יש חדש תחת השמש: ישראל היא מקום חם - כולנו יודעים את זה. ובעוד שרבים מאיתנו משתדלים להימנע ממפגש ישיר עם השמש היוקדת, במקרים מסוימים אין לנו ממש ברירה אלא להיתקל בה. לשמחתנו, האוזניות של אוברניסטה כאן כדי להפוך את המפגש שלנו עם השמש למוזיקלי יותר ואף לידידותי יותר לסביבה.
5 צפייה בגלריה
Urbanista Los Angeles
Urbanista Los Angeles
Urbanista Los Angeles
(צילום: Urbanista)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בשנה האחרונה יצא לי לבדוק לא מעט אוזניות, ובין אם מדובר באוזניות כפתור אלחוטיות או באוזניות קשת גדולות, אודה שלחוויה שקיבלתי עם אוזניות Los Angeles של חברת הסאונד השוודית Urbanista לא הייתי מוכן. ברגע ששמתי אותן על הראש והבנתי מה הן מסוגלות לעשות, עלתה במוחי שאלה גדולה אחת - "איך אף אחד לא חשב על זה קודם?". אז מהן בעצם האוזניות האלה ולמה הן אולי שוות את הכסף שלכם? נעשה קצת סדר.

אוזניות לישראלי המצוי

הטריק הגדול של האוזניות האלה טמון בחלקן העליון, שמורכב למעשה ממשטח סולארי מיוחד שלו החברה קוראת "Powerfoyle". המשטח הסולארי מסוגל למעשה ללכוד אנרגיית אור, וכל עוד אנרגיית האור חזקה מספיק (ראו ערך למה האוזניות האלה מושלמות להליכה תחת השמש הקופחת), ניתן לטעון את האוזניות תוך כדי השימוש בהן ועל בסיס אנרגיית אור בלבד.
5 צפייה בגלריה
"Powerfoyle" - משטח סולארי ייעודי
"Powerfoyle" - משטח סולארי ייעודי
"Powerfoyle" - משטח סולארי ייעודי
(צילום: רועי האן)
עוד לפני שנבדוק האם באמת מדובר בפתרון חכם שעובד כמו שצריך, ראוי לדבר על היכולות של האוזניות האלה ברמת הסאונד והתפעול - וכאן בעיניי אורבניסטה יכלה לעשות קצת יותר עבודה על מנת לספק תוצאה טובה יותר.
נתחיל מהעיצוב: ברמת העיקרון, כל עוד יש לכם אוזניים קטנות מספיק, האוזניות האלה עשויות להיות לכם מאוד נוחות, אך בפועל ועבורי חווית השימוש באוזניות בכל מה שקשור לנוחות הייתה הסיבה היחידה שלא מצאתי את עצמי משתמש בהן יותר משרציתי. האוזניות כוללות כריות אוזניים מאוד נוחות ורכות אך גם יחסית קטנות, מה שהופך אותן לאוזניות On-Ear (כאלה שיושבות על אפרכסת האוזן) - סגנון אוזניות שבעיניי מרגיש הרבה פחות נוח בהשוואה לאוזניות Over-Ear (כאלה שיושבות מסביב לכל האוזן).
5 צפייה בגלריה
כריות נוחות אך לוחצות
כריות נוחות אך לוחצות
כריות נוחות אך לוחצות
(צילום: רועי האן)
כמו כן, האוזניות עצמן מאוד לחצו לי על הראש (הקשת של האוזניות מאוד קטנה ביחס לאוזניות קשת אחרות), מה שגרם לי להימנע מלהשתמש בהן למשך פרקי זמן ארוכים. יחד עם זאת, יש גם יתרון בעיצוב הלוחץ והצפוף - תרוצו, תקפצו או תעשו גלגלונים, אין שום סיכוי שהאוזניות האלה יפלו לכם מהראש.
בנוסף לכך, האוזניות כוללות מספר כפתורים וחיבורים על הדרייברים עצמם, בהם כפתור הדלקה וכיבוי המתפקד גם ככפתור הפעלה ועצירה של מוזיקה, זוג כפתורי שליטה בווליום וכפתור נוסף המתפקד כבורר מצבים שיאפשר לנו לשנות את מצב הסאונד של האוזניות (האוזניות תומכות בסינון רעשים אקטיבי ובמצב מודעות לסביבה).
5 צפייה בגלריה
כפתורי ווליום ובורר מצבי שמע
כפתורי ווליום ובורר מצבי שמע
כפתורי ווליום ובורר מצבי שמע
(צילום: רועי האן)
נחזור חזרה ליכולות הטעינה: אז כן, כל עוד אתם עומדים תחת מקור אור חזק מספיק (ובחזק מספיק אני מתכוון למנורה מאוד חזקה או לשמש בכבודה ובעצמה), אתם תוכלו לטעון את האוזניות תוך כדי השימוש בהן - במבחנים שערכתי הצלחתי לטעון את האוזניות בעוצמה של בערך 20 מיליאמפר, זאת בזמן שהן צרכו בערך 8.2 מיליאמפר בשימוש רציף - מה שאומר שהצלחתי להגיע למצב שבו השמש טוענת את האוזניות שלי בהספק גבוה כמעט פי שלושה מההספק החשמלי שהן צורכות.
אפילו שכאן אין בזה ממש צורך, ראוי לציין את חיי הסוללה של האוזניות - עד 80 שעות שימוש רצופות לפני הצורך בטעינה, ועד 50 שעות של שימוש רצוף בזמן שמצב סינון הרעשים האקטיבי פועל.

