המדיניות המכילה של פייסבוק כלפי המסרים הבעייתיים של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לא עוברת מתחת לרדאר: עובדי פייסבוק מביעים חוסר שביעות רצון מההחלטה של המנכ"ל והמייסד, מארק צוקרברג, שלא להתערב בתכנים ובמסרים שמפיץ טראמפ ברשתות החברתיות, ולא ליישר קו עם טוויטר שתייגה ציוצים שלו כבלתי מהימנים וכ"מאדירי אלימות".
טראמפ וצוקרברגטראמפ וצוקרברג
טראמפ וצוקרברג, בפגישתם מ-2019
(מתוך הטוויטר של הנשיא טראמפ)
לפי הניו-יורק טיימס, מאות עובדי פייסבוק הביעו מחאה בדרכים שונות: מאחר ורובם עובדים מהבית בעקבות משבר הקורונה, היו שקיימו אתמול "שביתה דיגיטלית" - במסגרתה הפסיקו את עבודתם והשאירו הודעות אוטומטיות במייל הנוגעות למחאה. אחרים הפיצו עצומות פנימיות, וניהלו דיונים מורכבים בקבוצות הפנימיות בחברה.
אבל היו גם עובדים שבחרו לצאת בפומבי, ולהתבטא דווקא בטוויטר. "אני עובד בפייסבוק, ואני לא גאה באיך שאנחנו נראים", כתב ג'ייסון טאף, מנהל מוצר בפייסבוק. "רוב העובדים שדיברתי איתם מרגישים אותו הדבר. אנחנו משמיעים את קולנו". אנדרו קרו, מנהל עיצוב מוצר ה"פורטל" של פייסבוק, צייץ גם הוא: "צנזורה של מידע שעשוי לסייע לאנשים לראות את התמונה המלאה היא טעות. אבל לתת במה להסתה, אלימות והפצת מידע שגוי זה בלתי מתקבל על הדעת - לא משנה מי אתה או האם יש לזה ערך חדשותי. אני לא מסכים עם העמדה של מארק, ואעבוד קשה כדי לגרום לשינוי לקרות".
על רקע הכרזת המלחמה של טראמפ על רשתות חברתיות בכלל - ועל טוויטר בפרט, בחתימתו על כוונה לצמצם את סעיף 230 ולהפשיט את הרשתות החברתיות מהגנה משפטית, נדרש גם מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, לנקוט עמדה. בסוף השבוע האחרון פרסם פוסט, בו הסביר כי למרות שהוא באופן אישי רואה במסרים כאלה שליליים, הוא אחראי למוסד המחוייב לחופש הביטוי. צוקרברג נוהג להסביר את גישתו בכך שהציבור צריך להיות חשוף לתכנים האלה - ולהכריע לגביהם בעצמו, וכי השארתם בפלטפורמה היא בעלת ערך ציבורי וחדשותי.