נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ערך אמש ועידה הנוגעת לסוגיית אבטחת הסייבר, אותה הגדיר כ"אתגר ליבה לביטחון הלאומי". בוועידה השתתפו מנכ"ל אפל טים קוק, מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה, מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי (שהחליף בחודש שעבר את המייסד ג'ף בזוס בתפקיד), מנכ"ל אלפבית (חברת האם של גוגל) סונדאר פיצ'אי, וכן בכירים מחברות טכנולוגיה נוספות, ואף מתחומי החינוך, התשתיות הבנקאות והביטוח בארה"ב.

עוד בנושא:

במהלך הוועידה, שנמשכה שעות, ביידן התייחס למתקפות קשות על עסקים אמריקאים מהעת האחרונה, ששיבשו את חיי היום-יום של האמריקאים, וקרא לחברות המובילות לסייע למדינה במאמץ להתמודד עם התופעה ולהגן על רשתות אמריקאיות מפני התקפות. זאת מכיוון שבעוד שהממשל האמריקאי הוציא דרישות דיווח על פרצות אבטחה בסקטורים מסוימים כמו צינורות נפט, ומשתמש יותר ויותר בכוחו כדי לעצב את פרקטיקות אבטחת המידע של חברות שעובדות עם הממשל הפדרלי, אין לו סמכות להורות על הגברת אמצעי אבטחת מידע ברשתות פרטיות. "רוב התשתיות הקריטיות שלנו הן בבעלות הסקטור הפרטי ומופעלות על ידו, והממשל הפדרלי לא יכול להתמודד עם האתגר הזה לבד. לכן הזמנתי את כולכם כי לכם יש את הכח, היכולת והאחריות להעלות את הרף בתחום אבטחת המידע. יש לנו הרבה עבודה לעשות", אמר ביידן.
3 צפייה בגלריה
ביידן במהלך הועידה
ביידן במהלך הועידה
"אתגר ליבה לביטחון הלאומי". ביידן במהלך הוועידה
(רויטרס)
ענקיות הטכנולוגיה נרתמו למאמץ - מיקרוסופט התחייבה להשקיע 20 מיליארד דולר לאורך חמש שנים ביוזמות אבטחת סייבר, ו-150 מיליון דולר בתמיכה בגופי ממשל פדרליים, מדינתיים ומקומיים שמעוניינים לשדרג את האבטחה שלהם. גוגל התחייבה להשקיע עשרה מיליארד דולר ביוזמות בתחום הסייבר, שכוללות הכשרה של מאה אלף עובדים אמריקאים בכישורים דיגיטליים. גם IBM נרתמה למאמצי ההכשרה בתחום אבטחת המידע, והתחייבה לאמן 150 אלף אנשים, בדגש על תכניות באוניברסיטאות ומכללות בהם למדו באופן היסטורי אוכלוסיות שחורות, וכן אמרה שתתחיל להציע שירות גיבוי מאובטח, שכבר נמצא בשימוש של מפעילי תשתיות קריטיות, באופן נרחב יותר.
3 צפייה בגלריה
סונדאר פיצ'אי
סונדאר פיצ'אי
גוגל תכשיר מאה אלף עובדים. סונדאר פיצ'אי
(רויטרס)
באפל אמרו כי ישיקו תכנית חדשה שתגביר את אבטחת המידע בקרב הספקים שלהם, באופן שישפר את האבטחה בשרשרת האספקה של החברה. לפי הממשל, מעל 9,000 מהספקים של אפל ממוקמים בארה"ב. חטיבת מחשוב הענן של אמזון אמרה כי תספק מכשירים עם אימות רב שלבי בחינם ללקוחות בארה"ב שיוציאו 100 דולר ומעלה בחודש בממוצע על שירות הענן של אמזון, AWS. המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה של ארה"ב יעבוד עם מיקרוסופט, גוגל וחברות ביטוח כדי לייצר מסגרת עבודה חדשה שמיועדת לסייע ביצירה של מוצרים טכנולוגיים מאובטחים יותר, ובבדיקת את האבטחה של מוצרים.
למאמצי ההכשרה של עובדים בתחום אבטחת המידע, בו יש חצי מיליון משרות פתוחות לפי הערכות הממשל האמריקאי, הצטרפו גם אוניברסיטת טקסס, ארגון Girls Who Code ומוסדות חינוכיים נוספים שהודיעו על תוכניות הכשרה מואצות או ממוקדות בקבוצות מיעוט באוכלוסיה.
3 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
אפל תגביר את האבטחה בשרשרת הייצור. טים קוק
(רויטרס)
בדברי הפתיחה שלו בוועידה אמר ביידן כי "ראינו שוב ושוב איך הטכנולוגיות שאנחנו נשענים עליהן, מהטלפונים שלנו ועד צינורות הנפט ורשת החשמל, יכולים להפוך למטרות להאקרים ועבריינים". בבית הלבן תיארו את הפגישה כקריאה לפעולה עבור המגזר הפרטי, שמורכב מאלפי עסקים שלא תמיד מחזיקים בידע או משאבים כדי להתמודד עם האקרים בעצמם. גל מתקפות הכופרה והסייבר שקורה לאחרונה כלל מתקפת כופרה על חברת הנפט קולוניאל פייפליין ששיתקה את צינור הנפט המרכזי של החברה, ומתקפה על חברת SolarWinds שהשפיעה על רשויות ממשלתיות ותאגידים. כדי להתמודד עם המצב, ביידן הוציא בין היתר צו נשיאותי במאי במטרה להגדיל את התמיכה באבטחת מידע פדרלית.