פקודות קוליות מגיעות לספוטיפיי: שירות הסטרימינג הפופולרי החל לשחרר פיצ'ר קולי חדש במטרה לאפשר למשתמשים לחפש ולהפעיל מוזיקה בלי צורך להשתמש בידיים. באמצעות שימוש בצמד המילים "היי ספוטיפיי", משתמשים יוכלו מעתה להפעיל את האפליקציה ללא מגע יד אדם. לפי הדיווחים הפיצ'ר החדש כבר מתחיל להתגלגל אל משתמשי אנדרואיד ו-iOS בכל העולם.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית ספוטיפיי
אפליקציית ספוטיפיי
בלי ידיים. אפליקציית ספוטיפיי
(צילום: EPA)
כבר אפשר כמובן להפעיל את ספוטיפיי ולבצע חיפוש בקטלוג באמצעות סייעות קוליות פופולריות דוגמת גוגל אסיסטנט, סירי ואלכסה בשלל מכשירים תומכים. למעשה, הסייעת הקולית הפנימית של ספוטיפיי היא קצת פחות אפקטיבית מאחר והיא מחייבת, בניגוד לסייעות קוליות כלליות, להפעיל את האפליקציה כדי להשתמש בפיצ'ר הקולי.
דיווחים ראשונים לגבי הפיצ'ר הקולי של ספוטיפיי החלו כבר לפני שנה כשמשתמשים החלו לקבל אותו בגרסת בטא. אפליקציית ספוטיפיי תשגר למשתמשים התראה להפעלת המיקרופון ולשימוש בפיצ'ר ברגע שהעדכון יגיע, אולם תוכלו לבדוק באופן ידני בעצמכם בתפריט ההגדרות אם כבר נוסף הפיצ'ר הקולי ולהפעיל את המיקרופון.
על פי הערכות בשוק, ההחלטה להשיק סייעת קולית פנימית עבור ספוטיפיי חושפת את השאיפות של ענקית הסטרימינג בתחומי החומרה. הדיווחים האחרונים כוללים גאדג'ט ייעודי מבית ספוטיפיי, המכונה כרגע בשם הבלתי-רשמי Car Thing, שאמור להיכנס לרכב ולתפקד כנגן מוזיקה חכם המופעל באמצעות פקודות קוליות. בגאדג'ט הזה הסייעת הקולית של ספוטיפיי תהיה תמיד מוכנה לפעולה. המוצר הזה עוד לא הוכרז בצורה רשמית. ייתכן גם שספוטיפיי עובדת על מוצרי חומרה נוספים - דוגמת אוזניות, שיופעלו באמצעות פקודות קוליות.