וואטסאפ מתכוננת למקצה שיפורים: עם יותר מ-2 מיליארד משתמשים פעילים, אפליקציית המסרים המיידיים הפופולרית מבית פייסבוק עדיין משתרכת מאחורי שירותים מתחרים בכל מה שקשור לחידושים ולפיצ'רים שמשפרים את חוויית השימוש. אלא שגרסת הבטא העדכנית של האפליקציה חושפת כמה שינויים חשובים שאמורים להגיע בסופו של דבר לכולם.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
בבלוג WABetaInfo, שעוקב אחרי עדכונים בוואטסאפ, פורסם בסוף השבוע האחרון "מרתון" של חידושים ושכלולים הצפויים להגיע לאפליקציה, על בסיס הפיצ'רים הנמצאים בבדיקה עבור מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS. החידוש המרכזי: וואטסאפ בוחנת אפשרות של חיבור ממספר מכשירים בו-זמנית, ארבעה ליתר דיוק. זאת בניגוד למצב העכשווי, שבו אפשר להתחבר ממכשיר טלפון אחד בלבד, בנוסף לחיבור לדפדפן.
הנוהג הזה מתסכל משתמשים בכל העולם, שנסמכים על אפליקציית וואטסאפ לצורך תקשורת עסקית, חברית ומשפחתית. תהליך הניתוק והחיבור מחדש למכשיר אחר הוא מסורבל, וגם כשמתחברים לשירות וואטסאפ Web באמצעות הדפדפן - בלתי אפשרי להשתמש בוואטסאפ מהטלפון בו-זמנית. המעבר לתמיכה בארבעה מכשירים מחוברים צפוי להקל ולהפוך את השימוש לחלק יותר, בעיקר במעברים שבין המכשירים.
בין השינויים האחרים שאותרו בבלוג, אפשר גם למצוא תמיכה בחיפוש לפי תאריכים. נכון להיום, החיפוש בתוך וואטסאפ מתבצע לפי טקסט, אולם גרסת הבטא החדשה חושפת פיצ'ר שיאפשר לאתר בקלות הודעות שנשלחו והתקבלו על בסיס תאריכים ספציפיים.
2 צפייה בגלריה
יותר מ-2 מיליארד משתמשים. וואטסאפ
יותר מ-2 מיליארד משתמשים. וואטסאפ
יותר מ-2 מיליארד משתמשים. וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
וואטסאפ צפויה לאפשר גם חיפוש של תוכן בהודעות המועברות ברשת - באמצעות דפדפן פנימי. כשמתקבלת הודעה שהועברה, לצד הסימון הרגיל - שכזכור נועד להיאבק בתופעת הודעות השרשרת והפייק ניוז, יופיע גם לחצן חיפוש שיוביל את המשתמשים לאיתור תוכן ההודעה ברשת. הכלי הזה יסייע למשתמשים לקבל מידע מהימן יותר על התכנים שמועברים אליהם באמצעות האפליקציה.
בנוסף, נראה כי וואטסאפ מתכננת עיצוב מחדש של אזור האחסון באפליקציה - כך שמשתמשים יוכלו לקבל מידע מדויק יותר על קובצי המדיה שמאוחסנים במכשיר הטלפון והתקבלו בוואטסאפ, לחפש, לאתר קבצים וכמובן למחוק אותם - בקלות ובמהירות. חידוש נוסף יאפשר למשתמשים למחוק שיחות שלמות - מלבד הודעות שסומנו בכוכב, בלחיצת כפתור אחת.
על אף שכלל הפיצ'רים האלה נמצאים כרגע בשלבים שונים של בדיקה, לא ברור מתי הם ישוחררו רשמית ויגיעו אל כלל המשתמשים. מניסיון העבר, אפשר להניח שייקח לוואטסאפ חודשים ארוכים להתחיל לשחרר כמה מהפיצ'רים האלה.