנסה לשחזר את תהילת האוזניות שלה בפורמט החדש.
1 צפייה בגלריה
אוזניות אלחוטיות
אוזניות אלחוטיות
מי ישמע: השוואת אוזניות אלחוטיות
(צילום: יח"צ)
כותרת ביניים
מחיר: 799 שקלים הדגם הזה הוא האח הקטן והזול יותר של Momentum Truly Wireless 2 המצוינות שהופיעו בסקירה הקודמת. הדבר הכי מפתיע לגביהן הוא שהירידה במחיר לא פגעה באיכות הסאונד - אלה עדיין אוזניות עם סאונד נעים ומדויק יותר מרוב מה שתמצאו בשוק. כמעט בכל מקום אחר, לעומת זאת, יש כאן פשרות.
אהבנו: סנהייזר שוב לא מאכזבת בסאונד. אין כאן בס מוגזם, וגם תדרי הביניים משתחזרים כמו שצריך. בצלילים הגבוהים לפעמים הסאונד קצת צורם, אבל תוכלו לתקן את זה באמצעות האפליקציה של האוזניות והאקוולייזר המובנה שלהן. האוזניות עצמן קלות ונוחות, אפילו שהן לא נראות ככה. גם בלי ביטול רעשים אקטיבי הן מספקות חסימה טובה של רעשי רקע, והמיקרופון לשיחות עובד בסדר גמור.
sennheiser cx 400bt
לא אהבנו: אתם יודעים מה טוב יותר מאוזניות בלי ביטול רעשים אקטיבי? אוזניות עם ביטול רעשים אקטיבי, והשוק לאחרונה נהיה מוצף בכאלה. חוץ מזה, זמן הסוללה של האוזניות האלה לא גבוה במיוחד - 7 שעות להטענה, ושתי הטענות בתוך קופסת ההטענה. רק 21 בסך הכל. חסר כאן גם זיהוי אוטומטי של הוצאה מהאוזניים. כמו כן, האוזניות אמנם נוחות, וקופסת ההטענה עושה את העבודה, אבל רואים שבכל הקשור לעיצוב ואיכות החומרים סנהייזר מתייחסת לאוזניות כאל מוצר לא יוקרתי בעליל.
השורה התחתונה: רוצים אוזניות למוזיקה? אוהבים את הסאונד של סנהייזר? עכשיו יש לכם נקודת כניסה זולה מאי פעם למשפחה של אחת מיצרניות האוזניות המוערכות בעולם.

כותרת ביניים
מחיר: 189 שקלים אנחנו חיים בתקופה מדהימה עבור רוכשי אוזניות. יש יותר מבחר מאי פעם, עם נקודות מחיר מגוונות מאי פעם, וברוב סוגי האוזניות אפשר למצוא גם מציאות מאוד זולות. תחום האוזניות נטולות-החוטים, עם זאת, אינו אחד מאלה. האתגר הטכנולוגי כאן עדיין מהותי מדי, והקשר בין האיכות למחיר הדוק יותר. אתם רואים לאן אנחנו מכוונים, כן?
אהבנו: אלה אוזניות זולות מאוד. הן עובדות. המיקרופון שלהן עובד לא רע.
JLab Audio Go Air
לא אהבנו: הסאונד שלהן לא טוב - יותר מדי בס, הכל נשמע מרוח. זה נשמע בסדר בפודקאסטים, אבל אלה לא אוזניות למוזיקה. קופסת ההטענה שלהן מוזרה ממש - אין לה מכסה, האוזניות פשוט נכנסות פנימה. לקייס יש כבל מובנה קצר מאוד ואין חיבור USB, אז אתם חייבים להשתמש בכבל הזה להטענה. משטחי המגע לא תמיד מגיבים כמו שצריך.
השורה התחתונה: צריכים אוזניות זולות לשיחות ופודקאסטים? זו אפשרות לא רעה. רק אל תנסו לשמוע בהן מוזיקה.
כותרת ביניים
מחיר: 278 שקלים כבר כמעט 20 שנה שחברת Skullcandy מפתחת לעצמה תדמית של יצרנית מוצרי אודיו מגניבים, כשהדגש הוא בדרך כלל על המגניבות ולא על האודיו. המחיר לרוב לא גבוה, הצבעים מעניינים, והסאונד מאוד מוטה לכיוון בס.
