מעבדים כחול-לבן: ענקית השבבים אינטל השיקה הערב (יום ג') את דור המעבדים ההיברידיים החדש שלה, רפטור לייק (Raptor Lake), שפותח בניצוחם של מיטב המהנדסים של חטיבת הפיתוח של החברה בישראל. אינטל הציגה לראווה את דור המעבדים החדש באירוע ההשקה החגיגי TECH.tour.il שהתקיים בישראל מוקדם היותר החודש ונמשך שלושה ימים.
1 צפייה בגלריה
רפטור לייק
רפטור לייק
הצוות הישראלי מציג את המעבד החדש
(צילום: אוהד פאליק)
המעבדים החדשים של אינטל יחליפו את דור המעבדים ההיברידיים היוצא של החברה, אלדר לייק (Alder Lake), שהושק לפני פחות משנה. גם הפעם תמשיך אינטל לספק עם המעבדים שלה שני סוגי ליבות - ליבות ביצועים (Performance Cores) וליבות יעילות (Efficiency Cores) שיעבדו יחד על מנת לספק ביצועים גבוהים עבור כל סוגי משימה אפשריות, זאת לצד תמיכה בתדרי שעון גבוהים של עד 5.8 גיגה-הרץ.
מעבד הדגל של הדור הנוכחי הוא ה-Intel Core i9-13900K, שיכלול מערך של 24 ליבות בחלוקה של 8 ליבות ביצועים ו-16 ליבות יעילות. כל מעבדי רפטור לייק יציעו שיפור של עד 15% בביצועי ליבה בודדת, ועד 40% בביצועי ריבוי ליבות. המעבדים החדשים יגיעו לשוק ב-20 באוקטובר.
רן ברנסון, סגן נשיא בקבוצת הפיתוח Intel Core & Client Development, אמר כי "מעבדי רפטור לייק מספקים לצרכנים קפיצת המדרגה משמעותית במונחי ביצועים, חיסכון, מהירות וחוויית משתמש על כל רבדיה, והם מהווים המשך ישיר למהפכה שמובילה אינטל בענף המחשבים ובשוק הגיימינג בפרט. בהמשך למעבדי דור 12 המצוינים שהשקנו לפני כשנה, דור המעבדים החדש שלנו יעניק ליוצרי תוכן, גיימרים ומשתמשים מתחילים את הכלים והתשתית החזקה שהם זקוקים להם למגוון הצרכים המתחדשים ומתגברים שלהם ובקצבים התקדימיים שאנו רואים כיום בעולם".
קרין אייבשיץ סגל, מנכ"לית מרכזי הפיתוח של אינטל בישראל, הוסיפה: "כאן, מישראל, אנחנו יוצרים חידושים משני חיים, כבר חמישה עשורים, ונמצאים בחוד החנית של אינטל העולמית".