בחירות 2020 לנשיאות ארה"ב מתקרבות בצעדי ענק, והרשת החברתית הפופולרית בעולם ממשיכה בהיערכות: עכשיו, מצהירים בפייסבוק כי מודעות פוליטיות בארה"ב ייאסרו ב-3 בנובמבר מיד לאחר סגירת הקלפיות ועד להודעה חדשה, במטרה למנוע הפצת מידע כוזב באשר לתוצאות הבחירות.
2 צפייה בגלריה
פייסבוק נערכת לבחירות לנשיאות
פייסבוק נערכת לבחירות לנשיאות
פייסבוק נערכת לבחירות לנשיאות
(צילום: פייסבוק)
הצעד הזה מצטרף להודעה של פייסבוק על איסור פרסום פוליטי ברשת החברתית בשבוע שלפני יום הבחירות. בנוסף, הצהירה כי מודעות שייקשרו בין הצבעה לבין נגיף הקורונה ייחסמו, וכי פרסומים פוליטיים שיעסקו בתוצאות הבחירות עוד לפני שהן יתקבלו - ייחסמו גם הם מהפלטפורמה.
גיא רוזן, סגן נשיא בפייסבוק לענייני אבטחה ויושרה, כתב אמש בבלוג הרשמי של הרשת החברתית: "אנחנו יודעים כבר זמן רב שבחירות 2020 בארה"ב לא יהיו דומות למה שראינו בעבר. אנו נערכים אליהן באמצעות מערכת של מוצרים וכללים ייחודיים. בעודנו נכנסים ליישורת האחרונה, אנחנו מתמקדים בשתי מטרות מרכזיות - לסייע לאמריקאים להירשם ולהצביע, ולהיאבק בהתערבות זרה, הפצת מידע כוזב ודיכוי מצביעים".
בנוסף, עם סגירת הקלפיות בחודש הבא, משתמשי פייסבוק ואינסטגרם בארה"ב יראו בראש הפיד שלהם הודעות הנוגעות להתקדמות בספירת הקולות ולתוצאות הבחירות.
בחודש שעבר סירב הנשיא המכהן דונלד טראמפ, שנדבק באחרונה בנגיף הקורונה, להתחייב להעברת הסמכות הנשיאותית שלו בדרכי נועם, במקרה שיפסיד בבחירות. אמירות מהסוג הזה מצטרפות לחודשים של הפצת מידע בלתי מהימן מצידו בנוגע לזיופי בחירות בשיטת ההצבעה בדואר.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
דונלד טראמפ
(צילום: shutterstock)
נגיף הקורונה אמור להוביל יותר מצביעים לפנות לשיטת ההצבעה בדואר בארה"ב, במטרה להימנע מתרחישים של הידבקות ולשמור על ריחוק חברתי. מהסיבה הזו, לפי כל התחזיות - תוצאות הבחירות יתעכבו הפעם, כנראה בצורה משמעותית. זו הסיבה שבפייסבוק חוששים מכאוס של ממש בליל הבחירות ובימים שלאחר סגירת הקלפיות, כל עוד לא יוכרזו התוצאות הרשמיות.