הרשת החברתית אינסטגרם הגיעה לשני מיליארד משתמשים חודשיים פעילים בכל העולם, לפי דיווח ב-CNBC. באופן רשמי, מטא לא חושפת את ההכנסות או את מספר המשתמשים של פלטפורמת אינסטגרם, והפעם האחרונה בה חשפה נתון כזה היה ב-2018, כשאינסטגרם הגיעה למיליארד משתמשים פעילים בחודש. ב-CNBC שוחחו עם עובדים אנונימיים בחברה, שאמרו כי למדו על הנתון החדש משיחות פנימיות. אחד העובדים אף ציין כי אינסטגרם הגיעה לשני מיליארד משתמשים כשבוע לפני שחברת האם שינתה את שמה מפייסבוק למטא באוקטובר.

עוד בנושא:

אינסטגרם הוקמה ב-2010 ונרכשה ע"י פייסבוק במיליארד דולר כשנתיים לאחר מכן. המשמעות היא שהאפליקציה צמחה למיליארד המשתמשים הראשונים שלה בשמונה שנים - אך הוסיפה מיליארד נוספים והכפילה את גודלה תוך שלוש שנים נוספות בלבד. לפי הערכות, אינסטגרם צומחת מהר יותר מפלטפורמת פייסבוק של מטא, גם מבחינת מספר המשתמשים וגם מבחינת גודל ההכנסות מאותם משתמשים.
1 צפייה בגלריה
אפליקציות אינסטגרם וטיקטוק
אפליקציות אינסטגרם וטיקטוק
אפליקציות אינסטגרם וטיקטוק
(צילום: shutterstock)
הצמיחה של אינסטגרם עשויה לסייע למטא בתחרות הקשה מול טיקטוק, שהכריזה כי הגיעה למיליארד משתמשים חודשיים בספטמבר השנה. לפי סקר של פורסטר שפורסם בחודש שעבר, 63% מהאמריקאים בין הגילאים 12-17 השתמשו בטיקטוק על בסיס שבועי השנה, לעומת 57% שהשתמשו באינסטגרם. אינסטגרם השיקה מעין העתק של טיקטוק, "רילס", פיצ'ר שמאפשר לפרסם סרטונים קצרים, באוגוסט 2020 כדי להתמודד עם התחרות ולנסות להפוך לאטרקטיבית יותר לקהל הצעיר.
האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה של ynet
המתחרה טיקטוק איננה האתגר היחיד של אינסטגרם, שמגיעה למספר האסטרונומי של שני מיליארד משתמשים למרות הביקורת הרבה נגד הפלטפורמה בתקופה האחרונה. בשבוע שעבר, אדם מוסרי, מנהל אינסטגרם, הופיע בפני הקונגרס האמריקאי בשימוע שעסק בהגנה על ילדים ברשת והתמודד עם ביקורות נוקבות. בין היתר מחוקקים הטיחו בו כי אינסטגרם מרוויחה מחרדות וחוסר ביטחון בקרב ילדים, והציגו לו מקרים בהם הפלטפורמה המליצה לפרופילים של נערים על תכנים המקדמים הפרעות אכילה, ועוד תכנים מזיקים. מחוקקים ורגולטורים בארה"ב אף מבקרים את מטא על העוצמה הרבה שלה בשוק, ובוחנים רגולציה בנושא.
טיימליין
השימוע נערך כחלק מסדרה של שימועים בסנאט בעקבות חשיפה של מחקרים פנימיים בחברה, שהדליפה העובדת לשעבר פרנסס האוגן. מאותם מחקרים עלה בין היתר כי הפלטפורמה עשויה להזיק למצב הנפשי של צעירים, ולא מטפלת בבעיה למרות שהיא מודעת אליה. עוד נחשף כי מטא מנסה לפנות לפלח השוק של ילדים צעירים בדרכים שונות. בעקבות הפרסומים, במטא אמרו כי יעכבו את הפיתוח של אינסטגרם קידס, גרסה של הפלטפורמה שתפנה לילדים מתחת לגיל 13. בשימוע של מוסרי בשבוע שעבר הוא סירב להתחייב לכך שהחברה תפסיק את הפיתוח לחלוטין, ואמר שאפליקציה כזו תאפשר יותר פיקוח הורי על השימוש. מוסרי אף הצהיר כי אינסטגרם תחזיר את הפיד הכרונולוגי בתצורה מסוימת, לאחר שהפיד בו תוכן נבחר ומדורג ע"י אלגוריתם ספג גם הוא ביקורת רבה בעקבות ההדלפות.