ענקית הטכנולוגיה סמסונג הציגה היום (ד') מודל בינה מלאכותית יוצרת חדש בשם גאוס (Gauss), שהיא מתכננת לשלב בקרוב במגוון המכשירים המיוצרים על ידה. גאוס כולל מודל שפה גדול (LLM), מודל לכתיבת קוד ומחולל תמונות מובנה בסגנון DALL-E. ככל הנראה, הטכנולוגיה תוטמע כבר בדגמי סמארטפון גלקסי S24 שיושקו בינואר הקרוב.
2 צפייה בגלריה
חנות של חברת סמסונג
חנות של חברת סמסונג
סמסונג. מודל AI חדש
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מאז שחררה חברת OpenAI אשתקד את ChatGPT שפיתחה לשימוש חופשי, הטכנולוגיה כובשת את העולם כאש בשדה קוצים, וכל הענקיות – כולל מיקרוסופט, גוגל ומטא – מיהרו להציג לו מתחרים הנסמכים על מודלי שפה גדולים שפיתחו.
ריפרש
החיים הדיגיטליים שאחרי המוות / עם ד"ר אסף וינר
22:11
לפי סמסונג, מודל השפה שלה קרוי על שמו של קארל פרידריך גאוס, "המתמטיקאי האגדי שייסד את תורת ההתפלגות הנורמלית, עמוד השדרה של למידת מכונה ובינה מלאכותית". לטענת החברה, הוא יוכל לחבר מיילים, לתרגם תכנים וכן לערוך ולסכם מסמכים, ובכלל ישפר את חוויית הצרכן "על ידי מתן אפשרות לשליטה חכמה יותר במכשירים". גרסה ייחודית שלו, גאוס קוד, תקל על מפתחי תוכנה בכתיבת קוד באמצעות ממשק אינטראקטיבי, וגרסה נוספת, המכונה גאוס אימג' תאפשר ליצור ולערוך תמונות, להמיר תמונות מרזולוציה נמוכה לגבוהה, ולהוסיף אלמנטים לתמונה קיימת – הכל באמצעות פקודות טקסט בלבד.
לפי סמסונג, גאוס נמצא כעת בשימוש פנימי של עובדי החברה ויושק "בעתיד הקרוב" - ההנחה היא כי מדובר בהשקה בצמוד או בסמוך להכרזה על סדרת גלקסי S24. "גאוס יסייע לפרודוקטיביות בעבודה", כתבה החברה בהודעה לעיתונות, "אך יורחב בהמשך למגוון מוצרי סמסונג כדי לספק חוויית משתמש חדשה בעתיד הקרוב".
2 צפייה בגלריה
גלקסי S23 אולטרה
גלקסי S23 אולטרה
סמארטפון של סמסונג. הבינה המלאכותית בדרך
(צילום: Framesira / Shutterstock.com)
בתחילת השבוע הודלף כי דגמי גלקסי S24 יכללו תכונות שיהפכו אותם לטלפוני הבינה המלאכותית המתוחכמים בעולם, עם יכולות של יצירת תוכן ועריכת תמונות באופן אוטומטי לחלוטין. במקור, ההנחה הייתה כי התכונות החדשות ישולבו בביקסבי, הסייענית הדיגיטלית הוותיקה (והכושלת) של סמסונג, אך בעקבות ההכרזה החדשה נראה שמדובר בגאוס וייתכן שסמסונג מתכננת לשלב אותו בדרך שונה.
שני המעבדים שאמורה סמסונג לכלול בדגמים החדשים - Snapdragon 8 Gen 3 של קוולקום או Exynos 2400 שהיא מייצרת בעצמה – תוכננו מראש עם תמיכה מובנית ויכולות מתקדמות של בינה מלאכותית יוצרת.
בניגוד לכל מתחרותיה – הן בשוק התוכנה והן בשוק החומרה – אפל, המתחרה הגדולה ביותר של סמסונג בתחום הסמארטפונים, טרם הכריזה על מוצר בינה מלאכותית גנרטיבית כלשהו משלה. מנכ"ל החברה, טים קוק, אמר בחודש שעבר במהלך מפגש משקיעים כי לחברה "יש עוד עבודה לעשות" בתחום וסירב למסור פרטים נוספים.