אהבנו: אלה אוזניות קטנות ונוחות עם עיצוב קצת לא שגרתי. החלק שבולט מהאוזן נמצא בזווית של כמעט 90 מעלות מהחלק שנכנס לתוך האוזן, מה שמקל על הכנסתן והוצאתן לאוזנייים. אהבנו גם שיש להן דירוג עמידות IP55 - אי אפשר ללכת לשחות איתן (לא שאוזניות בלוטות' עובדות מתחת למים), אבל זיעה וגשם לא יפחידו אותן, וכך גם חול.
Skullcandy Sesh
לא אהבנו: הסאונד של סקאלקנדי עדיין לא משהו. אם אתם מאזינים רק להיפ הופ, או ממש אוהבים בס, זה יהיה הגיוני, אבל רוב הז'אנרים שדורשים גם תדרים גבוהים יותר - ממוזיקה קלאסית ועד לרוק - יישמעו מעומעמים, כי הבס בולע הכל. כמו כן, הסוללה באוזניות מספקת רק כ-3 שעות, עם עוד שתי הטענות בתוך הקופסה. אה, והקופסה נטענת במיקרו-USB המיושן ולא ב-USB-C החדש יותר.
השורה התחתונה: אוזניות לאנשים שאוהבים בס. רק בס.
כותרת ביניים
מחיר: 799 שקלים דור חדש לאחת האוזניות הפופולריות ביותר בשוק, עם ביטול רעשים אקטיבי (ANC) כבר מהיום הראשון (בדגם הקודם הוא התווסף בעדכון תוכנה), עיצוב קצת שונה וסאונד טוב יותר.
אהבנו: כמעט הכל, החל מהמשקל שלהן ואיך שהן יושבות באוזן, דרך הצורה החדשה של אטמי הסיליקון ועד לאיכות הסאונד. איכות הסאונד של האוזניות האלה עדיין לא משתווה לזו של סנהייזר, Bose ו-B&O, אבל הסאונד שלהן נעים ולא צורם ברוב סוגי המוזיקה שבדקנו - מקלאסית ועד לראפ. ביטול הרעשים האקטיבי שלהן מרשים מאוד, גם ברחוב סואן. זמן הסוללה הוא כ-5 שעות עם ביטול רעשים או 7 בלי, עם 3 וחצי הטענות בתוך הקופסה. כמו כן, ג'ברה היא מהיחידות שעדיין כוללות כפתורים פיזיים באוזניות נטולות חוטים, וזה הרבה יותר נוח ממשטחי מגע.
Jabra Elite 85t
לא אהבנו: באזורים עם הפרעות קליטה האוזניות האלה תפקדו פחות טוב מאחרות, וחווינו ניתוקים רגעיים או היעדר סנכרון בין אוזניית שמאל לימין. כמו כן, אין כאן תמיכה בחיבור aptX, מה שקצת מצער עבור בעלי מכשירי אנדרואיד שרוצים חיבור איכותי.
השורה התחתונה: עוד דור מוצלח של אוזניות נטולות-חוטים מבית ג'ברה.
כותרת ביניים
מחיר: 1,390 שקלים Bang & Olufsen מיתגה את עצמה כחברת יוקרה מהסוג שגובה מחיר גבוה בין השאר בזכות העיצוב של מוצריה, אך מנסה שלא להתפשר גם על איכות טכנולוגית. B&O E8 Sport הוא מוצר שמדגים היטב את השילוב הזה בין עיצוב לפונקציונליות. עבור מרבית הקוראים, עיצוב האוזניות לא יצדיק את המחיר הגבוה יותר, אבל אלה שמוכנים לשלם דווקא על העיצוב הזה, יקבלו גם תמורה טכנולוגית טובה.
