על רקע הקריאות לפרק את פייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית בעולם הודיעה אמש (ד') כי פלטפורמת המסרים מסנג'ר עושה את דרכה אל תוך אינסטגרם. בבלוג הרשמי של החברה פורסם כי "יותר מ-100 מיליארד הודעות" מועברות באפליקציות התקשורת השונות של פייסבוק מדי יום, וכי הכניסה של מסנג'ר אל תוך אינסטגרם נועדה להקל על משתמשים את הגישה לשיחות השונות.
2 צפייה בגלריה
המסנג'ר מגיע לאינסטגרם
המסנג'ר מגיע לאינסטגרם
המסנג'ר מגיע לאינסטגרם
(צילום: פייסבוק)
כרגיל, העדכון החדש יגיע תחילה למדינות מסוימות ובהמשך לכלל המשתמשים בעולם. בנוסף, פייסבוק מודיעה על שורת תכונות חדשות שעושות דרכן אל המסנג'ר המחודש:
  • צפייה משותפת בסרטוני IGTV במהלך שיחות וידאו
  • סלפי סטיקר שאפשר ליצור באמצעות פיצ'ר הבומרנג
  • הודעות נעלמות שנמחקות אוטומטית אחרי שנקראו
  • כלים חדשים לדיווח וחסימת משתמשים
  • הגדרות פרטיות שיאפשרו לבחור מי יכול לשלוח הודעות, ואיפה נעדיף לקבל אותן
העדכון החדש הוא חלק מהותי באסטרטגיה של פייסבוק לאיחוד הפלטפורמות השונות שבבעלותה - פייסבוק, מסנג'ר, וואטסאפ ואינסטגרם - אותה שרטט מארק צוקרברג כבר לפני שנה וחצי. בחודש שעבר דווח כי פייסבוק בוחנת גם פיצ'ר חדש שמאפשר למשתמשי אינסטגרם לצפות בסטוריז בתוך פלטפורמת פייסבוק.
2 צפייה בגלריה
המסנג'ר מגיע לאינסטגרם
המסנג'ר מגיע לאינסטגרם
בדרך לאינטגרציה. המסנג'ר מגיע לאינסטגרם
(צילום: פייסבוק)
האינטגרציה אמורה לאפשר למשתמשים לעבור בצורה חלקה בין הפלטפורמות שונות שבבעלות פייסבוק, לנהל תקשורת ולצרוך תכנים בכל אחת מהן במעבר ישיר. ייתכן שבסופו של דבר, המטרה היא ליצור פלטפורמה אחת אחודה מבית פייסבוק שבה הכל קורה, בדומה לאופי הכוללני של פלטפורמת וויצ'אט הסינית.
בשנה שעברה עסק צוקרברג בהרחבה בדרך שבה הוא רואה תקשורת ברשתות החברתיות בעתיד הקרוב - כמעבר מ"כיכר העיר" ל"שיחות סלון". הוא אמר כי פייסבוק פונה להעדפת תקשורת אישית - כלומר, כזו שמתנהלת בפלטפורמות מסרים, על פני כזו שמנוהלת בפיד וחשופה לכולם.
ברקע ממשיכות להישמע הקריאות לפרק את פייסבוק מכל צידי המפה הפוליטית. החודש מציינת פלטפורמת אינסטגרם עשור להשקתה, כשגם באירופה וגם בארה"ב בוחנים מחדש את חוקיות הרכישה שלה על ידי פייסבוק בשנת 2012, בסכום של מיליארד דולר. זאת לאחר שנחשפו בחודשים האחרונים תכתובות מייל בין מארק צוקרברג לבין מנהל הכספים של פייסבוק דאז, שלפיהן צוקרברג ביקש לקנות את אינסטגרם מחשש "שתפגע" בפייסבוק.