מותגים ממשיכים להבין את הכח של פלטפורמות קדם-מטאברס כמו רובלוקס. מותג האופנה גוצ'י, שכבר הראה נוכחות ברובלוקס בעבר, הופך אותה כעת לקבועה, ופותח בה מרחב בשם "Gucci Town". רובלוקס היא פלטפורמת גיימינג אונליין, שמאפשרת למשתמשים ליצור בעצם משחקים וחוויות שונות, ושברה שיאי פופולריות בקרב צעירים מאז פרוץ הקורונה. ברובלוקס המשתמשים מיוצגים על-ידי אוואטרים, ובנוסף למשחקים גם משתתפים במפגשים שונים, אירועים כמו הופעות חיות ועוד. כל זאת, ללא צורך בחומרה מתקדמת כמו זו שנדרשת לחזון המטאברס העתידי של חברות כמו "מטא" (פייסבוק לשעבר).

עוד בנושא:

גוצ'י טאון מורכבת ממרחב מרכזי, שמחבר בין מספר איזורים בהם המשתמשים יכולים לבקר, לשחק בהם משחקים שונים, וכמובן לרכוש פריטים וירטואליים של גוצ'י בחנות וירטואלית, בהם יוכלו להלביש את האוואטר שלהם. לפי גוצ'י, המרחב החדש צפוי להתפתח עם הזמן, מתוך דיאלוג עם הקהילה. באתר הרשמי של המותג נכתב כי מדובר ב"יעד דיגיטלי שמוקדש למי שמחפש את הלא צפוי. זהו מקום ללמוד בו על בית גוצ'י ועל המורשת שלו לצד החזון היצירתי, וגם להביע אינדיבידואליות, ולהתחבר עם אנשים מכל העולם". עוד נכתב כי "מקום המפגש החדש הוא בצורת פיאצה, כיכר באוויר הפתוח שבמשך מאות שנים הייתה המקום בו אנשים נפגשו והביעו את עצמם".
3 צפייה בגלריה
גוצ'י רובלוקס
גוצ'י רובלוקס
המרחב של גוצ'י ברובלוקס
(תמונה: מתוך אתר גוצ'י)
3 צפייה בגלריה
גוצ'י טאון
גוצ'י טאון
גוצ'י טאון
(תמונה: מתוך אתר גוצ'י)
3 צפייה בגלריה
גוצ'י טאון
גוצ'י טאון
גוצ'י טאון
(תמונה: מתוך אתר גוצ'י)
פריטי הלבוש הדיגיטליים שימכרו באותו מרחב נשענים על טכנולוגיה חדשה שרובלוקס השיקה, בשם Layered Clothing שמאפשרת עיצוב של בגדים בתלת מימד שנראים ריאליסטים, ולפי החברה מחקים את האופן בו בגדים נראים על הגוף במציאות.
המשיכה של חברות רבים לפלטפורמות מסוג זה נובעת מהניסיון להגיע לקהלים צעירים, ולחשוף אותם למותגיהם. בנוסף לחיזוק המותג, מדובר באפיק הכנסות חדש בשל האפשרות למכור פריטים דיגיטליים לאותם צעירים. בשנה שעברה גוצ'י פתחה ברובלוקס חוויה בשם "הגן הסוריאליסטי של גוצ'י", במסגרתו משתמשים יכלו לבקר בסדרה של חדרים לפי נושאים שונים. החוויה הייתה פתוחה לשבועיים בלבד, אך לדברי גוצ'י בזמן זה ביקרו בה 20 מיליון מבקרים. היא גם יצרה פריטים במהדורה מוגבלת שנמכרו בפלטפורמה.
מה זה metaverse
החברה גם שיתפה פעולה עם חברות אחרות בתחום משחקי הוידאו, כמו מיקרוסופט, כשעיצבה קונסולת אקסבוקס יוקרתית במהדורה מוגבלת. והיא כאמור לא היחידה בתעשיית האופנה שעושה שיתופי פעולה כאלה - בית האופנה בלנסיאגה הוציא קולקציה היברידית עם משחק הוידאו פורטנייט, שכלל בגדים שניתן לקנות בעולם האמיתי ובמהדורה וירטואלית במשחק, ברברי עיצבו בגדים וירטואליים למשחק Honor of Kings שפופולרי מאוד בסין, וחברות נוספות ששיתפו פעולה עם רובלוקס כדי להשיק חוויות דיגיטליות או בגדים במשחק כוללות את טומי הילפיגר, ראלף לורן, נייקי ועוד.