מתקפת סייבר על המערכות של מקדונלדס הביאה לגניבה של מידע על לקוחות, עובדים וזכיינים בארה"ב ובמספר שווקים נוספים. בחברה גילו את פרצת האבטחה לאחר ששכרו יועצים כדי ש"יחקרו פעילות לא מורשית במערכת אבטחה פנימית", והגישה הלא מורשת למידע הופסקה שבוע אחרי שזוהתה - כך אמרו בחברה לוול סטריט ג'ורנל בסוף השבוע. בניגוד למתקפות שבוצעו נגד חברות אחרות לאחרונה, במקרה הזה אמרו במקדונלדס כי לא מדובר במתקפת כופר, שבמסגרתה האקרים דורשים תשלום מהחברות שתקפו כדי להחזיר להם את השליטה על מידע ותהליכים תפעוליים.
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה הונג קונג מקדונלדס
נגיף קורונה הונג קונג מקדונלדס
סניף של מקדונלדס בהונג קונג
(צילום: EPA)

עוד בנושא סייבר:

לפי מקדונלדס, בארה"ב נגנב מידע הכולל פרטי קשר של זכיינים ועובדים, וכן פרטים על המסעדות, כמו כמות האנשים שיכולים להיכנס לסניפים שונים, והגודל של אזורי המשחקיות לילדים. בדרום קוריאה ובטייוואן נגנבו כתובות מייל, מספרי טלפון וכתובות של לקוחות של שירות המשלוחים. בטייוואן נגנב גם מידע על עובדים שכולל שמות ופרטי קשר. בנוסף, מקדונלדס הצהירה כי בחברה יודיעו גם לעובדים מסוימים בדרום אפריקה ורוסיה, שייתכן שהייתה גישה למידע שלהם.
3 צפייה בגלריה
ההאקרים גנבו מידע על גודל משחקיות בסניפים, אך לא על פרטי תשלומים
ההאקרים גנבו מידע על גודל משחקיות בסניפים, אך לא על פרטי תשלומים
ההאקרים גנבו מידע על גודל משחקיות בסניפים, אך לא על פרטי תשלומים
(צילום: gettyimages)
ענקית מזון המהיר הצהירה כי מספר הקבצים שנחשפו היה קטן, וכי הוא לא כלל מידע על פרטי התשלום של לקוחות, אך לא ציינה כמה אנשים הושפעו מהמתקפה. בנוסף במקדונלדס אמרו כי המידע שנחשף על עובדים לא היה רגיש. החברה התחייבה ליידע את הלקוחות והעובדים שהופיעו בקבצים שדלפו, ואמרו כי דאגו גם ליידע רגולטורים כי נעשתה דליפת מידע. החברה הצהירה כי ייעצה לעובדים וזכיינים להיזהר ממיילים שעשויים להכיל מתקפת פישינג, ולהשתמש בשיקול דעת אם מבקשים מהם מידע. עוד אמרו בחברה כי פעילותה העסקית לא הופרעה בשל המתקפה.
בחודשים האחרונים מספר מוסדות וחברות בארה"ב הושפעו ממתקפות סייבר, בהם בתי חולים, מערכות תחבורה ועוד. חברת קולוניאל פייפליין (Colonial Pipeline), המפעילה את אחד מצינורות הדלק המרכזיים בארצות הברית, וחברת הבשר JBS שילמו להאקרים כדי לקבל שליטה מחודשת על מידע ותהליכים הפעוליים שלהם, במסגרת מתקפות כופר שנפלו קורבן אליהן.
במהלך סוף השבוע נפרצו שתי חברות גדולות נוספות - חברת הרכב פולקסווגן וחברת הגיימינג Electronic Arts (EA). מפולקסווגן נגנבו פרטים אישיים של שלושה מיליון לקוחות ושל סוחרים בארה"ב וקנדה. לפי דיווח של אתר הטכנולוגיה Motherboard, ההאקרים שהיו מעורבים בפריצה ל-EA הצהירו בפורומים מחתרתיים כי גנבו מעל 750 גיגה בייט של מידע מהחברה, שכולל קוד מקור של המשחק FIFA 2021, ערכות פיתוח תוכנה, ועוד, ואף ניסו למכור באותם פורומים את הנכסים הללו.
3 צפייה בגלריה
בדקנו את פיפ"א 20
בדקנו את פיפ"א 20
האקרים גנבו קוד מקור של FIFA, ומנסים למכור אותו בפורומים מחתרתיים
(צילום מסך)