חצי שנה אחרי שאפל פתחה בצעדים משפטיים נגד חברה קטנה ואלמונית בשם Prepear בטענה שלוגו האגס שלה מזכיר באופן חשוד את לוגו התפוח הנגוס המפורסם של ענקית הטכנולוגיה – הושגה פשרה בין החברות.
2 צפייה בגלריה
שני הלוגואים
שני הלוגואים
דומה? מימין התפוח, משמאל האגס
התביעה האגרסיבית הוגשה באוגוסט האחרון לוועדה המשפטית של משרד הפטנטים וסימני המסחר בארה"ב. אפל טענה כי "סמל המורכב מעיצוב פירות מינימליסטי עם עלה בזווית ישרה מזכיר בקלות את הלוגו המפורסם שלנו". לדבריה, לוגו האגס יגרום "לפגיעה בייחודיות" של לוגו התפוח, ויקשה על צרכנים להבחין בין מוצרי Prepear לבין המוצרים והשירותים של אפל. יצרנית האייפון הוסיפה כי Prepear, המשווקת אפליקציה לארגון ותכנון מתכוני בריאות, מציעה "מוצרים ושירותים זהים ו/או קשורים מאוד" למוצרים שאפל עשויה להציע בעתיד.

עוד כתבות על אפל:

לאפל, מתברר, מדיניות עקבית המתנגדת לכל שימוש בסמל מסחרי הקשור לפירות. ברוב המקרים מדובר בלוגואים של עסקים קטנים שלא יכולים להרשות לעצמם מאבק משפטי יקר מול אפל הענקית, והם פשוט מוותרים עליהם. ל-Prepear יש חמישה עובדים בלבד והם החליטו לנקוט במדיניות שונה: הם יצאו למאבק פומבי ברשת, כולל החתמה על עצומה המונית נגד אפל תחת הסיסמה "להציל את האגס מאפל!"
2 צפייה בגלריה
מימין הלוגו החדש, משמאל הישן
מימין הלוגו החדש, משמאל הישן
הבדל תהומי. מימין הלוגו החדש של Prepear, משמאל הישן
(צילום: prepear)
"זו חוויה מפחידה מאוד להיות מותקף משפטית על-ידי אחת החברות הגדולות בעולם", כתבו בעצומה אנשי Prepear - "ברור שלא עשינו שום דבר רע. אנחנו מגנים על עצמנו מפני אפל לא רק כדי לשמור על הלוגו שלנו, אלא כדי לשלוח מסר לחברות טכנולוגיה גדולות, שלבריונות כלפי עסקים קטנים יש השלכות".
בעקבות פרסום העצומה הסכימה אפל להשעות את הדיון המשפטי, ונפתח משא ומתן בין שתי החברות. על-פי הסיכום, Prepear תוכל להמשיך ולעשות שימוש בלוגו שלה, אך תבצע שינוי קל בעלה האגס המצויר, והוא יקבל צורה של חצי ירח במקום עגלגל ומחודד. מן הפשרה עולה, כי לא צורת האגס הטרידה את אפל, אלא דווקא מבנה העלה המצורף אליו. מייסד Prepear, רוס מונסון, אמר אתמול כי הלוגו יוחלף באפליקציה בשבועות הקרובים. באתר החברה כבר מופיע העלה החדש.