אינסטגרם מחזירה את הפיד הכרונולוגי: הפלטפורמה הפופולרית מודיעה היום כי תציג שלוש אפשרויות בחירה למשתמשיה לסידור הפיד. הראשונה, פיד המדורג באמצעות אלגוריתם, כמו היום, שתיקרא "בית" (Home). השניה תאפשר לצפות בפוסטים מכל החשבונות אחריהם המשתמש עוקב, לפי הסדר הכרונולוגי של פרסומם. אפשרות זו תיקרא "תצוגת נעקבים" (Following). האפשרות השלישית מותאמת אישית יותר - במסגרתה משתמשים יוכלו לבחור עד 50 חשבונות לפי רצונם, ואלו יופיעו בראש הפיד לפי סדר כרונולוגי. אפשרות זו תיקרא "תצוגת מועדפים" (Favorites).

עוד בנושא:

כדי לבחור להגדיר את הפיד לפי אחת האפשרויות הללו, יש ללחוץ על הלוגו של אינסטגרם בפינה העליונה של המסך. אלא שגם אם תבחרו באפשרות של פיד כרונולוגי, בפעם הבאה שתפתחו את האפליקציה בחירתכם לא תישמר ותשתנה חזרה לברירת מחדל של פיד אלגוריתמי. מאינסטגרם נמסר בתגובה לשאלת ynet מדוע בחירת המשתמשים לא נשמרת כי "בעוד שניתן לגשת לתצוגה כרונולוגית על-ידי בחירה ב-Following, נמשיך להראות לכם את הפיד המדורג כשתפתחו את האפליקציה. מחקרים הראו כי אנשים מסופקים יותר מהפיד המדורג, אז אנחנו לא הופכים את חוויית הפיד הכרונולוגי לברירת מחדל".
3 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
אינסטגרם
(צילום: shutterstock)
למרות זאת, גם בפיד האלגוריתמי בחירות המועדפים יישמרו והחשבונות המועדפים יופיעו גבוה יותר גם בתצוגה זו. ניתן לשנות את הבחירות לרשימת המועדפים בכל שלב, והבחירה להוסיף או להסיר ממנה חשבונות אינה גלויה למשתמשים שמפעילים את אותם חשבונות.
3 צפייה בגלריה
פיד כרונולוגי
פיד כרונולוגי
בחירה בפיד הכרונולוגי
(תמונה: אינסטגרם)
3 צפייה בגלריה
פיד כרונולוגי
פיד כרונולוגי
הגדרת רשימת המועדפים
(תמונה: אינסטגרם)
חברת מטא (חברת האם של אינסטגרם ופייסבוק) התמודדה לאחרונה עם ביקורת רבה על האופן בו האלגוריתמים שלה עשויים לקדם תכנים מזיקים, ובעקבות כך עם קריאות לעבור לפיד כרונולוגי. פרנסס האוגן, עובדת לשעבר בחברה שהפכה למדליפה של אלפי מסמכים פנימיים טענה כי לשיטת הדירוג האלגוריתמי, שמטרתה לקדם תכנים שיביאו למעורבות גולשים רבה, השלכות קשות, וכי יש לנקוט צעדים רגולטוריים נגדה ולהביא להחזרת הדירוג הכרונולוגי.
"זה גורם לבני נוער להיות חשופים לתכנים המקדמים אנורקסיה, זה מפריד משפחות, ובמקומות כמו אתיופיה, זה ממש מעודד אלימות על רקע אתני", האשימה האוגן. בין היתר, היא המליצה כי "סעיף 230", שמגן על פלטפורמות מאחריות על התכנים שמשתמשים מפרסמים, לא יגן עליהם גם מהחלטות קידום תוכן שמתבצעות באמצעות אלגוריתמים. כשנשאלה במהלך שימוע בסנאט אם כדי לתת למשתמשים לבחור בין פיד אלגוריתמי וכרונולוגי, אמרה כי "אני דואגת שאם תינתן למשתמשים הבחירה, הם יבחרו באופציה הממכרת יותר, שיטת הדירוג הנוכחית המבוססת על מעורבות, אפילו אם היא תוביל להפרעות אכילה אצל הבנות שלהם".
מאז, באינסטגרם הצהירו מספר פעמים כי יחזירו את אפשרות הפיד הכרונולוגי. מנהל אינסטגרם, אדם מוסרי, הצהיר זאת בשימוע בסנאט ולאחר מכן בסטורי בחשבון האינסטגרם שלו.