מותג INZONE הוא כרטיס היציאה של סוני מנישת הפלייסטיישן, כשהיא שואפת בפעם הראשונה מזה שנים להיות רלוונטית גם בקרב פלטפורמות גיימינג אחרות. על כן, הייתי סקרן מאוד לבדוק מה יש לסוני להציע עם המותג, שכולל 3 דגמי אוזניות חדשים ואפילו מסכי מחשב ייעודיים לגיימרים - לראשונה מבית החברה. אז מסך מבית המותג אמנם טרם יצא לי לבדוק, אבל זה מה שחשבתי על ה-INZONE H9, אוזניות הדגל של המותג, שמחירן 1,190 שקלים, אחרי שניסיתי אותן במשך קרוב לשבועיים.
5 צפייה בגלריה
Sony INZONE H9
Sony INZONE H9
Sony INZONE H9
(צילום: Sony)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

צעדים קטנים ובטוחים

המצב בו סוני משיקה אוזניות ייעודיות למשחקים הוא די נדיר, מאחר שברוב המקרים היא מוציאה דגמי אוזניות גיימינג אך ורק בצמוד להשקת קונסולות חדשות - דבר שקרה גם בפעם האחרונה שסוני השיקה אוזניות גיימינג, ה-Pulse 3D של הפלייסטיישן 5, שיצאו בצמוד לקונסולה עצמה.
מותג INZONE כאמור מסמן את יציאתה של סוני מנישת הפלייסטיישן האקסקלוסיבית (או לפחות את הניסיון שלה לצאת ממנה), כשהאוזניות החדשות מציעות תמיכה בכמה פלטפורמות, בהן הפלייסטיישן 5 כמובן, אך גם מחשבי ווינדוס ומק וסמארטפונים. באופן לא מפתיע, אין כאן תמיכה בחיבור לקונסולות האקסבוקס, אך דווקא יש תמיכה בנינטנדו סוויץ' (בשני המקרים סוני לא טורחת לספר לנו את זה בעצמה בדף המוצר).
האוזניות אף ניתנות לחיבור בכמה תצורות, המומלצת שבהן היא באמצעות דונגל החיבור הייעודי שמספק קישוריות נטולת השהיות. האופציה השניה היא באמצעות בלוטות'. סוני עשתה כאן עבודה לא רעה בכלל הודות ליכולת לחבר את האוזניות לשני מקורות במקביל, באמצעות שילוב בין בלוטות' לחיבור באמצעות דונגל, מה שמאפשר למשל להשתמש באוזניות לטובת קבלת שיחות טלפון גם בזמן משחק. יחד עם זאת, אין אופציה לחבר שני מקורות סאונד על גבי בלוטות' בלבד, כך שאם אין לפחות לאחד המקורות שלכם חיבור USB לא תוכלו לשלב בינו לבין מקור סאונד אחר.

מזכירות לכם משהו?

