הבהלה אל האייפון - והבלאגן של iDigital: לקראת אירוע ההשקה הרשמי של סדרת מכשירי אייפון 12 בישראל, הרשת השיקה מכירה מוקדמת מקוונת עם הבטחה חד-משמעית - שלמו היום, וקבלו את המכשירים באירוע דרייב-אין ייחודי או עם שליח עד הבית, בלילה שבין רביעי לחמישי השבוע. אלא שמרגע שנפתחה המכירה המוקדמת במהלך סוף השבוע האחרון, רוכשים מתוסכלים נתקלו בשורה של בעיות, טכניות ואחרות.
2 צפייה בגלריה
סדרת אייפון 12
סדרת אייפון 12
סדרת אייפון 12
(צילום: אפל)
עמוד הפייסבוק הרשמי של איידיגיטל הוצף בעשרות פניות של רוכשים, שהתלוננו בין היתר על חיובים כפולים ומשולשים של כרטיסי האשראי בתהליך הרכישה, על שלא קיבלו אישורי הזמנה, וכן על כאלה שלא הצליחו כלל לגשת אל האתר ולבצע את הרכישה. אחרים דיווחו ל-ynet כי על אף שהצליחו לבצע הזמנה מוקדמת, קיבלו הבוקר (א') הודעה מהרשת, ולפיה: "זמני האספקה יהיו ארוכים מהרגיל ויכולים לקחת גם מספר שבועות. אנו מקווים שהמלאי יתחדש במהרה, ומבטיחים לעדכן אותך כשזה יקרה".
מאיה פרץ מהוד השרון סיפרה כי "עשיתי הזמנה מוקדמת באתר ביום שישי, בשעה 12 בלילה. בהתחלה האתר קרס, אז כל פעם שלחצתי על אייפון 12 זה הגיע לאייפון 11, וזה קרה עם כל הדגמים של סדרת 12. בסופו של דבר, הגעתי לעמוד תשלום של האייפון שרציתי, ואחרי מספר נסיונות רכישה, ואחרי שהקשתי את הקוד של החברת אשראי מספר פעמים, זה עבד לי. למחרת הם פרסמו שאנשים חויבו פעמיים, שלוש ואפילו ארבע על מכשירים. ניסיתי לבדוק איתם, התקשרתי לכל המספרים של איידיגיטל ואין מענה מצידם עד היום".
2 צפייה בגלריה
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו
אייפון 12 פרו
(צילום: אפל)
ביום שישי פרסמה הרשת בעמוד הפייסבוק שלה את ההודעה הבאה: " לקוחות יקרים שלנו, עקב עומס הזמנות קיצוני בשל הביקוש לאייפון 12, אנו חווים תקלות בחלק קטן מהעסקאות שייתכן שגרם לביצוע הזמנה כפולה. קודם כל, אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לחלק מהלקוחות ומבטיחים שאנו עושים מאמצים גדולים לטפל בכל הפניות מוקדם ככל האפשר. כל ההזמנות הכפולות יבוטלו ויזוכו. הודעות אסמס עם עדכון ששלחו ללקוחות אלו כבר בימים הקרובים".
נוסף לחיובים הכפולים, רוכשים אחרים טענו כי ביצעו הזמנה של שני מכשירים שונים, והזמנות אלה בוטלו לאחר שנחשדו כי מדובר בהזמנה כפולה. אחרים טענו כי ביצעו הזמנה באמצעות שני כרטיסי אשראי שונים, לתשלום על מכשירים שונים, וגם אלה בוטלו. "גם אני עשיתי הזמנה באתר וישנה הזמנה כפולה, אני אמור לראות חיוב בכרטיס אך לא קיבלתי שום מסמך שמאשר את העסקה, פשוט הונאה!", כתב אחד הרוכשים, ואחר הוסיף: "פשוט חוצפה והונאה! חייבתם אותי על ההזמנה שעשיתי ביום שישי באתר, ועכשיו שלחתם הודעה שהמכשיר לא במלאי וייקח שבועות (!!!) עד שיגיע. אני מתקשר לשירות הלקוחות שלכם, והשיחה מתנתקת בשנייה שאני לוחץ על האפשרות של טיפול בהזמנה קיימת! לא להאמין שזה Apple וזה השירות של iDigital. עדיף כבר לרכוש מספקים אחרים. אני דורש שתחזרו אליי באופן מיידי".
מרשת iDigital נמסר בתגובה: "ישנן עשרות בודדות של לקוחות אשר ביצעו הזמנה באתר ולא קיבלו חיווי קליטת הזמנה. עקב כך, חלק מהלקוחות ביצעו הזמנה נוספת ולכן חוייבו פעמיים. אנו מטפלים כעת בביטול כל החיובים הכפולים וכבר היום רובם יבוטלו.
ללקוחות שעשו הזמנה, נשלחה הודעה סטנדרטית אשר יוצאת אוטומטית ממערכות החברה בכל הזמנה של מוצר שאינו קיים במלאי. מאחר ואייפון 12 עדיין לא נקלט במחסני החברה, נשלחה גם אליהם הודעה זו. הודעת הבהרה בנושא נשלחה לכולם.
אנו חווים עומס פניות קיצוני במוקד השירות עקב פתיחת המכירה המוקדמת המוצלחת. הביקוש השנה גבוה משמעותית משנים קודמות, ולמרות שנערכנו בכוחות מתוגברים, עדיין קשה לנו לעמוד בכמות הפניות. אנו מתנצלים על כך וצופים שכבר בימים הקרובים נתגבר על העומס הקיים, כך שנוכל לתת מענה לכולם".