הדיפ פייק עולה מדרגה, ועכשיו יש גם אפליקציה ייעודית להחלפת פנים בקובצי GIF: אפליקציית Doublicat זמינה כבר עכשיו עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS, והיא מגיעה עם הבטחה - להצליח ולהטמיע את הפנים שלכם בכל אחד מהגיפים הפופולריים ברשת באמצעות החלפת פנים (Face Swap). בצד המשתמשים סדר הפעולות פשוט להפליא - מצלמים תמונת סלפי (או תמונה של אחד החברים), בוחרים את הגיף הרצוי מתוך פיד שכולל טרנדים וגם חלוקה לנושאים, ומבצעים Reface. בתוך כמה שניות של עיבוד המידע - הפנים שלכם יופיעו בגיף, אותו תוכלו לשתף ישירות לסטורי של אינסטגרם, אל אפליקציות אחרות או פשוט לשמור ליום גשום.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית Doublicat
אפליקציית Doublicat
מסך הפתיחה. אפליקציית Doublicat
(צילום מסך)
ניסינו את האפליקציה שמבקשת להבהיר כבר במסך הכניסה שהמידע האישי הכולל נתונים על הפרצוף שלכם לא עובר הלאה לצד שלישי. חברת RefaceAI שפיתחה את האפליקציה, טוענת כי תמונות הסלפי נמחקות מיד לאחר שימוש, וכי המידע שנשמר כולל וקטורים שמייצגים תווי פנים ייחודיים בלבד. לאחר שתסכימו לספק את תמונת הסלפי ותאשרו את תנאי השימוש, תועברו לצילום הסלפי הראשון. נכון לעכשיו, האפליקציה לא מאפשרת להשתמש בתמונות קיימות מתוך הגלריה שבסמארטפון.
לאור החשש ההולך וגובר מטכנולוגיות שעושות שימוש בדיפ פייק, מנחם לגלות שהאפליקציה לא מניבה תוצאות מדהימות: מגוון הפרצופים שניסינו להחליף הופיעו בתוך הגיפים השונים באופן כמעט בלתי מזוהה. הפרצופים החדשים הכילו, במקרה הטוב, תווי פנים דומים וקווים כלליים (למשל, שפם וזקן) - אבל היו רחוקים מלהידמות לפרצופים שצולמו. האפליקציה עושה עבודה יחסית טובה במחיקה או טשטוש של משקפיים אבל המודל הסופי שמתקבל עדיין לא מספיק טוב.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית Doublicat
אפליקציית Doublicat
פיד שלם של גיפים. אפליקציית Doublicat
(צילום מסך)
Doublicat מצטרפת לאפליקציות דומות שצברו פופולריות רבה בשנה האחרונה - בהן FaceApp שהצליחה לדמות פנים של משתמשים בגיל מבוגר, ו-Zao שהבטיחה לשתול פנים אל תוך קטעי וידאו מסרטים מפורסמים ולהפוך אתכם לכוכבים בן רגע. שתי האפליקציות האלה עוררו גם סערה ציבורית: הראשונה מתוצרת חברה רוסית, והשנייה מתוצרת סינית - לוו בתיאוריות שלפיהן מדובר באפליקציות שנועדו לצורכי איסוף מידע רגיש שכולל נתוני פנים. הפופולריות שלהן והעובדה כי הן זכו למיליוני הורדות ברחבי העולם, רק הוסיפו לבהלה הכללית, עד כדי קריאות מפורשות ואזהרות ציבוריות (בעיקר בארה"ב) שלא להשתמש בהן.
בשבוע שעבר הכריזה פייסבוק כי בכוונתה לאסור שיתוף תכנים מבוססי דיפ פייק על גבי הפלטפורמות שלה, אלא במקרים שבהם ברור כי מדובר בפארודיה - זאת כחלק מהחשש הגובר בארה"ב לקראת מעורבות של הטכנולוגיה במערכת הבחירות לנשיאות 2020. יחד עם זאת, אפליקציות פופולריות בקרב צעירים דוגמת טיקטוק, בוחנות שימושים דומים בטכנולוגיות להחלפת פנים כחלק מהיצע הפיצ'רים ההולך ומתרחב שלהן.