לפני הכל, גלקסי באדס לייב של סמסונג מקבלות נקודות על מקוריות. שוק האוזניות נטולות החוטים (Truly Wireless) מלא היום בשני סוגים של דגמים - אוזניות שמנסות להיראות כמו איירפודס של אפל, ואוזניות שנכנסות עמוק לתוך האוזן. עם הבאדס לייב, היצרנית הקוריאנית מסרבת לקחת חלק במשחק הזה - האוזניות החדשות שלה נראות כמו שני זרעי שעועית.
עבור כל חברה אחרת, היה מדובר בהימור. אבל בשביל סמסונג אין כאן סיכון אמיתי: אני מרשה לעצמי לנחש שבחודשים הקרובים נראה ברחובות לא מעט אנשים עם הבאדס לייב באוזניים, אחרי שהתמחור האגרסיבי והשיווק האגרסיבי לא פחות של סמסונג יעשו את שלהם.
האם האנשים האלה יחשבו שמדובר באוזניות נוחות? תלוי בגודל האוזניים. כמי שאוזניות כפתור תמיד הציקו לו, הבאדס לייב מתחילות להכאיב לי אחרי כחצי שעה של שימוש רציף. גם כשאני מוריד אותן, האוזן רגישה וכואבת למשך כמה דקות. מצד שני, כשנתתי לשני אנשים אחרים לנסות אותן, הטענה של שניהם הייתה שהאוזניות דווקא נוחות מאוד.
5 צפייה בגלריה
גלקסי באדס לייב
גלקסי באדס לייב
עיצוב ייחודי. גלקסי באדס לייב
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
גלקסי באדס לייב
גלקסי באדס לייב
שלושה צבעים - לבן, ברונזה ושחור
(צילום: shutterstock)
5 צפייה בגלריה
גלקסי באדס לייב
גלקסי באדס לייב
הסאונד של AKG מפתיע לטובה
(צילום: shutterstock)
כשהן כן נמצאות באוזן, הבאדס לייב יושבות טוב - מספיק טוב להליכה מהירה ואולי אפילו לריצה לא מאומצת במיוחד. בצידן האחורי, זה שנכנס לאוזן, יש סוג של תפס גומי רך שמונע מהן לצאת בקלות. והבאדס לייב לא רק יושבות טוב, בעיניי הן גם נראות טוב.

ביטול רעשים? על הנייר אולי

סמסונג מתהדרת בכך שאלה האוזניות הראשונות שלה עם ביטול רעשים אקטיבי (ANC). טכנית, זו טענה נכונה. מעשית, היא לא רלוונטית, כי האוזניות האלה לא מיועדות לחסימת רעשי סביבה. בזכות העיצוב שלהן, שלא חוסם בכלל את תעלת האוזן, היכולת שלהן לחסום רעשים כלשהם מוגבלת, והביטול האקטיבי משפר את המצב במידה מאוד מעטה. אם אתם נמצאים בחדר שקט עם מזגן, הפעלת המצב הזה תעמעם טיפה את הרעש. רכבת שמגיעה לתחנה, או אפילו כלי רכב חולף, הם משימה הרבה יותר מדי קשה עבור מנגנון ביטול הרעשים שיש פה. כיביתי והדלקתי את מנגנון ביטול הרעשים ברחוב סואן, ולא הרגשתי בהבדל בין שני המצבים.
5 צפייה בגלריה
גלקסי באדס לייב ואיירפודס פרו
גלקסי באדס לייב ואיירפודס פרו
ליד האיירפודס פרו של אפל
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
גלקסי באדס לייב
ומה לגבי איכות השיחה? המיקרופונים של האוזניות האלה טובים למדי. הצלחתי לנהל שיחה ברחוב בלי שהצד השני יצעק עליי שאפסיק כבר להשתמש בו כשפן ניסיונות לבדיקת אוזניות אלחוטיות - וזה הישג.
לא הגעתי לבאדס לייב עם ציפיות גבוהות בכל הקשור לסאונד. סמסונג לא ממש הצטיינה עד כה באיכות הצליל באוזניות נטולות החוטים שלה - אבל הפעם הופתעתי לטובה. ממש ממש הופתעתי. הרמקולים ש-AKG שמה בתוך האוזניות מפיקים צליל מפורט (שומעים היטב את כל טווח התדרים, בלי שדברים יתערבבו) בעוצמה גבוהה, והבס חזק ונעים לאוזן. התנאי האחד שצריך להתקיים כדי שתוכלו ליהנות מהצליל הוא שהאוזניות יישבו טוב בתוך האוזניים שלכם. אם לא תמקמו אותן כמו שצריך, איכות הסאונד תיפגע.

רק אל תיגעו בכלום

מקום נוסף שבו סמסונג לא הצטיינה בעבר, והפעם דווקא ממשיכה את המסורת הבעייתית הזו, הוא שליטה באמצעות משטחי מגע. כמחצית מהפעמים שבהן רציתי להכניס את האוזניה לאוזן, או לסדר אותה, נגמרו בכך שבטעות לחצתי על משטחי המגע המובנים. ובגלל צורת השעועית, אין לכם דרך להחזיק את האוזניות האלה בלי לגעת בחלק הרלוונטי.
5 צפייה בגלריה
גלקסי באדס לייב
גלקסי באדס לייב
ימשיכו לנגן גם אחרי שתוציאו את האוזניה מהאוזן
(צילום: ירון ברנר)
השליטה עצמה היא די סטנדרטית: לחיצה אחת מנגנת ומפסיקה, לחיצה כפולה מעבירה קדימה ומאפשרת לענות/לנתק שיחה, לחיצה משולשת עוברת רצועה אחת אחורה, ואת התפקיד של לחיצה ארוכה אפשר להגדיר באמצעות היישום של האוזניות מבין שלוש אפשרויות. אלה הן קריאה לעוזרת קולית, הפעלה וכיבוי של סינון רעשים אקטיבי, ושליטה בעוצמת הצליל. בניגוד לאוזניות יקרות יותר, אין כאן זיהוי אוטומטי של הכנסה או הוצאת אוזנייה מהאוזן, כך שהמוזיקה שאתם שומעים תמשך להתנגן עד שתכניסו את האוזניות לקופסת ההטענה. ואם כבר הטענה, סמסונג אומרת שתוכלו לקבל מהאוזניות האלה שש שעות האזנה עם ביטול רעשים מופעל ושמונה בלי, כאשר הקופסה מספקת עוד 21-29 שעות, תלוי במצב ביטול הרעשים. בבדיקה לא הצלחתי לרוקן לגמרי את הסוללה, אבל המספרים האלה די מסתדרים עם מה שראיתי ושמעתי.
המחיר של הבאדס לייב בישראל נע היום בין כ-500 ל-699 שקלים, ויורד אפילו נמוך יותר אם אתם קונים אותן באחד המבצעים של מכשירי נוט 20 החדשים. זה, כפי שכבר ציינתי, מחיר די אגרסיבי לאוזניות שגם נראות טוב וגם מגיעות עם צליל לא רע בכלל. אם אתם מהאנשים שמעדיפים אוזניות כפתור ולא כאלה שנכנסות לאוזן, מדובר בפתרון טוב ביחס למחיר. אם, לעומת זאת, אתם מחפשים אוזניות מבטלות רעשים טובות, תקבלו תוצאה טובה יותר מכל אוזניה שנכנסת לתוך תעלת האוזן, גם אם אין לה מנגנון סינון רעשים אקטיבי.