"אינסטגרם היא כמו סיגריית הילדות שאמורה לגרום לבני נוער להתמכר": אנטיגונה דייוויס, סגנית נשיא לענייני בטיחות בפייסבוק, התייצבה היום (ה') לשימוע בסנאט בעקבות הדיווחים על הנזק שהרשת החברתית גורמת לבני נוער - והסנאטורים, כצפוי, לא ריחמו עליה. הסנאטור הדמוקרטי אד מארקי השווה בין פייסבוק לבין ענקיות הטבק, "שדוחפות מוצר שהן יודעות שהוא מזיק לבריאות של אנשים צעירים... IG זה קיצור של אינסטגרם, אבל גם של אינסט-גריד (תאוות בצע)". עמיתו למפלגה, ריצ'רד בלומנטל, הוסיף: "השאלה שרודפת אותי היא 'כיצד אנחנו, הורים או כל אחד אחר יכולים לסמוך על פייסבוק'"?

עוד כתבות בנושא:

3 צפייה בגלריה
הסנאטור ריצ'רד בלומנטל
הסנאטור ריצ'רד בלומנטל
הסנאטור ריצ'רד בלומנטל
(צילום: AFP)
השימוע בוועדת המשנה להגנה על הצרכן בסנאט התקיים בעקבות שורת חשיפות של הוול סטריט ג'ורנל, המתבססת על מסמכים שהודלפו מפייסבוק. מהמסמכים עולה בין היתר כי מחקר שערכו בחברה גילה כי בקרב אחת מכל שלוש נערות, אינסטגרם החמירה את הדאגות בנוגע לדימוי גוף. חשיפה אחרת העלתה כי פייסבוק מעוניינת לפתח מוצרים לילדים מתחת לגיל 13 מתוך חשש לאבד את דור העתיד של המשתמשים. החשיפות גרמו בין היתר להחלטה של פייסבוק להקפיא את פיתוח "אינסטגרם קידס" - גרסה מותאמת לילדים של הרשת החברתית לשיתוף תמונות וסרטונים.
3 צפייה בגלריה
אנטיגונה דייוויס
אנטיגונה דייוויס
סגנית נשיא פייסבוק, אנטיגונה דייוויס
(צילום: EPA)
נציגת פייסבוק טענה מנגד כי החברה "פיתחה כמה וכמה הגנות על מנת לייצר חוויות בטוחות ומותאמות לגילאי 13 עד 17". בנוסף, היא ציינה כי בין יוני לאוגוסט השנה הסירה אינסטגרם 600 אלף חשבונות של ילדים מתחת לגיל 13. לגבי המחקר שהודלף, אמרה דייוויס כי הוא היה מוגבל ולא הצליח להוכיח סיבתיות. לדבריה, החברה עורכת מחקרים מהסוג הזה על מנת לשפר את הפלטפורמות שבבעלותה וכי היא מתכוונת להמשיך לפתח כלים לשמירה על בטיחות המשתמשים הצעירים. בפייסבוק טוענים גם כי ההחמרה שעליה דיווחו הנערות במחקר התרחשה רק אצל כאלה שכבר סבלו מדאגות בנוגע לדימוי הגוף שלהן. "המחקר הראה כי בני נוער רבים אומרים שאינסטגרם עוזרת להם בסוגיות קשות", אמרה דייוויס. היא התעמתה עם בלומנטל, יו"ר ועדת המשנה, שכינה את המחקר הפנימי של פייסבוק "נפיץ". "מדובר בהוכחה עוצמתית ומטלטלת לכך שפייסבוק מודעת לנזק שהיא גורמת לילדים, ושהיא הסתירה את הממצאים האלה", אמר לה בלומנטל. הסנאטור גם ציין כי פייסבוק מעדיפה צמיחה ורווח על פני הרווחה של בני הנוער שמשתמשים במוצרים שלה. במהלך השימוע שאלו סנאטורים עד מתי הוקפאה העבודה על "אינסטגרם קידס" ודייוויס השיבה שלא ידוע לה על תאריך מדויק. הסנאטור מארקי הפציר בה לא לשלב כפתורי לייק באפליקציה אם תושק אי פעם: "אינסטגרם גרועה יותר מתחרות פופולריות בקפיטריה של תיכון, בגלל שכולם יכולים לראות מיד מי הכי פופולרי ומי הכי פחות פופולרי".
3 צפייה בגלריה
מחאה נגד פייסבוק מחוץ לקונגרס
מחאה נגד פייסבוק מחוץ לקונגרס
מיצג מחאה נגד פייסבוק מחוץ לקונגרס
(צילום: AP)
הסנאטורית הרפובליקנית מרשה בלקברן תהתה מדוע בחשבון אינסטגרם שנפתח על-ידי אנשי הצוות שלה, הופיעו המלצות על חשבונות שמעודדים הרגלי אכילה לא בריאים. "באיזה סוג של בינה מלאכותית אתם משתמשים?", היא נזפה בדייוויס. סגנית נשיא פייסבוק השיבה לה: "אנחנו לא מפנים אנשים לתוכן שמעודד הפרעות אכילה. למעשה, מדובר בהפרה של המדיניות שלנו ואנחנו מורידים תוכן כזה כאשר אנחנו מגלים אותו".
בשבוע הבא צפויה להעיד בפני הוועדה המדליפה האנונימית שהעבירה את מסמכי פייסבוק לוול סטריט ג'ורנל. במהלך השימוע הערב הפציר הסנאטור בלומנטל בדייוויס שלא לנקוט בפעולת תגמול נגדה. "האם תתחייבו שלא תנקטו בפעולות משפטיות?", שאל אותה הסנאטור ישירות. דייוויס השיבה כי פייסבוק "מחויבת לא לנקוט בפעולת תגמול על ההופעה בסנאט", אך לא התייחסה לעצם הדלפת המסמכים לוול סטריט ג'ורנל. הערב התברר כי המדליפה צפויה לחשוף את זהותה בריאיון שישודר בתוכנית "60 דקות" ביום ראשון הקרוב.