אכזבה בענף הגיימינג התחרותי המקומי: אליפות העולם בגיימינג, שאמורה הייתה להיערך בעיר אילת במהלך חודש פברואר, ולארח 500 שחקנים מ-60 מדינות בעולם, בוטלה באופן סופי לאחר שנדחתה שוב ושוב בעקבות משבר הקורונה. מדובר בביטול שלב הגמר של התחרות כולה, שנערכה הפעם במתכונת מקוונת.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בגיימינג
נבחרת ישראל בגיימינג
נבחרת ישראל בגיימינג
(צילום: אניטה קרפל)
התחרות, שנערכה זו השנה ה-12 מטעם הפדרציה הבינלאומית לספורט אלקטרוני (IESF), אמורה הייתה להביא לישראל גם שחקנים מאיראן ומלבנון. למרות ששלב הגמר בוטל, בתחרויות האזוריות שנערכו בחודש שעבר, חולקו פרסים כספיים בגובה 250 אלף שקל, בין היתר לזוכה מטעם הנבחרת הישראלית אוראל דניאל.
לפי ההודעה של הפדרציה, ההחלטה על ביטול אירוע הגמר באילת היא תולדה של הצורך לשמור על בריאותם של השחקנים לאור משבר הקורונה. יחד עם זאת, הודיעו כי גמר אליפות 2021 אכן ייערך בעיר אילת במהלך חודש נובמבר הבא.
"שנת 2020 היא אולי השנה המורכבת ביותר בעשורים האחרונים לאירוח אירוע בינלאומי", אמר עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל. "למרות זאת, הצלחנו לקיים תחרות משמעותית ועצומה בקרב הגיימרים בעולם. זהו סימן לכוחה ויכולתה של ישראל ושל הוועד המארגן לייצר פעילות גדולה ומשמעותית על אף האתגרים. אני מצפה בכיליון עיניים לארח את השחקנים הטובים בעולם באילת בנובמבר הקרוב, לאליפות העולם 2021".
הפקת הגמר המתכונן בישראל נעשתה בשיתוף העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, תנועת מכבי העולמית ועיריית אילת. כלל הגופים מתכוונים לפעול יחד לקיום האירוע בשנה הבאה, מתוך מטרה לקדם את המודעות לתחום הספורט האלקטרוני בישראל.