במשך שנים היה ה-Play:5 אחד הרמקולים הפופולריים ביותר של סונוס. הוא אחראי במידה רבה לנוכחות המותג בחדרי סלון רבים בארה"ב ואירופה. ב-2009, כשהושק, רמקולים אלחוטיים עוד היו בתחילת דרכם, ו-Play:5 הביא מוצר בשל לשוק שהיה מוכן לקבל אותו. שנה אחרי, כשסונוס אפשרה לחבר שני מכשירי Play:5 בצורה אלחוטית לזוג סטריאו והוכיחה שזה עובד טוב, היא הרחיבה את קהל היעד מחובבי אודיו עם הרבה מאוד כסף בכיסים לאנשים שמוכנים לשלם קצת יותר כדי לקבל חוויית שימוש נוחה.
בשנה שעברה, הרגה סונוס את המותג Play:5, בלי להרוג את הרמקול. הדור החדש ביותר של הרמקול הזה נקרא Sonos Five, אבל הסאונד שלו זהה לגמרי לזה של Play:5 מהדור השני. ההבדלים בין שני המכשירים הם בשם, וכן מאחורי הקלעים - למכשיר החדש יש מעבד ורדיו WiFi חדשים יותר. זה לא מאוד רלוונטי עבור הצרכן - מבחינת חוויית השימוש אין הבדל.
2 צפייה בגלריה
Sonos Five
Sonos Five
Sonos Five. סאונד זהה לדור הקודם
(צילום: סונוס)
גם ב-2021, עם תחרות קשה מאי פעם, Sonos Five הוא אחד הרמקולים האלחוטיים הטובים ביותר שתוכלו לרכוש לסלון. וזה כנראה צריך להיות סלון, או חדר גדול אחר כלשהו - הרמקול הזה יתבזבז בחדר קטן. מה עוד, שלסונוס עצמה יש פתרונות מותאמים יותר לחדרים קטנים, כמו רמקולי One וה-Move הנייד.
הסאונד שלו אולי אינו אודיופילי במיוחד - סונוס תמיד תעדפה צליל כיפי ובסים נעימים על פני ניסיון לשחזר בדיוק את כל התווים איך שהם הוקלטו - אבל הוא נדיב בעושר שלו, והרבה יותר מנדיב בעוצמה שלו. נאמר זאת כך, קשה לי לדמיין משתמשים מעלים את עוצמת הצליל למקסימום גם בסלון הכי גדול, וקל לי לדמיין שכנים מתלוננים על הבס.

חברו אותו לפטיפון

עוד דבר שפועל לטובתו הוא חווית השימוש. אין כיום חברות רמקולים אלחוטיים שמספקות חוויה כזו - החל מפתיחת הקופסה ועד לאפליקציה באמצעותה אתם אמורים לשלוט ברמקול. תהליך ההגדרה של הרמקול פשוט להפליא, השימוש באפליקציית סונוס פשוט מאוד גם הוא, ויש כאן תמיכה ב-Airplay כך שאם יש לכם מכשיר מחשוב של אפל, תוכלו להזרים אודיו לרמקול בלחיצת כפתור.
2 צפייה בגלריה
Sonos Five
Sonos Five
יש חיבור 3.5 מ"מ, בוא נחבר את הפטיפון
(צילום: סונוס)
מה שקצת מפתיע זה שסונוס לא ניצלה את ההזדמנות ולא הוסיפה במהלך השדרוג גם מיקרופון, כדי להפוך את הרמקול הזה לחכם. ומפתיע גם שסונוס עדיין לא נכנעת ומסרבת לשים בלוטות' ברמקולים שלה, למעט ה-Move הנייד. העמדה של החברה לגבי זה שאיכות אודיו מיטבית מצריכה חיבור איכותי יותר מבלוטות' ברורה ותוקשרה כבר לא פעם, אבל זה טיעון קצת מעייף - אפשר לתת למשתמשים להחליט מה הם מעדיפים. מה עוד שלמתחרים הבולטים יש חיבור בלוטות'.
לבסוף, צריך להזכיר גם כי מדובר ברמקול היחיד של סונוס שמגיע לא רק עם חיבור רשת, אלא עם שקע 3.5 מ"מ. סונוס, כאמור, לא מאוד אוהבת לתת למשתמשים את האופציה לתקשר עם הרמקול שלה שלא דרך הרשת, אבל במקרה של ה-Play:5, ועכשיו Sonos Five, היא הכירה בכך שיש אנשים עם פטיפונים ורסיברי סטריאו שרוצים לחבר את הרמקול שלה אליהם בלי צורך בקופסת מיתוג מיוחדת (ויקרה מאוד). חיברתי את ה-Sonos Five לפטיפון כדי לראות איך רמקול שאוכל אותות דיגיטליים לארוחת בוקר יתמודד עם צליל אנלוגי, והחוויה ענתה על הציפיות.
החיבור האנלוגי מאפשר לכם גם להשתמש בזוג של רמקולי Five כרמקולים של הטלוויזיה, וזה בהחלט יהווה שיפור משמעותי על פני רמקולים מובנים של כל מסך, אבל לא ברור עד כמה מדובר בפתרון כדאי מבחינה כספית כשסונוס עצמה מציעה כיום מקרני קול ייעודיים לטלוויזיות. הבעיה הגדולה ביותר של Sonos Five אינו ה-Sonos Five עצמו, אלא העובדה שסונוס כבר מזמן אינה השחקן היחיד שמציע רמקול שמיועד בעיקר לצריכת תוכן דרך הרשת. אם משווים אותו רק מבחינת הצליל והחיבורים, C10 של חברת Audio Pro נותן לו פייט רציני במחיר הנמוך בכ-40 אחוז מזה של ה-Five. והוא נותן לכם גם בלוטות'. סונוס עדיין מנצחת בתחום התוכנה, ואם כבר יש לכם רמקולי סונוס בבית, הפרשי המחיר אולי לא מצדיקים את הצורך להתעסק עם שתי אקוסיסטמות נפרדות, אבל אם אתם מחפשים רמקול רשת סלוני עם חיבור 3.5 מ"מ, ה-Five הוא רק אחת מהאופציות הטובות ביותר שיש לכם היום, ולא האופציה ההגיונית היחידה.
מחיר: 1,999 שקלים