רגע לפני פרק האיחוד ההיסטורי והמצופה של הסיטקום המנוח "חברים", חברת MyHeritage החוקרת אילנות יוחסין הטילה פצצה: מת'יו פרי, צ'נדלר בשבילכם, וקורטני קוקס, AKA מוניקה, הם למעשה קרובי משפחה. ואם עדיין לא הבנתם מה הבעיה, זה הזמן לספר לכם שבסדרה המצליחה ששודרה במשך עשור, בין 1994 ל-2004, הם גילמו זוג נשוי.
התחקירנים של MyHeritage הישראלית גילו כי פרי וקוקס הם בני דודים מדרגה 11: שניהם קרובי משפחה רחוקים של וויליאם אוסברן האסקל השלישי ושל אלן האסקל, שהיו נשואים וחיו יחד באנגליה לפני כ-500 שנה. אלן ושני בניה היגרו בשנת 1635 מאנגליה לאמריקה. הבן רוג'ר הוא אחד מאבות-אבותיה של קוקס, בזמן שהבן השני וויליאם הוא אחד מאבות-אבותיו של מת'יו. הקשר המשפחתי הוא מצד אמה של קוקס ומצד אביו של פרי.
"רצינו לעשות משהו על סיטקום, אבל יצא לנו טלנובלה לגמרי", מודה התחקירן הראשי של My Heritage" רועי מנדל. "אמרנו, 'בואו נראה אם נחזור מספיק אחורה בזמן ונבדוק את ההיסטוריה המשפחתית שלהם, אם אנחנו מצליחים לחבר אותם'. מפתיע או שלא מפתיע - מת'יו פרי וקורטני קוקס הם בני דודים. בני דודים רחוקים, אבל בני דודים. זאת האמת".
2 צפייה בגלריה
קורטני קוקס מת'יו פרי
קורטני קוקס מת'יו פרי
קורטני קוקס מת'יו פרי
(צילום: Getty Images)
2 צפייה בגלריה
חברים
חברים
חברים
(צילום מסך)
בהתחלה קיוו בחברה לגלות שקוקס היא קרובת משפחה של דיוויד שווימר, שגילם את אחיה רוס. אבל התוצאה הייתה מפתיעה: התברר שדווקא פרי, שגילם את בעלה, קשור אליה באופן משפחתי. "אנחנו, חוקרי ההיסטוריה המשפחתית, מאמינים שבסופו של דבר כולנו קרובי משפחה", מודה מנדל, "הרי כולנו ענפים בתוך אילן היוחסין הגדול של האנושות. כשאתה הולך אחורה מספיק בזמן ואתה עושה מחקר ממש עקב בצד אגודל, אתה מצליח להבין בדיוק איך שני אנשים מתחברים, גם אם זה חיבור מאוד-מאוד רחוק. זו אנקדוטה יפה לסדרה".
זה עורר המון הדים ברחבי העולם
"נכון, עכשיו אנחנו מחכים לשמוע מה הם (פרי וקוקס) חושבים על זה. אני מניח שגם הם ישאלו מתישהו בימים הקרובים על הקשר המשפחתי המוזר-מפתיע הזה. שנייה להיות רציני, זה רק מראה שיש טעם, יש עניין במחקר היסטוריה משפחתית, ולכולנו יש סיפורים וכל מה שצריך זה לפעמים לצלול אל העבר ולגלות דברים נורא מופלאים על החיים שלך. במקרה הזה, שני אנשים שאף פעם לא חקרו את ההיסטוריה המשפחתית, והנה אנחנו מפגישים אותם".
גיליתם עוד דברים מעניינים. גם ליידי גאגא משתרבבת?
"נכון, היא גם אמורה להופיע באיחוד. במקרה שלה הלכנו עוד יותר אחורה בזמן, 14 דורות, ומצאנו שגם היא קשורה לשניהם. אני לא יודע מה הולך להיות חלקה בפרק, אבל אנחנו את חלקנו עשינו".