אהבנו: עיצוב האוזניות עצמן וכן של קופסת ההטענה שלהן ייחודי, מגניב ובולט לעין. אבל הוא לא רק יפה, אלא גם פונקציונלי - אלה בין האוזניות היחידות בשוק עם דירוג IP57, מה שהופך אותן לחסינות הן מפני מים והן מפני אבק. היות ומדובר באוזניות ספורט, יש להן סנפיר נסתר שמטרתו להחזיק את האוזניה בתוך האוזן (ה-E8 Sport מגיעות עם שלושה גדלי סנפירים). אבל מה שהפתיע אותי לטובה, היה השילוב, בנוסף לאטמי סיליקון סטנדרטיים, גם של אטמי ספוג מצוינים מבית Comply. ומה עם הסאונד? מצוין ומפורט כרגיל אצל B&O, ואפילו קצת יותר מאוזן מבדרך כלל. נהניתי משירים עם הרבה בס הרבה יותר מאשר ב-E8 3.0 הלא-ספורטיביות.
b&o e8 sport
לא אהבנו: בהשוואה טכנולוגית, קשה לי להמליץ על האוזניות האלה במחיר שלהן, במיוחד היות ואין להן ביטול רעשים אקטיבי או דברים כמו זיהוי אוטומטי של הוצאת אוזניות מהאוזניים. אני כן מכיר בכך שיהיו אנשים שעבורם העיצוב מצדיק את המחיר, ולא חושב שיש בכך פגם - זה לא שהם יקבלו תמורה רעה למחיר הזה.
השורה התחתונה: על איכות משלמים, על עיצוב משלמים, על איכות ועיצוב משלמים פעמיים.
כותרת ביניים
מחיר: 1,390 שקלים הראשונה משתי האוזניות של Bose בסקירה הזו היא אחת מאוזניות נטולות-החוטים המסקרנות של השנה. Bose היא בין המובילות של קטגוריית ביטול הרעשים באוזניות גדולות, והחברה לקחה את הזמן שלה בכל הקשור לפיתוח אוזניה קטנה עם ביטול רעשים אקטיבי. האם ההמתנה השתלמה? תלוי למה ציפיתם.
אהבנו: אין כיום בשוק אוזניות נטולות-חוטים עם ביטול רעשים אקטיבי טוב יותר מזה של האוזניות האלה. מאוד נהניתי לשבת איתן במצב חוסם רעשים גם כשלא הקשבתי לכלום, פשוט כי הן ביטלו כמעט לגמרי את כל רעשי הסביבה. הן גם מהאוזניות הנעימות ביותר מבחינת סאונד - עם צליל עמוק ונעים שכולל בס טוב אבל לא משתלט, לצד שחזור נאמן של תדרי ביניים ותדרים גבוהים. האוזניות לא בדיוק נייטרליות, הבס בבירור קיבל תעדוף, אבל זה משהו ש-Bose עושה בכל האוזניות הצרכניות שלה. כדאי לציין לטובה גם את העדכון האחרון, שהוסיף שליטה בעוצמת הצליל באמצעות העברת אצבע למעלה או למטה על משטח המגע של האוזנייה הימנית.
bose quiet comfort
לא אהבנו: כל מה שקשור לאוזניות האלה גדול מאוד. קופסת ההטענה עצומה בהשוואה לאוזניות אחרות, ודורשת לחיצה על כפתור כדי לפתוח אותה (הסטנדרט כיום הוא מכסה מגנטי). האוזניות עצמן גדולות מאוד ומסתמכות על סנפיר סיליקון שיחזיק אותן בתוך האוזן. זה לא בהכרח נוח, ויש אנשים שהאוזניים שלהם פשוט לא בנויות לאוזניות כאלה. במקרה שלי, אוזניית שמאל לפעמים יצאה מהמקום לאחר שימוש ממושך, לא משנה באיזה סיליקון השתמשתי. סוללת האוזניות מספיקה ל-5-6 שעות, וקופסת ההטענה כוללת רק שתי הטענות.
השורה התחתונה: אוזניות שגורמות להתגעגע לטיסות בזכות ביטול הרעשים שלהן.
כותרת ביניים
מחיר: 990 שקלים הזוג השני של אוזניות Bose בסקירה נראה, במבט ראשון, כמו האח הקטן של Quietcomfort Earbuds. הקופסה דומה, אם כי קטנה יותר, וכך גם האוזניות עצמן. אבל אלה אוזניות שמותאמות הרבה יותר לפעילות ספורטיבית, לטוב ולרע.
