ממטא, דרך גוגל ועד אפל - רוב ענקיות הטכנולוגיה מושקעות כיום בפיתוח משקפי מציאות רבודה (AR) שאמורים לאפשר למשתמשים לשלב אלמנטים דיגיטליים בסביבה הפיזית שבה הם נמצאים. אבל מי שהקדימה אותן והצליחה להוציא מוצר לשוק הרבה לפניהן היא חברת מג'יק ליפ שהוקמה בשנת 2010 והשיקה את המשקפיים הראשונים שלה בשנת 2018.
2 צפייה בגלריה
המשקפיים של Magic Leap
המשקפיים של Magic Leap
המשקפיים של העתיד? מג'יק ליפ 2

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

החברה פנתה עם הדור הראשון של המשקפיים שלה לשוק הצרכני, אבל עם תג מחיר של כ-2,300 דולר הם כשלו כישלון חרוץ ונמכרו בכמה אלפי יחידות בלבד. אחרי שנקלעה למשבר בתקופת הקורונה והחליפה את המנכ"ל המייסד רוני אבוביץ' במנכ"לית החדשה פגי ג'ונסון, שינתה החברה כיוון והשיקה בשנה שעברה את הדור השני של המשקפיים שלה, הפעם עם התמקדות בשוק הארגוני.
תערוכת הטכנולוגיה CES, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס, הייתה הזדמנות טובה לבחון מקרוב את מג'יק ליפ 2: מדובר קודם כל במשקפיים מעוצבים להפליא שכיף להסתכל עליהם וגם להרכיב אותם. הם שוקלים 260 גרם ולא מרגישים כבדים, אם כי סביר להניח שלא יהיה נוח להשתמש בהם במשך שעות ארוכות. גם תושבת הפלסטיק, שמקיפה את הראש כולו, לוחצת מעט ופוגמת בתחושת הנוחות. העיצוב של מג'יק ליפ 2 לא מאפשר להרכיב אותם מעל משקפי ראייה, אך אפשר להזמין עדשות אופטיות לפי מרשם ולהכניס אותן למכשיר באמצעות חריץ.
המשקפיים עצמם לא כוללים את המעבד והסוללה - אלה נמצאים בקופסה נפרדת שמחוברת למשקפיים באמצעות חוט וניתן לשאת אותה על הכתף באמצעות רצועת בד. ההפרדה הזאת איפשרה למג'יק ליפ לייצר משקפיים קלים יותר, אך היא הופכת את חוויית השימוש לקצת יותר מסורבלת. השליטה בממשק של המשקפיים נעשית באמצעות שלט קטן, שמזכיר שלט של טלוויזיה חכמה. זה אומר שכאשר אתם משתמשים במג'יק ליפ 2, יד אחת שלכם תפוסה כברירת מחדל.
2 צפייה בגלריה
תערוכת CES בווגאס
תערוכת CES בווגאס
תערוכת CES בלאס וגאס
(צילום: יובל מן)
בהדגמה הקצרה ב-CES הציגה מג'יק ליפ מודל תלת-ממדי של גידול, שמטרתו לסייע לרופאים בהכנה לניתוחים. התצוגה הייתה חדה ובהירה ונראתה היטב גם באולם מואר. בעזרת השלט ניתן היה להזיז את המודל בחלל ולשנות את הגודל שלו בצורה אינטואיטיבית למדי. בצורה דומה, משקפי AR יכולים לסייע בהדרכה של טכנאים ועובדים במפעלים בעזרת מודלים תלת-ממדיים של מכשירים שונים.
בשורה התחתונה, מדובר במוצר טכנולוגי מרשים: מג'יק ליפ הצליחה ליצור משקפי מציאות רבודה שימושיים ולא מאוד כבדים ומסורבלים, בזמן שחברות גדולות ממנה עדיין מתקשות להראות תוצאות. עם זאת, תג המחיר הגבוה (3,299 דולר), לצד החסרונות שהוזכרו לעיל והעובדה שמדובר עדיין במשקפיים מגושמים יחסית שרחוקים מלהזכיר משקפי ראייה רגילים, ממחישים עד כמה ארוכה הדרך למשקפי AR צרכניים שישמשו אותנו באופן יומיומי ואולי יום אחד יחליפו את הסמארטפון שלנו. הכותב הוא אורח חברת LG בתערוכת CES בלאס וגאס