פופקורן טיים (Popcorn Time) עלה לאוויר לראשונה בשנת 2014, וכבר אז זכה לפופולריות רבה, כשהפך בתוך שנה לאחד משירותי הצפייה הישירה הפיראטיים הפופולריים ביותר. השירות הציע למשתמשים אינספור סרטים וסדרות הזמינים לצפייה ישירה, שנגנבו באופן בלתי חוקי ממפיצות הסרטים עצמן, כולל המפיצות הגדולות ביותר בהוליווד. השירות הציע את התוכן למשתמשים בחינם ובאיכות גבוהה, כולל תרגום מובנה ועם ממשק נוח לשימוש, בדומה לממשק הנוח והשימושי של נטפליקס. כעת סוגר השירות את שעריו באופן רשמי, לאחר שמונה שנות פעילות.
1 צפייה בגלריה
סופו של פופקורן טיים
סופו של פופקורן טיים
סופו של פופקורן טיים
(צילום מסך, Ynet)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

נטפליקס זיהתה את הסכנה בעלייתו של השירות בשלב מוקדם למדי, וכבר בשנת 2015 ציינה בדו"ח מפורט למשקיעים שפרסמה כי "פיראטיות עדיין ממשיכה להיות אחד המתחרים הגדולים ביותר שלנו".
את האנשים מאחורי פופקורן טיים אף פעם לא הצליחו בדיוק לאתר, והם נטשו את הפיתוח של פופקורן טיים זמן קצר לאחר שהשירות עלה לאוויר, ככל הנראה מהפחד להיתפס על ידי רשויות החוק, שכבר החלו לחקור את המתרחש מסביב לשירות.
זה לא מה שעצר את פופקורן טיים מלהתפתח ולגדול. השירות פותח בפורמט של קוד פתוח ועל כן, כל מפתח שרצה לתת יד לפרויקט ולשפר אותו יכל לעשות זאת בקלות ולספק גרסאות חדשות ומשופרות לשירות. כמו כן, מפתחים רבים הרגישו שהם אינם אחראיים לתופעת הפיראטיות בקרב השירות, כיוון שהם לא הכניסו אל השירות חומרים גנובים בעצמם, כשלמעשה השירות הוא קישור אינטרנטי מהיר לשרתים שונים ברחבי העולם, המחזיקים עליהם את הסרטים ומשדרים אותם למשתמשים באמצעות שיתוף קבצי BitTorrent.
כעת, מגיע השירות לישורת האחרונה. ביום שלישי האחרון הכריזה הקבוצה שמאחורי השירות כי היא מסיימת את פיתוח השירות וסוגרת אותו באופן מלא. המייל שהפיצה, שנשלח לעיתונות בכל רחבי העולם, כלל ציור עם לוגו השירות, שקית פופקורן, עם סמלי איקס על העיניים והכיתוב R.I.P (נוח על משכבך בשלום). כמו כן, צורפה למייל טבלה מפורטת עם כמות החיפושים והשימוש בשירות לאורך השנים, בדומה לדו"ח שפרסמה נטפליקס בשנת 2015. על פי הדו"ח, נכון למאי 2021, כמות החיפושים והשימוש בשירות ירדה לכמות מזערית, וזה מה שככל הנראה גרם לסגירתו באופן סופי.
הפיראטיות עדיין מהווה בעיה גדולה עבור תעשיית הסרטים בהוליווד, בייחוד בתקופת הקורונה שבה סרטים רבים מדלגים על בתי הקולנוע ומופצים לצופים באופן דיגיטלי כבר בתחילת דרכם. אולפני הסרטים שומרים על גישה משפטית אגרסיבית בכל הקשור למאבק בפיראטיות, ואפילו שפופוקורן טיים סיים את שירותו, שירותים אחרים כבר תופסים את מקומו המכובד בתעשיית התוכן הפיראטי כבר היום.