סרטונים שנוצרו בהתבסס על טקסט בלבד: חברת מטא הציגה היום (חמישי) את Make-A-Video, מודל בינה מלאכותית שמאפשר ליצור סרטונים קצרים באיכות גבוהה על בסיס פקודות טקסטואליות, בשיטה שמזכירה את מחוללי התמונות שמציפים בתקופה האחרונה את הרשת.
1 צפייה בגלריה
make a video
make a video
מתוך סרטונים שנוצרו על ידי Make-A-Video
(צילום: מטא)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

המערכת החדשה של מטא היא תוצר של המחקר האחרון של חטיבת הבינה המלאכותית של החברה, Meta AI, והיא מתבססת על ההתקדמות האחרונה שלה בתחום הטכנולוגיה הגנרטיבית. על פי מטא, ל-Make-A-Video יש פוטנציאל אדיר בשוק, והיא מסוגלת לפתוח הזדמנויות חדשות ליצירת תוכן בידי יוצרים ואמנים מקצועיים.
Make-A-Video היא למעשה גרסה משופרת של Make-A-Scene - מחולל התמונות שמטא חשפה מוקדם יותר השנה, אך לא פתחה לשימוש ציבורי. Make-A-Video כאמור לוקח את כל העסק צעד אחד קדימה כשהוא משתמש בשכבת למידה בלתי-מפוקחת (Unsupervised Learning Layer) נוספת המסוגלת לנתח את התנועה במרחב הפיזי ולהשתמש בה על מנת להוסיף עומק ותנועה לתמונות רגילות. התוצאה - סרטונים קצרים באיכות גבוהה שנוצרו בהתבסס על טקסט בלבד.
מטא חשפה חלק מהתוצרים השונים שהצליחה המערכת ליצור, ואם אתם שואלים אותנו מדובר בביצוע מרשים למדי. החברה ציינה שהיא מתכננת להמשיך ולשתף בגלוי את יכולות המערכת בהמשך הדרך, על מנת שתוכל לקבל מהקהילה משוב שיאפשר לה להמשיך ולשפר את התוצרים.
אז מתי נוכל להשתמש ב-Make-A-Video בעצמנו? ל-ynet נמסר כי נכון לרגע זה אין תאריך השקה רשמי למערכת, אך בשלב הראשון היא כן תוצע בגרסת דמו ייחודית שתהיה זמינה לשימוש עבור אקדמיות, חוקרים וגורמים נוספים בקהילת המחקר. באשר לזמינות עבור משתמשים ביתיים, נכון לכתיבת שורות אלה אין צפי לפתיחת המערכת לשימוש על ידי הקהל הרחב.