ענקית הטכנולוגיה והקמעונאות אמזון הודיעה הבוקר (יום ה') על תרומה של 300 אלף דולר (כמיליון שקלים) לקרן לבריאות ישראל (The Israel Healthcare Foundation) במטרה לסייע במאבק במגפת הקורונה. הסכום יועבר לקופת חולים כללית וישמש לרכישת ציוד וטכנולוגיות מצילי חיים עבור צוותים רפואיים ומטופלים.
2 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
אמזון
(צילום: AP)
הקרן לבריאות ישראל היא ארגון ידידי הכללית בארה"ב. הכסף שיועבר לקופת החולים בישראל ישמש לרכישות מסכות, מכשירי ECMO וציוד נוסף להצלת חיים. "אנו נמצאים בתקופה מאתגרת, שלא הכרנו כמותה", אמר פרופסור אהוד דוידסון, מנכ"ל הכללית. "אנו עובדים מסביב לשעון לטפל בחולי קורונה, להגן על הצוות הרפואי ולהילחם בנגיף. תמיכתה של אמזון בשעה קריטית זו מאפשרת לנו להמשיך בעבודה מצילת-חיים זו". עיקר הפעילות של אמזון בישראל היא במסגרת חטיבת שירותי מיחשוב הענן AWS, שמספקת פתרונות ענן לחברות ועסקים. בנוסף, לחברה מרכז מחקר ופיתוח שבו עובדים על מוצרים כמו Alexa Voice Shopping - קנייה חכמה באמצעות הסייעת הקולית של החברה - ופריים אייר, שירות משלוחי רחפנים. כמו כן, עובדים באמזון ישראל על פיתוח שבבים, פעילות שמתבססת על הסטארט-אפ הישראלי אנאפורנה לאבס שנרכש על-ידי AWS בשנת 2015.
בעקבות התפרצות הקורונה, השיקה אמזון את מערכת ה-AWS Diagnostic Development Initiative התומכת במחקר ופיתוח של בדיקות מהירות ומדויקות לנגיף הקורונה. כמו כן, הקימה קרן סיוע לשותפים, כגון נהגים ועובדים עונתיים המתמודדים עם קשיים כלכליים או הנמצאים בבידוד והיא תורמת לארגוני סיוע שונוים ברחבי אירופה לתמיכה בנפגעים ממגפת הקורונה. עם זאת, מאז התפרצות נגיף הקורונה בארה"ב נמתחת ביקורת על התנאים התברואתיים במחסנים שלה, וכמה עובדים אף פוטרו לאחר שהביעו מחאה בפומבי. בימים האחרונים דווח כי אמזון היא בין המרוויחות הגדולות של משבר הקורונה - לקוחות ברחבי העולם מוציאים 11,000 דולר בשנייה על השירותים והמוצרים השונים שלה, ושווי המניה שלה זינק בשליש בפחות מחודש. ההתפתחויות האלה איפשרו למייסד ומנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, לבצר עוד יותר את מעמדו כאיש העשיר ביותר בעולם עם הון המוערך בכ-138 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. האיש העשיר בעולם
מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. האיש העשיר בעולם
מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. האיש העשיר בעולם
(צילום: AFP)