בסוף השבוע החלה טוויטר להגביל את הצפייה בתכנים בפלטפורמה למשתמשים רשומים ומחוברים בלבד, מבלי להודיע מראש על הצעד. בנוסף, הודיעה הרשת החברתית כי משתמשים רגילים יוכלו לצפות ב-1,000 ציוצים ביום, ומנויים בתשלום יוגבלו ל-10,000. משתמשים חדשים ייאלצו להסתפק ב-500 ציוצים בלבד. אמש דווח כי טוויטר חזרה בה מחלק מההגבלות והיא שוב מאפשרת למשתמשים שאינם רשומים לפלטפורמה לצפות בציוצים ובפרופילים פומביים. הבעלים של טוויטר, אילון מאסק, צייץ כי ההגבלות החדשות מהוות "אמצעי חירום זמני" והסביר כי "מאות ארגונים אספו מידע מטוויטר בצורה אגרסיבית". פוסט שפורסם ביום שלישי בערב בבלוג של טוויטר לעסקים אמור לשפוך אור רב יותר על השינוי הפתאומי.

עוד בנושא:

"כדי להבטיח את האותנטיות של המשתמשים שלנו, אנחנו חייבים לנקוט בצעדים קיצוניים כדי להסיר ספאם ובוטים מהפלטפורמה", נכתב בו. "לכן הגבלנו באופן זמני את השימוש כדי שנאתר ונסיר בוטים ושחקנים רעים אחרים שמזיקים לפלטפורמה. התראה מראש על הפעולות האלו הייתה מאפשרת לשחקנים רעים לשנות את ההתנהגות שלהם כדי לחמוק מזיהוי", נטען בפוסט.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: Jim Watson, Samuel Corum / AP)
עוד נכתב כי "אנחנו פועלים כדי למנוע מהחשבונות האלה לאסוף את המידע הפומבי של אנשים כדי לבנות מודלים של בינה מלאכותית, ולתמרן אנשים ואת השיח בפלטפורמה. ההגבלות משפיעות על אחוז קטן של משתמשים, נספק עדכון כשהעבודה תושלם, וההשפעות על פרסום מינימליות".
גיא טיטונוביץ', מנכ"ל חברת CHEQ שעוסקת בין היתר באיתור בוטים ומשתמשים מזויפים, הביע בשיחה עם ynet סקפטיות לגבי ההסבר הזה. "טוויטר לא פירטה מה היא באמת הולכת לעשות, והטקסט ששחררה על הנושא הוא כמו שמשרד הבריאות יגיד 'אנחנו מתכוונים לטפל בבעיית הסרטן באמצעות תרופות מתאימות'", אמר טיטונוביץ' על האופי המעורפל של הטקסט.
גיא טיטונוביץ', מנכ"ל CHEQגיא טיטונוביץ', מנכ"ל CHEQצילום: עננים צילום עסקי



"הדברים שהם כן כתבו רחוקים שנות אור ממה שנדרש כדי לטפל בבעיה גדולה ומתוחכמת כמו בוטים", הוסיף. "לצורך השוואה, CHEQ היא חברה בערך בגודל של טוויטר וכל עיסוקנו הוא להתגבר על בוטים. טוויטר עושה גם דבר או שניים אחרים, אז פנימית, אין להם יכולת לטפל בבעיה כל כך מורכבת, קל וחומר כשמדובר בחברה שהיא המטרה מספר אחת היום למפעילי הבוטים".
הוא מפרט על הסכנה ואומר כי "מדובר בבוטים שנועדו להשפיע על דעת הקהל בארה"ב, ושמופעלים בחלק מהמקרים על ידי ממשלות או גופים שממומנים על ידי ממשלות. מנגד, לטוויטר יש היום בקושי מספיק משאבים בשביל לטפל ביום-יום של החברה, והרבה פחות כדי לקחת על עצמה את פתרון אחת הבעיות הטכנולוגיות המורכבות בעולם הדיגיטלי. לצערי הרב, זה מרגיש יותר כמו עלה תאנה מאשר משהו אפקטיבי. זו פלטפורמת התקשורת המשפיעה ביותר בארה"ב היום והסיכון של דיסאינפורמציה בתוכה הוא עצום. זה כבר עניין פדרלי. הצעד הזה ממש לא יפגע ביכולת של הבוטים להתגבר על המגבלות, ובהמשך לדוגמה הקודמת שלי - זה כמו לנסות לרפא סרטן באמצעות כדור אקמול".