תעשיית הגיימינג מקבלת הכרה חשובה: בטקס האוסקר שנערך אמש (א'), זכה "Colette" - סרט תיעודי קצר שהופיע במשחק Medal of Honor: Above and Beyond - בפרס הנחשק ביותר של תעשיית הסרטים העולמית. הסרט הופק בשיתוף סטודיו המשחקים של אוקולוס (מבית פייסבוק) ו-Respawn של EA, והוא מסמן את הפעם הראשונה שבה פרויקט גיימינג זוכה בפרס האוסקר היוקרתי.
1 צפייה בגלריה
מתוך "קולט"
מתוך "קולט"
מתוך "קולט"
(צילום מסך)
"קולט" מלווה את הגיבורה, קולט מרין-קתרין, שהייתה חברה במחתרת הצרפתית, במסע שלה בחזרה לגרמניה 74 שנים אחרי המלחמה, אל מחנה הריכוז דורה-מיטלבאו שבו אחיה נרצח. הפרויקט נוצר במיוחד עבור המשחק שמתרחש גם הוא על רקע אותה מלחמה, ובו נדרשים השחקנים להיכנס לנעליהם של לוחמים המנסים לפצח את מכונת המלחמה הנאצית. "קולט" הוא אחד מתוך כמה סרטים קצרים המלווים את המשחק ומשתלבים בו.
"הגיבורה האמיתית היא קולט עצמה", אמר מנהל ההפקה של אוקולוס, מייק דורן, "ששיתפה את סיפורה האישי ביושר ובאומץ. "כפי שאפשר לראות בסרט, התנגדות דורשת אומץ, אבל מפגש עם העבר דורש אפילו יותר (...) זה נכון מה שאומרים: זה כבוד גדול רק להיות ברשימת המועמדים. זה רגע מדהים לזכות בו".
המשחק Medal of Honor: Above and Beyond הנו כותר ייעודי ל-VR הנשען על הפרנצ'ייז הפופולרי. המשחק גרר ביקורות מעורבות בקרב שחקנים, בין היתר בגלל הכובד שלו - 170GB בהתקנה, תוצאה של שילוב קטעים תיעודיים מורכבים שהופקו עבורו, דוגמת "קולט". ייתכן שהזכייה בפרס האוסקר תציף מחדש את הערך של המשחק גם בקהילת הגיימינג.