באופן די משעשע, מלבד העובדה שיש כאן מיקרופון ייעודי ושהדרייברים קצת יותר גדולים, ברגע שתשימו את ה-INZONE H9 על הראש יהיה מאוד קשה להתעלם מכך שהן מאוד נוחות, ומאוד מזכירות את אוזניות הפרימיום האחרונות של החברה - ה-WH-1000XM5. כמה דומות? סוני השתמשה כאן באותו ציר סיבוב והגדלה של קשת האוזניות, ואפילו באותן כריות אוזניים. כאמור, ה-H9 משמעותית גדולות ומגושמות יותר בהשוואה ל-XM5 (אבל שומרות על משקל יחסית קל של 330 גרם), אך בהתחשב בעובדה שמדובר באוזניות גיימינג שסביר להניח שלא תוציאו מהבית, זה לאו דווקא דבר רע - כתוצאה מכך קשת האוזניות למשל רחבה בהרבה מזו של ה-XM5, וזה בהחלט מבורך, אם כי היא פחות מרופדת בצדדים.
5 צפייה בגלריה
תאומות לא זהות: INZONE H9 ו-WH-1000XM5
תאומות לא זהות: INZONE H9 ו-WH-1000XM5
תאומות לא זהות: INZONE H9 ו-WH-1000XM5
(צילום: רועי האן)
העיצוב המוגדל של האוזניות מאפשר להן לכלול לא מעט כפתורים וחיבורים: כפתור הדלקה וכיבוי, כפתור להפעלת בלוטות', גלגלת שליטה בווליום, שקע טעינה USB-C, בורר להפעלת מצבי הסאונד השונים (תכף נגיע אליהם) וזוג כפתורים שיאפשרו לנו לווסת בין עוצמת הסאונד לבין עוצמת השמע של הצ'אט הקולי שלנו.
לצד הדמיון הברור ל-XM5, נציין לשם השוואה גם את ה-Pulse 3D, אוזניות הגיימינג הקודמות של סוני שכאמור הושקו בצמוד לפלייסטיישן 5. אם בין ה-XM5 ל-H9 יש יחסית דמיון, בין ה-H9 ל-Pulse 3D אין שום דמיון. ננסח את זה בעדינות - המותג החדש שסוני בנתה כאן מעיף מכל המדרגות את אוזניות הדגל של הפלייסטיישן 5, מהנוחות ועד איכות הסאונד עצמה.
5 צפייה בגלריה
איכות גבוהה בהרבה
איכות גבוהה בהרבה
נוחות יותר, מרשימות יותר: INZONE H9 ואוזניות Pulse 3D
(צילום: רועי האן)
אם כבר הזכרתי את איכות הסאונד, גם כאן סוני סיפקה ביצועים לא רעים בכלל, אם כי כמובן שלא מדובר בביצועי הקצה שהיא סיפקה לנו עם ה-XM5. איכות הסאונד של ה-H9 מספקת בהחלט בכל רמות הסאונד בשביל אוזניות גיימינג, עם דגש טוב גם לבסים וגם ליתר התדרים, כך שלא הייתי שולל אותם כאופציה חביבה (אך כאמור, לא אופטימלית) לשימוש גם לטובת שמיעת מוזיקה.

בואו נדבר גיימינג

אז מה בעצם הופך את ה-H9 לאוזניות הגיימינג פרימיום שהן? נתחיל עם המיקרופון. עבר הרבה מאוד זמן מאז הפעם האחרונה שסוני השיקה אוזניות גיימינג עם מיקרופון ייעודי, והביצוע שקיבלנו כאן יחסית סביר: מהבדיקות שערכתי המיקרופון של האוזניות מספק איכות סאונד סבירה בלשון המעטה, כשהקול שלי נשמע מעט רובוטי בהשוואה למיקרופונים של אוזניות גיימינג אחרות בטווח המחיר הזה. אציין לטובה שהמיקרופון כמעט ולא קולט רעשי רקע בזמן השימוש בו.
את המיקרופון עצמו ניתן להשתיק את על ידי העלאה שלו כלפי מעלה, ואפילו שאני אסכים שמדובר בשיטת השתקה די מיושנת שלאו דווקא תתאים לכל אחד, עבורי זה בהחלט התאים במקום הצורך לחפש עוד כפתור על גבי האוזניות, שכאמור כוללות לא מעט כפתורים גם ככה. כמו כן, המיקרופון כולל תמיכה בטכנולוגיית Sidetone, שמאפשרת לשמוע את עצמנו בזמן השימוש בו (שימושי מאוד אם אתם נוטים לצעוק בזמן המשחק שלכם).
5 צפייה בגלריה
מגוון כפתורים ואפשרויות
מגוון כפתורים ואפשרויות
מגוון כפתורים ואפשרויות
(צילום: רועי האן)
מעבר למיקרופון עצמו סוני כללה כאן עוד מגוון פיצ'רים מאוד מבורכים, בהם תמיכה במצבי סאונד שונים הכוללים סינון רעשים (Noise Cancelling) שמצמצם משמעותית את רעשי הרקע מסביב, לצד מצב מודעות לסביבה (Ambient Sound) שעושה בדיוק את ההפך ומזרים את הסאונד מהסביבה היישר לתוך האוזניות.
באשר לחיי הסוללה, ה-H9 מסוגלות לספק כ-32 שעות שימוש מלאות לפני הצורך בטעינה, ובנוסף לכך הן תומכות בטעינה מהירה, כשעשר דקות טעינה בלבד יספקו לכם שעת שימוש מלאה. מעבר לכך האוזניות מגיעות עם כבל טעינה באורך מטר וחצי שיאפשר לכם להטעין אותן גם תוך כדי משחק - ראוי לציין שהכבל מספק טעינה בלבד ולא מאפשר שימוש באוזניות ללא הדונגל או בלוטות'.

