מטא מגבירה את האבטחה של השיחות הקוליות בוואטסאפ: החברה הודיעה אמש (יום ד') על פיצ'ר חדש שמאפשר למשתמשים להסתיר את כתובת ה-IP שלהם מהצד השני בשיחה. במטא אומרים כי אין קשר בין הפיצ'ר החדש לבין התלונות של משתמשים ישראלים על שיחות שקיבלו בשבועות האחרונים ממספרים לא מוכרים במדינות מוסלמיות.
1 צפייה בגלריה
וואטסאפ
וואטסאפ
וואטסאפ
(צילום: Sergei Elagin / Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כתובת IP היא רצף מספרים ייחודי שמייצג נקודת קצה באינטרנט, והיא יכולה להסגיר פרטים שהמשתמשים לא בהכרח רוצים לחשוף, למשל מיקום גיאוגרפי כללי וספק אינטרנט. האקרים יכולים לתקוף כתובות IP ולנצל חולשות אבטחה בשירותים שונים כדי לפגוע במשתמשים שמאחוריהן. לכן, מטעמי אבטחה, עדיף להסתיר אותן.
וואטסאפ, כמו רוב האפליקציות לשיחות קוליות, תומכת בחיבור ישיר (P2P) בין המכשירים של המשתמשים על מנת לאפשר העברה מהירה של דאטה ואיכות שיחה גבוהה. הבעיה היא שבשביל לתקשר, המשתתפים חושפים אחד בפני השני את כתובות ה-IP שלהם. זה לא אמור להפריע לכם כשאתם משוחחים עם קרוב משפחה או חבר, אבל אם גורם זדוני התקשר אליכם ובטעות קיבלתם את השיחה, זאת בהחלט יכולה להיות בעיה.
ריפרש
החיים הדיגיטליים שאחרי המוות / עם ד"ר אסף וינר
22:11
הפיצ'ר החדש של וואטסאפ, שנועד למנוע את התרחיש הזה, נקרא "הגנה על כתובת IP בשיחות". איך זה עובד? בשביל להסתיר את כתובת ה-IP, וואטסאפ מעבירה את הדאטה של השיחה דרך השרתים שלה. החיסרון הוא שבגלל העיקוף הזה, תיתכן ירידה באיכות השיחה. כך או כך, במטא מדגישים כי גם כאשר הפיצ'ר מופעל, השיחות נשארות מוצפנות מקצה לקצה כך שאפילו היא לא יכולה להאזין להן. רוצים להפעיל את הפיצ'ר החדש? גשו להגדרות>פרטיות>מתקדם>הגנה על כתובת ה-IP במהלך שיחות.
בחברת אבטחת המידע ESET אומרים כי "משתמשים שדואגים לפרטיות שלהם (ואידאלית אחרים גם כן) עכשיו יוכלו להסתיר את כתובת ה-IP שלהם ובכך להישאר מוגנים יותר, במיוחד כאשר יותר עסקים ואנשים פונים לוואטסאפ ליצירת קשר ראשוני בימים אלה. לעיתים יש פשרה קלה עבור אמצעי אבטחה נוספים ובמקרה הזה, ירידה באיכות הקול כנראה לא תהיה בולטת מדי".

השתקת רמאים

ב-ESET מצביעים על עוד חיסרון אפשרי של הפיצ'ר החדש: "יכול להיות שרמאים ומפרסמים מטרידים ינצלו את התכונה כדי להסתיר את המיקום האמיתי שלהם". לכן, ההמלצה היא להפעיל פיצ'ר נוסף בשם "השתקת מתקשרים לא ידועים" על מנת לחסום אוטומטית שיחות כאלה.
אם תפעילו את הפיצ'ר הזה, הטלפון שלכם לא יצלצל כאשר משתמשים שאינם ברשימת אנשי הקשר שלכם, או כאלה שמעולם לא יצרתם איתם קשר, יתקשרו אליכם. השיחות המושתקות יופיעו בלשונית שיחות ובהתראות, כך שתוכלו להחליט אם ברצונכם לחזור למי שהתקשר אליכם.
יש עוד סיבה להפעיל את הפיצ'ר הזה חוץ מבשביל להרחיק מטרידנים: במטא אומרים כי חולשות אבטחה בפרוטוקולים של שיחות קוליות עלולות לאפשר לגורמים זדוניים להוציא לפועל מתקפות סייבר גם כאשר הקורבן כלל לא עונה לשיחה שקיבל - טכניקה מתקדמת שנקראת Zero-Click. הפיצ'ר החדש מעביר שיחות מגורמים לא מוכרים דרך השרתים של ווואטסאפ וכך בולם מתקפות מסוג זה.
כדי להפעיל את הפיצ'ר גשו להגדרות>פרטיות>שיחות>השתקת שיחות ממספרים לא מוכרים.