חוק רוסי חדש קובע כי אזרחי המדינה לא יוכלו להשתמש בנכסים דיגיטליים כדרך תשלום. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, חתם בסוף השבוע על החוק, שאוסר את השימוש בנכסים דיגיטליים - כמו מטבעות קריפטו ו-NFTs כדי לשלם על סחורות, שירותים ועבודות. החוק החדש גם דורש גם מבורסות קריפטו וספקים לסרב לעסקאות בהן העברות דיגיטליות יכולות להתפרש כסוג של תשלום.

עוד בנושא:

לפי דיווח של הניו יורק טיימס, רשויות בארה"ב צפו מוקדם יותר השנה כי חלק מהחברות הרוסיות שהושפעו מהסנקציות עשויות להשתמש במטבעות קריפטו כדי להימנע מההגבלות האלו. גופים בארה"ב ואירופה אף הוסיפו כתובות של ארנקי קריפטו לרשימות הסנקציות. בחודש מרץ, אוקראינה אף פנתה לבורסות קריפטו מובילות וביקשה מהן לחסום את כל המשתמשים הרוסים, בקשה שנתקלה לרוב בסירוב. הבורסות שיתפו פעולה עם חוקי ארה"ב והקפיאו חשבונות של אינדיבידואלים שנתונים לסנקציות.
1 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין
ולדימיר פוטין
(צילום: AP)
ברוסיה עצמה, הבנק המרכזי קרא להחרים את השימוש בקריפטו לחלוטין בינואר השנה, כולל תשלומים והשקעות, מחשש ליציבות הפיננסית במדינה. אך הבנק נתקל בהתנגדות מצד משרד האוצר הרוסי שנקט בגישה לפיה יש לאפשר לטכנולוגיה להתפתח, ולכן אין לאסור את השימוש לחלוטין. בפברואר, משרד האוצר של רוסיה הגיש טיוטה לרגולציות קריפטו לממשלה, שמאפשרת להשקיע בנכסים דיגיטליים כמו ביטקויון ואתריום, אבל לא להשתמש בהם כדי לבצע רכישות. במאי, הבנק המרכזי שינה מעט את עמדתו, והצהיר כי הוא שוקל לאפשר את השימוש במטבעות קריפטו לתשלומים בינלאומיים.
לפי אתר Decrypt, גם החוק שעבר בסוף השבוע עדיין מאפשר לרוסים עדיין להשקיע בביטקוין, וגם להמשיך לכרות אותו. פוטין אף הביע התלהבות לגבי כריית ביטקוין בינואר, כשאמר שלרוסיה יש יתרון תחרותי, כולל "עודף חשמל וכח אדם מיומן היטב".