המנכ"לית החדשה של טוויטר, לינדה יאקרינו, לא מבזבזת זמן: לפי דיווח ברויטרס, יאקרינו ואילון מאסק, הבעלים של הרשת החברתית, הציגו למשקיעים מצגת שבה פירטו את האסטרטגיות החדשות שלהם, שמטרתן לגוון את ההכנסות של טוויטר שהתבססו עד היום בעיקר על פרסום מודעות דיגיטליות.

עוד בנושא:

לפי המצגת, טוויטר מתכננת להתמקד בתכני וידאו, בשיתופי פעולה עם יוצרי תוכן ועוד. יאקרינו אמרה למשקיעים כי החברה נמצאת בשיחות מוקדמות עם דמויות מתחום הבידור והפוליטיקה, ואף עם שירותי תשלומים ועם גופי חדשות ותקשורת בנוגע לשיתופי פעולה אפשריים.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: Gonzalo Fuentes / Reuters, shutterstock)
לפי הדיווח, במהלך המצגת בכירי טוויטר גם לא התעלמו מה"פיל שבחדר" - אחרי הרכישה של טוויטר על ידי מאסק באוקטובר, הפלטפורמה זכתה לביקורת על חוסר בניטור תוכן, ובעקבות כך לעזיבה של מפרסמים שחששו שמודעות לעסקים שלהם יפורסמו בסמוך לתכנים לא ראויים. אז, חברות לרכישת מודעות המליצו ללקוחות להשהות את רכישת המודעות בטוויטר, ולפי אחת השקופיות במצגת ההמלצות האלו נשמרו. למרות זאת, הבכירים הראו כי חברות גדולות כמו האחים וורנר, וולמארט ומקדונלד'ס המשיכו לפרסם בטוויטר, ויאקרינו אף אמרה למשקיעים כי ההוצאות על מודעות במספר קטגוריות, כמו בריאות ושירותים פיננסיים, אף עלו בלפחות 40% לעומת שנה שעברה.
טוויטר שינתה לאחרונה את שמה ל-X Corp, כחלק מהאספירציות של מאסק להפוך אותה ל"סופר-אפליקציה", אפליקציה שמציעה שירותים רבים לפי המודל שפופולרי בעיקר במזרח, עם אפליקציות כמו וויצ'ט שמציעות תשלומים דיגיטליים, רשת חברתית, שירות צ'אטים ועוד. מהמצגת עולה כי טוויטר ממשיכה להתקדם גם עם החזון הזה - והגישה בקשה לקבלת רשיונות להעברת כספים בכל 50 המדינות של ארה"ב.
עוד עולה מהדיווח כי החברה מתמקדת גם בהצמחת תכני הווידאו בפלטפורמה. לפי המצגת, נכון להיום, צריכת תכני וידאו אנכי מהווה מעל 10% מהזמן שאנשים מבלים בטוויטר. בטוויטר מעוניינים לנצל את הדפוס הזה עבור מוניטיזציה, ומקווים שסדרת הטוויטר החדשה של טאקר קרלסון, מגיש פוקס ניוז לשעבר (Tucker on Twitter) תוביל למכירת מודעות וחסויות, וכך גם סרטונים של יוצרי תוכן אחרים. בתוך כך, בסוף השבוע צייץ מאסק כי טוויטר מתכננת להשיק אפליקציית וידאו לטלוויזיות חכמות. הוא כתב את הדברים בתגובה לציוץ אחר שבו נכתב כי יש צורך באפליקציית וידאו של טוויטר, שאליו מאסק השיב "היא בדרך".
2 צפייה בגלריה
לינדה יאקרינו
לינדה יאקרינו
לינדה יאקרינו
(צילום: Slaven Vlasic / Getty Images)
לפי רויטרס, יאקרינו אמרה לאחרונה למכריה כי מאסק הביע תמיכה ברעיונות שלה וכי יחסי העבודה בין השניים התחילו ברגל ימין. יאקרינו הייתה בכירה בתחום הפרסום בתקשורת המסורתית, והמינוי שלה לתפקיד אותת כי תחום הפרסום עדיין חשוב לטוויטר, על אף שבעבר מאסק דיבר על גיוון ההכנסות בין היתר על ידי מכירת שירותים במנוי. בשבוע שעבר שלחה יאקרינו מייל ראשון לעובדי החברה, שידעו טלטלות רבות מאז שמאסק הודיע על רצונו לרכוש אותה, שבו הביעה אופטימיות רבה לגבי עתיד הפלטפורמה, ואף התייחסה לתקופת השינוי הנוכחית במונחים היסטוריים.