לאחר שהוכרזה כאויבת הציבור בארה"ב, פלטפורמת טיקטוק משיבה מלחמה: הרשת החברתית שנמצאת בבעלות בייטדאנס הסינית הגישה היום (ב') תביעה בבית המשפט הפדרלי כנגד ממשל ארה"ב, וכנגד הצו הנשיאותי שעליו חתם הנשיא דונלד טראמפ מוקדם יותר החודש. לטענת טיקטוק, הממשל "התעלם מהמאמצים שלנו לטפל בכל הסוגיות שהועלו". בנוסף טוענים בטיקטוק כי הצו הנשיאותי, שמאלץ את טיקטוק הלכה למעשה למכור את הפעילות שלה בארה"ב לחברה אמריקאית, מפר את הזכות של החברה להליך הוגן.
1 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטיקטוק
דונלד טראמפ וטיקטוק
דונלד טראמפ וטיקטוק
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
בפוסט בבלוג הרשמי של טיקטוק פורסם מסמך שמבקש להסביר את עמדת החברה לציבור. המסמך כולל קטעים מכתב התביעה, ולפיהם טיקטוק טוענת שממשל טראמפ התעלם במשך כמעט שנה ממאמצים של החברה ליצור דיאלוג ולתת מענה לטענות כלפיה. בנוסף, נכתב כי הצו הנשיאותי מהווה שימוש לרעה בחוק שבשמו הוא מופעל - חוק ה-IEEPA למצבי חירום לאומיים. לטענת טיקטוק - בידי הממשל אין ולו ראיה אחת לטענות הנוגעות בפגיעה בביטחון הלאומי.
עוד על מלחמת טראמפ-טיקטוק:
"אנחנו לא לוקחים את התביעה הזו בקלות", נכתב בבלוג של טיקטוק, "אולם אנחנו מרגישים שאין לנו ברירה אלא לתבוע כדי לשמור על הזכויות שלנו, של הקהילה שלנו ושל העובדים". בפתיחת ההודעה ציינו כי לטיקטוק יש כ-100 מיליון משתמשים בארה"ב, יותר מ-1,500 עובדים וצפי להעסקה של 10,000 נוספים ברחבי המדינה.
הטענות המרכזיות של טיק טוק
טיקטוק הביאה גם עדויות של מומחים ואנליסטים, לפיהן קמפיין החרם של ממשל טראמפ כנגד הרשת החברתית מונע ממניעים פוליטיים בעיקרם. הצו הנשיאותי שעליו חתם טראמפ מאלץ את טיקטוק להגיע לעסקת רכישה עד ה-15 בספטמבר, והעסקה המתגבשת צפויה להכניס לקופת האוצר עמלה מכובדת. מי שמובילה את המרוץ לרכישת הפעילות של טיקטוק בארה"ב היא ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, ואחריה גם המתחרה שלה - חברת אורקל. גם טוויטר הביעה עניין באפשרות של רכישה.
לפי הערכות, הפעילות של טיקטוק בארה"ב שווה כ-20 מיליארד דולר. עסקת הרכישה המתגבשת צפויה לכלול גם את הפעילות של הרשת החברתית בקנדה, אוסטרליה וניו זילנד. הפופולריות של הרשת החברתית צמחה במיוחד בחודשים האחרונים על רקע משבר הקורונה. טיקטוק מאפשרת יצירה ושיתוף של סרטונים באורך 15 שניות, והיא פופולרית במיוחד בקרב ילדים ובני נוער. עד כה טיקטוק הורדה יותר מ-2 מיליארד פעמים מחנויות האפליקציות של גוגל ואפל ברחבי העולם.