מוקדם יותר השבוע חשפה חברת LG בתערוכת CES בלאס וגאס טלוויזיה חדשה שמקבלת אותות וידאו ואודיו באופן אלחוטי - אבל זקוקה עדיין לכבל שיחבר אותה לחשמל. כמעט במקביל אליה, הכריזה חברה אלמונית בשם Displace על טלוויזיה חדשה שלוקחת את החזון הזה צעד אחד, או יותר נכון עשרה, קדימה.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Displace ניצלה את תערוכת הטכנולוגיה הענקית בשביל להציג טלוויזיה בגודל 55 אינץ' ברזולוציית 4K, שלא זקוקה לחוטים בכלל ובמקום להשתמש בחיבור קווי לחשמל מקבלת אנרגיה מארבע סוללות נטענות שנשלפות מצדי המסך. כמו הטלוויזיה האלחוטית של LG, גם היא מגיעה עם קופסה חיצונית שמשדרת אליה אותות וידאו ואודיו.
2 צפייה בגלריה
הטלוויזיה האלחוטית של Displace
הטלוויזיה האלחוטית של Displace
הטלוויזיה האלחוטית של Displace
(צילום: יובל מן)
היעדר החוטים הופך את הטלוויזיה של Displace לניידת לחלוטין. וכאן מגיע החלק הבאמת מגניב: באמצעות מנגנון ואקום שנמצא בצידה האחורי של הטלוויזיה אפשר להצמיד אותה לקירות, חלונות ומשטחים שונים ללא צורך בתושבת. זה אומר שלא צריך לקדוח ולגרום נזק לקירות בשביל להשתמש בה, ושניתן להעביר אותה יחסית בקלות בין חדרים ואפילו בתים שונים. מצד שני, אחרי שהטלוויזיה הוצמדה למשטח מסוים, אי אפשר לשנות את הזווית שלה כמו שהייתם יכולים לעשות בעזרת זרוע מתכווננת.
מההדגמות של הצוות בדוכן החברה נראה שתהליך ההצמדה של הטלוויזיה למשטחים דורש מיומנות מסוימת, אך הוא פשוט יחסית. החברה לא איפשרה למבקרים לנסות להצמיד את הטלוויזיה בעצמם לקיר, ככל הנראה מחשש שהטלוויזיה היקרה תישמט מידיהם.

אין שלט

אם מנגנון הוואקום והיעדר החוטים לא מספיקים, הטלוויזיה של Displace כוללת חידוש נוסף: היא מגיעה ללא שלט רחוק, והשליטה בממשק נעשית באמצעות מחוות ידיים שנקלטות על ידי מצלמה שנשלפת מחלקו העליון של המסך.
2 צפייה בגלריה
הטלוויזיה האלחוטית של LG
הטלוויזיה האלחוטית של LG
הטלוויזיה האלחוטית של LG
(צילום: Getty Images)
תג המחיר של Displace עומד על 3,000 דולר וכרגע החברה מעמידה למכירה מאה יחידות בלבד, שיגיעו לרוכשים בדצמבר. מדובר בתג מחיר גבוה, אבל אם לשפוט לפי העניין הרב שהטלוויזיה האלחוטית עוררה ב-CES, מאה היחידות האלה ייחטפו במהירות. האם יצרניות טלוויזיה כמו LG, סמסונג וסוני צריכות לדאוג? לא ממש. מדובר בסופו של דבר במוצר נישתי של חברה לא מוכרת שיש לה עוד הרבה מה להוכיח, למשל את זה שהטלוויזיה שהדבקתם על הוויטרינה לא הולכת להתנפץ לכם באמצע הלילה על רצפת הסלון.