עוברים למחשב

סוני כאמור ניסתה לספק לנו כאן אוזניות גיימינג שיתאימו גם לפלטפורמות שהן לא הפלייסטיישן, בדגש על המחשב האישי. האם הניסיון של סוני צלח? כמעט.
נתחיל מהחלק הטוב: ברגע שמחברים את האוזניות למחשב מקבלים כמעט את אותה החווייה בדיוק כמו שמקבלים בזמן השימוש בהן על גבי הפלייסטיישן, אם כי כאן זמינה גם תוכנת הבקרה של האוזניות, INZONE Hub, שמאפשרת לשלוט במגוון הגדרות ולכוון את פרופיל הסאונד של האוזניות באמצעות איקולייזר.
התוכנה עצמה עובדת לא רע בכלל, אבל יש כמה דברים שפחות אהבתי. יש כאן כמה פיצ'רים שפחות עובדים, למשל הוויסות בין הסאונד של המשחק לסאונד של הצ'אט - על גבי הפלייסטיישן זה עובד נהדר אבל במחשב העניין הופך לקצת יותר מסורבל, כשבמקום לפצל את הסאונד באופן אוטומטי, האוזניות למעשה מחולקות במחשב לשני מקורות סאונד שונים - מקור אחד לסאונד של המשחק ומקור נוסף לסאונד של הצ'אט הקולי.
5 צפייה בגלריה
תוכנת בקרה ייעודית, INZONE Hub
תוכנת בקרה ייעודית, INZONE Hub
תוכנת בקרה ייעודית, INZONE Hub
(צילום מסך, ynet)
התוצאה היא שאם לא תגדירו את מקור הסאונד שלכם בהגדרות של מערכת ההפעלה למקור המשחק, לא תשמעו כלום, אלא אם תשחקו עם מד השליטה המובנה בתוך התוכנה. כמו כן ואפילו שאפשר ברמת העיקרון להגדיר למחשב שלכם מקור סאונד אחד ולתוכנת הצ'אט הקולי שלכם, כמו דיסקורד למשל (שאגב מספקת תקן תאימות רשמי לאוזניות האלה) מקור סאונד אחר, עדיין מדובר בתהליך שעשוי בהחלט לבלבל ולהעיק, ולעיתים אף עשוי לפגוע באיכות הסאונד של האוזניות אם לא ביצעתם אותו כראוי.
יחד עם זאת, INZONE Hub פותחת בנוסף עוד כמה פיצ'רים שאי אפשר להפעיל בלעדיה כגון Spatial Sound, שהוא מצב פעולה בו האוזניות מעבירות את הסאונד בתצורה תלת ממדית - פיצ'ר שסוני מטפחת בלא מעט מהמשחקים שלה (Demon's Souls למשל). על-פי סוני, שימוש בפיצ'ר הזה מעביר את הסאונד בצורה הטובה ביותר ובהתאם לדרך שתוכנן על ידי יוצרי המשחק. בפועל, לא מצאתי שינוי תהומי בזמן השימוש בפיצ'ר הזה, למעט במשחקים מסוימים. אם זה לא מספיק, תוכלו בנוסף להוריד לטלפון שלכם אפליקציה ייעודית של סוני שתצלם את מבנה האוזן, ותאפשר לכם ליצור פרופיל סאונד המותאם אישית לחלל האוזן שלכם.
מעבר לכך התוכנה כאמור מספקת גישה לאיקולייזר מובנה שמאפשר לשחק קצת עם פרופיל הסאונד של האוזניות, והוא עושה את העבודה לא רע בכלל. במידה ותשנו משהו באיקולייזר של האוזניות, חשוב שתדעו שההגדרות האלה לא חלות בזמן השימוש באוזניות על גבי הפלייסטיישן 5.

השורה התחתונה

INZONE H9 ללא ספק מצליחות לשים את סוני במקום לא רע בכלל כאופציה טובה לאוזניות גיימינג שלא מתאימות רק לפלייסטיישן 5. יחד עם זאת, לא מדובר בביצוע מושלם. אז האם מדובר באוזניות שמצדיקות את תג המחיר שלהן העומד על 1,190 שקלים? התשובה לכך די פשוטה: אם אתם משחקים גם על המחשב האישי וגם על הפלייסטיישן 5, מדובר באופציה נהדרת שתחסוך מכם לקנות זוג אוזניות נוסף, אבל אם אתם משחקים רק על המחשב האישי, לאו דווקא מדובר בדיל משתלם, בייחוד שקיימות בשוק לא מעט אופציות לאוזניות גיימינג ברמת פרימיום.