חכמות בשמש

דבר נוסף שאהבתי באוזניות האלה הוא האפליקציה שמגיעה איתן, שכוללת את כל מה שצריך על מנת לתפעל את האוזניות, כולל גישה למד חשמל ייעודי שנראה נהדר ומציג לנו כמה מיליאמפר האוזניות צורכות לעומת כמה מיליאמפר הן מקבלות באמצעות אנרגיית האור, כך שנוכל לדעת בדיוק מתי ובכמה אמפר אנחנו טוענים את האוזניות.
5 צפייה בגלריה
אפליקציה חביבה
אפליקציה חביבה
אפליקציה חביבה
(צילום מסך)
לצד מד החשמל נקבל גם כפתורים ייעודיים לשינוי מצב הסאונד של האוזניות, זאת לצד יכולת לשנות כמה מהגדרות התפעול של האוזניות (למשל היכולת להפעיל עוזרת קולית בלחיצה). יחד עם זאת - מדובר באפליקציה פשוטה להחריד, והיא לא כוללת יותר מידי פיצ'רים מעבר למה שצוין כאן (אין כאן אקוולייזר למשל).

איכות הסאונד

אז אחרי כל הגימיקים והפיצ'רים הייחודיים שיש לאוזניות האלה להציע, האם מדובר באוזניות שגם נשמעות טוב? באופן אישי אני חושב שכן, אך אציין שלא מדובר בחוויית הסאונד הטובה ביותר שיצא לי לקבל מאוזניות קשת בטווח המחיר של האוזניות האלה - עבורי הבס היה קצת חלש מדי, וכיוון שאין אקוולייזר לשחק איתו, אין גם יותר מדי מה לעשות כדי לשפר את זה, וזה קצת חבל.
באשר לסינון הרעשים האקטיבי ומצב המודעות לסביבה - במצב סינון הרעשים האקטיבי הרגשתי קצת יותר מידי לחץ על האוזניים, דבר שקצת פגם בחוויית השימוש בו. מנגד מצב המודעות לסביבה נשמע ומרגיש נהדר - הסאונד החיצוני מועבר לאוזניות בצורה טובה ואמינה למקור.

השורה התחתונה

תמורת 799 שקלים, אוזניות Los Angeles של חברת Urbanista יספקו לכם חווית סאונד לא רעה בכלל לצד פיצ'ר אחד מרשים ומרכזי שללא ספק יעשה את העבודה אם אתם מבלים את רוב היום שלכם מתחת לשמש. יחד עם זאת - במידה ואתם אנשים של בית או משרד, יש הרבה אופציות אחרות בשוק שיעשו עבודה טובה בהרבה בהשוואה למה שקיבלנו כאן.