נגיף הקורונה שמעורר בימים אלה בהלה עולמית הביא עמו לא מעט הפסדים כספיים לחברות שתלויות בכלכלה הסינית שהפכה למשותקת. עם זאת, יש גם תעשיות שדווקא מרוויחות מהתפשטותו של הנגיף - אחת מהן היא תעשיית הגיימינג.
גיימי gamey
"השחקנים בבית פעילים הרבה יותר", מסביר בריאיון לאולפן ynet שי זלדיס, מנהל תוכן ותקשורת בחברה הישראלית Overwolf שמפתחת פלטפורמה לבניית אפליקציות ותוספים למשחקי מחשב. "אנחנו רואים לדוגמה עלייה במשחקים תחרותיים ברשת, משחקי יריות למשל. במשחק Overwatch ראינו עלייה של כמעט 20% בזמן המשחק ובמספר השחקנים יחסית לתקופה. משחקים שמתעסקים במגפה מקבלים אפילו תשומת לב רבה יותר".
"מגפה בע"מ" (Plague Inc) הוא משחק חינמי לסלולר שבו המטרה היא להמציא וירוס ולפתח אותו במטרה להרוג את כל אוכלוסיית העולם. לפי הנתונים שהתקבלו בחברת Overwolf, מסוף ינואר זינק מספר השחקנים פי 20. "מדובר על משחק בן 8-9 שנים", מספר זלדיס, "אבל בכל פעם שיש התפרצות מגפה בעולם המפתחים דואגים להוציא איזושהי גרסה מתאימה, שזה אפילו יותר משעשע, כי הם נאלצו להוציא למיליוני השחקנים שלהם הודעה המפצירה בהם לא ללמוד מהמשחק על נגיף הקורונה".
העלייה אינה רק במספר השחקנים, אלא גם בזמן משחק עצמו. "בסין באופן כללי מדובר בעלייה בסדר גודל של 10% מהנתונים שאנחנו רואים בקרב המדגם של השחקנים הסינים שעשינו. זה משמעותי, זה מובהק, ינואר זו לא תקופה של אירועים גדולים, אז זה ממש משהו שאפשר לשים אליו לב. במשחקים תחרותיים ברשת הנתון אפילו גבוה יותר כמו שאמרנו".
1 צפייה בגלריה
מגפה בע"מ
מגפה בע"מ
מגפה בע"מ
(צילום מסך)
לצד זאת, בתעשיית הגיימינג יש גם מי שהתפשטות הקורונה גורמת להם להפסיד כסף. לצד שיבושים באספקה או מחסור במוצרים של חברות כמו נינטנדו, שמייצרת את קונסולת הדגל נינטנדו סוויץ' בסין, גם ענף הספורט האלקטרוני המאוד פופולרי בדרום-מזרח אסיה נפגע בעקבות ביטולים של תחרויות וטורנירים. "זו תעשייה שמגלגלת המון", מסביר זלדיס, "לצורך העניין, האירוע הכי גדול שבוטל עכשיו בגלל המגפה זה האליפות של League of Legends. בשנה שעברה צפו 100 מיליון איש באליפות הזאת ועכשיו הם לא יודעים מה לעשות, זה המון כסף שתלוי באוויר ועדיין לא ברור איך זה יתקדם".