שנים של שמועות והדלפות - ועדיין לא רואים את הסוף: ענקית הטכנולוגיה אפל עובדת בחשאי על מוצרי מציאות מדומה ורבודה מאז 2015, כשעיני התעשייה נשואות אליה בציפייה. מי שעשתה את זה בעבר עם האייפון הראשון, צפויה להביא את בשורת המציאות המורחבת לראשונה למצב של צריכה המונית, אבל מתמהמהת. כעת, רגע לפני כנס המפתחים השנתי של החברה, נחשף בבלומברג תהליך העבודה הפנימי באפל - שמספק הצצה נדירה לשיקולים הטכניים והעיצוביים שמגדירים את המוצרים שכולם מחכים להם.
4 צפייה בגלריה
מציאות מדומה בבידוד ביתי
מציאות מדומה בבידוד ביתי
מתי נראה מוצר של אפל? מציאות מדומה
(אילוסטרציה: Shutterstock)
על פי הדיווח, כבר חמש שנים שחטיבת המציאות המדומה (VR) והרבודה (AR) בראשות מייק רוקוול - עובדת על שני מוצרים. הראשון - משקפי AR המיועדים להצגת שכבת מידע על בסיס העולם האמיתי תחת שם הקוד N421; והשני - משקפי מציאות מדומה עצמאיים המשלבים גם יכולות AR, תחת שם הקוד N301. רוקוול, שהצטרף לאפל בשנת 2015, הצמיח את החטיבה שלו במהלך השנים לכדי 1,000 מהנדסים חזקים, אולם נתקל בהתנגדויות לכל אורך הדרך.
4 צפייה בגלריה
כך ייראו המשקפיים של אפל?
כך ייראו המשקפיים של אפל?
כך ייראו משקפי ה-AR של אפל?
(צילום: 9to5mac)
בבלומברג תואר כי האב-טיפוס הראשון של משקפי המציאות המדומה שתוכננו על ידי רוקוול וצוותו, לא היו לגמרי עצמאיים. היכולות הטכניות המתקדמות של המשקפיים הצריכו כוח עיבוד עוצמתי - וכתוצאה, גרמו להתחממות מהירה. כשהמכשיר נמצא על הראש - התחממות היא חיסרון משמעותי. לכן, רוקוול תכנן עמדה נפרדת שתתחבר אל המשקפיים ותפחית מהעומס החישובי על המשקפיים עצמם, שיתחברו אל העמדה בצורה אלחוטית.
4 צפייה בגלריה
ג'וני אייב וטים קוק
ג'וני אייב וטים קוק
טים קוק (מימין) וג'וני אייב
(צילום: אפל)
מי שפחות אהב את הגישה הזו הוא ג'וני אייב - המעצב הראשי והמיתולוגי של אפל, שעזב את החברה בשנה שעברה. אייב התעקש על ויתורים ופשרות ברמה הטכנית, בתמורה לעצמאות של המשקפיים. בנוסף, הוא העדיף מוצר שלא מנתק לגמרי את המשתמשים מהסביבה שלהם, ותמך בפיתוח של משקפי ה-AR. מנכ"ל אפל, טים קוק, צידד בו, ורוקוול והצוות שלו נשלחו בחזרה אל שולחן השרטוטים.
4 צפייה בגלריה
אוקולוס קווסט
אוקולוס קווסט
עיצוב דומה לאוקולוס קווסט
(צילום: יח"צ)
התוצאה עוד רחוקה מהשקה רשמית - לפי הערכות, זו תגיע רק בשנת 2022. למרות זאת, מי שכבר זכו לנסות את אב-הטיפוס הנמצא בשלבי פיתוח מספרים כי משקפי המציאות המדומה של אפל מעוצבים באופן דומה למשקפיים העצמאיים של פייסבוק - אוקולוס קווסט. הם טוענים כי למרות שנעשו ויתורים משמעותיים מבחינה טכנית, עדיין מדובר במשקפיים עוצמתיים למדי המעניקים חוויה ריאליסטית למדי.
בנוסף, משקפי המציאות המדומה של אפל צפויים להיות מושקים לצד חנות אפליקציות ייעודית, וסירי - הסייעת הקולית, תשולב גם בהם.