יממה בלבד לאחר תקלה נרחבת וחריגה שהשביתה כליל את שירותי גוגל, שיבושים עדיין מורגשים בשירותים שונים של ענקית הטכנולוגיה: אמש (ג') דיווחו משתמשים על תקלות חוזרות בשירות הדואר האלקטרוני ג'ימייל, שלא איפשרו שליחה וקבלה של הודעות למייל. התקלות הורגשו בעיקר בארה"ב ובבריטניה.
2 צפייה בגלריה
תקלה ביוטיוב גוגל
תקלה ביוטיוב גוגל
אופס... תקלה
(צילום מסך)
גם פלטפורמת יוטיוב לא לגמרי התאוששה. משתמשים באזורים מסוימים באירופה ובארה"ב עדיין נתקלים בבעיות בגישה לפלטפורמת הווידאו - גם בדסקטופ וגם באפליקציה. התקלה הרווחת כוללת בעיות בטעינת רשימות השמעה ובגלילה, אולם חלק מהמשתמשים מדווחים גם על בעיות טעינה של האתר, ובעיות התחברות לשירות.
התקלה הנרחבת שאירעה ביום שני האחרון, שיבשה את כלל שירותי גוגל, בהם ג'ימייל, יוטיוב, גוגל דרייב, גוגל דוקס, גוגל מפות, סטאדיה, הנגאאוטס, קלאסרום ועוד. התקלה נמשכה שעה ארוכה והשפיעה על משתמשים בכל העולם, ובכלל זה גם בישראל. נכון לזמן הפרסום, דשבורד השירות של גוגל שמציג שיבושים ותקלות, מראה כי כלל השירותים שלה פועלים באופן תקין בישראל.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית ג'ימייל
אפליקציית ג'ימייל
אפליקציית ג'ימייל
(צילום: shutterstock)
מגוגל נמסר אז כי מדובר היה בתקלה שפגעה במערכת אימות המשתמשים בתהליך ההתחברות לחשבונות גוגל. הובהר כי התקלה היא תוצאה של בעיות בשרתים פנימיים, ואינה תולדה של מתקפת סייבר נרחבת, או של בעיות שנובעות משינויים במדיניות המכסות של גוגל - למשל בדרייב או בגוגל תמונות.
רק לפני פחות משבוע משתמשים בישראל וברחבי אירופה חוו שיבושים בשירותי מסנג'ר - בפייסבוק ובאינסטגרם. במסגרת התקלה, לא התאפשרה שליחה וקבלה של הודעות בפלטפורמת המסרים. לפי ההערכות, התקלה השפיעה על שתי הפלטפורמות לאחר שפייסבוק החלה במאמצי האינטגרציה בין הפלטפורמות השונות שלה, ובכלל זה חיברה בין המסרים של אינסטגרם - לשעבר "דיירקט", לבין המסנג'ר של פייסבוק.
גם אלפי משתמשי נטפליקס בארה"ב נאלצו להתמודד עם תקלה בשירות הסטרימינג הפופולרי אתמול. התקלה השפיעה גם על משתמשים בקנדה ובדרום אמריקה, בעיקר בצפייה באפליקציית ה-iOS של נטפליקס. התקלה נפתרה כעבור פחות משעה.