וואטסאפ הודיעה הערב (יום ו') כי היא דוחה מ-8 בפברואר ל-15 במאי את המועד האחרון שבו על המשתמשים באפליקציית המסרים המידיים לאשר את תנאי השימוש החדשים. החברה הודיעה כי תפנה באופן הדרגתי למשתמשים על מנת שיבחנו את המדיניות החדשה. ההודעה של פייסבוק בתחילת החודש על כך שמשתמשים שלא יאשרו את תנאי השימוש לא יוכלו להמשיך להשתמש באפליקציה עוררה ביקורת רבה והובילה לנהירה לאפליקציות מתחרות - טלגרם וסיגנל, שבסיס המשתמשים שלהן צמח בעשרות מיליונים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
אפליקציית וואטסאפ
(צילום: shutterstock)
"שמענו מהרבה מאוד אנשים כמה בלבול יש סביב העדכון החדש שלנו", כך נכתב בבלוג הרשמי של וואטסאפ, "אנו רוצים לסייע לכולם להבין את העקרונות שלנו ואת העובדות". לצד הדחייה במועד אישור תנאי השימוש החדשים, ביקשה החברה להבהיר כי מדיניות שיתוף המידע החדשה רלוונטית עבור מי שמנהלים תקשורת עם חשבונות עסקיים בוואטסאפ, וכי שום משתמש לא יושעה או ייחסם מהפלטפורמה במידה ולא יאשר את התנאים החדשים עד תאריך היעד הקודם.
בפוסט הובטח כי עד לתאריך היעד החדש במאי, החברה תפעל כדי לספק הסברים ברורים יותר באשר למדיניות הפרטיות החדשה ולוודא כי משתמשים מבינים בצורה טובה יותר מהם השינויים שנעשו בפלטפורמה.
בשבוע האחרון משתמשי וואטסאפ בכל העולם הביעו התנגדות קשה אל מול העדכון במדיניות הפרטיות, שלפיו הפלטפורמה מרחיבה את שיתוף המידע שהיא עושה עם פייסבוק וחברות אחרות שנמצאות בבעלותה. הודעה זו הובילה להסתערות על החלופות - טלגרם, שחצתה השבוע את רף 500 מיליון המשתמשים, וסיגנל שטיפסה לראש טבלאות ההורדות בחנויות האפליקציות ברחבי העולם, ונתקלה בעקבות כך בקשיים טכניים שנובעים מעומס בלתי רגיל.
2 צפייה בגלריה
מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני
מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני
מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני
(צילום: עמית שעל)
בפייסבוק נדרשו לצאת בקמפיין הרגעה רחב. בין היתר, פורסמו מודעות באחד העיתונים הגדולים בהודו - השוק המשמעותי ביותר של אפליקציית המסרים, וגם מנכ"לית פייסבוק ישראל הצטרפה למאמץ ופרסמה פוסט בניסיון להרגיע את ציבור המשתמשים. בפוסט הבהירה כי לוואטסאפ ופייסבוק אין גישה לתוכן ההודעות והשיחות המתבצעות באפליקציה.
סיגנל ציינה אתמול כי חצתה את רף 50 מיליון ההורדות מחנות האפליקציות של גוגל, ולפי הערכות, כמעט הכפילה את מספר המשתמשים שלה בתוך שבוע אחד בלבד. לוואטסאפ לעומת זאת יש יותר משני מיליארד משתמשים ברחבי העולם, מה שהופך אותה לאפליקציית מסרים שכמעט בלתי אפשרי להסתדר בלעדיה. אף שפייסבוק הודיעה על דחייה בתאריך היעד לקבלת האישור על תנאי השימוש החדשים, החברה לא חזרה בה מההחלטה על שיתוף המידע, ולא תאפשר למשתמשים לבחור שלא לאפשר שיתוף מידע כזה.