אהבנו: האוזניות האלה יושבות היטב באוזניים, גם כשאתם עושים דברים כמו לרוץ או להזיז את הראש מצד לצד כאילו אתם רצים בזמן שאתם בעצם יושבים מול מחשב. הן נשמעות קצת פחות טוב מה-Quietcomfort, אבל הסאונד שלהן עדיין נעים וחם.
bose sport earbuds
לא אהבנו: ה-Sport Earbuds חולקות עם ה-Quietcomfort Earbuds כמה מהבעיות. קודם כל, קופסת ההטענה אמנם קטנה יותר אבל עדיין גדולה מאוד בהשוואה לאלה של המתחרים. וגם היא כוללת כפתור פתיחה, לא נעילה מגנטית. ואם כבר הקופסה, היא תספק לאוזניות רק 10 שעות סוללה, בנוסף ל-5 בתוך האוזניה עצמה - לא הרבה במיוחד.
השורה התחתונה: צריכים אוזניות נטולות חוטים בעיקר לספורט? אלה מועמדות טובות.
כותרת ביניים
מחיר: 799 שקלים JBL היא אחת מחברות האודיו הפופולריות בעולם, אך עד כה היא לא הציגה אוזניות נטולות-חוטים מרשימות מספיק כדי ללכת ראש בראש עם דגמי דגל של המתחרים הגדולים. האם הדגם החדש ביותר (והיקר ביותר) של החברה בקטגוריה הזו הוא גם הגיים צ'יינג'ר שלה? בואו נראה.
אהבנו: הסאונד של האוזניות כיפי ממש. יש כאן המון בס, אבל לא יותר מדי. Future Days של אדי וודר, אחד השירים שאיתם אני בודק אוזניות בימינו, נשמע כאן טוב בצורה מפתיעה ממש. עוד נקודה לזכותן של האוזניות האלה היא האפליקציה שלהן, שכוללת אקוולייזר עם התאמה אישית לצד ערכות סאונד מוכנות שעליהן חתומים דיג'ייז מפורסמים כמו ארמין ואן ביורן וניקי רומרו. הקופסה קומפקטית ונעימה למגע, האוזניות קלות ונכנסות בקלות לאוזניים, הסוללה תספיק ל-6 שעות עם עוד 3 הטענות מהקופסה.
JBL Club Pro+
לא אהבנו: האוזניות האלה מבטיחות לכם ביטול רעשים אקטיבי, אבל הוא לא מאוד מורגש. משטחי המגע רגישים מדי וקל ללחוץ עליהם בטעות. השליטה עצמה קצת מסורבלת. המיקרופון לא רע, אבל גם לא מהטובים ביותר שתוכלו למצוא כיום, ומתקשה בסביבה רועשת.
השורה התחתונה: אוזניות טובות מאוד למוזיקה, כל עוד אתם לא באמת צריכים ביטול רעשים אקטיבי עוצמתי.
כותרת ביניים
מחיר: 429 שקלים חברת 1More הסינית לא רוצה שתחשבו עליה כעל יצרנית של אוזניות זולות. מוצריה אף פעם לא יהיו הזולים ביותר בחנות, אך גם לא יגיעו עם תג מחיר של אוזניות פרימיום. זה נכון גם לגבי Colorbuds, אוזניות הביניים של החברה, שכפי ששמן מרמז, מגיעות במגוון צבעים (ורוד, ירוק, צהוב ואפור).
אהבנו: קודם כל, הן קטנות ונוחות מאוד - כשהאוזניות עצמן גם נעימות למגע. שנית, יחסית למחיר, הסאונד שתקבלו כאן מפתיע לטובה, וכך גם איטום הרעשים. יש דגש על בס, כצפוי, אבל זה באמת דגש ולא ניסיון להטביע את הכל בתוך הבס. זה עובד במוזיקה אלקטרונית ובפופ עכשווי, פחות עובד ברוק. הטענה תספיק לכם לכ-6 שעות, עם כמעט שלוש הטענות נוספות בתוך הקופסה.
1More ColorBuds
לא אהבנו: הקופסה של האוזניות מרגישה זולה, והמיקרופון שלהן לא מאוד מוצלח. כמו באוזניות דומות, גם כאן משטחי המגע רגישים מדי וקל מדי ללחוץ עליהם בטעות.
השורה התחתונה: הפתעת הסקירה, לא כי הן האוזניות הטובות ביותר כאן אלא כי יחסית למחיר שלהן, התמורה שתקבלו גבוהה במיוחד.