הרשת החברתית טיקטוק עקפה את מנוע החיפוש המצליח בעולם, גוגל, והפכה לאתר האינטרנט הפופולרי ביותר בשנת 2021 - כך עולה מדירוג האתרים השנתי של חברת Cloudflare.
1 צפייה בגלריה
אתר האינטרנט הפופולארי ביותר, אילוסטרציה
אתר האינטרנט הפופולארי ביותר, אילוסטרציה
אתר האינטרנט הפופולארי ביותר, אילוסטרציה
(צילום: שאטרסטוק)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בעוד שלא ברור בדיוק מהי שיטת המדידה של Cloudflare, חברה העוסקת בשיפור ואבטחת חווית הגלישה ברשת, אין זה מפתיע שטיקטוק התברגה במקום הראשון בדירוג הפופולריות, לאחר שהפכה לאפליקציה הרווחית בעולם וכן לאפליקציה עם הכי הרבה הורדות בעולם עוד בשנת 2020.
אחרי טיקטוק אפשר למצוא במקום השני והשלישי את גוגל ופייסבוק. על פי Cloudflare, הקרב בין טיקטוק לגוגל על המקום הראשון צמוד למדי, אך ברוב הימים, טיקטוק נשארה במקום הראשון. כמו כן, מדרגת החברה את פייסבוק כ"מקום שלישי יציב", משמע שהאתר שמר על מקומו בטבלה ברוב המוחלט של המקרים, למעט ימים ספורים במהלך חודש אוקטובר שבהם צנח למקום הרביעי.
דירוג האתרים הפופולאריים של Cloudflare
דירוגים מעניינים נוספים הם מקומות 4 ו-5, השייכים לחברות הענק מיקרוסופט ואפל. על פי Cloudflare, דירוג אתרים אלה לוקח בחשבון את התעבורה והשימוש בשירותי החברות השונים הרלוונטים גם למגזר העסקי, כגון Teams ו-Office 365 של מייקרוסופט וכן בשירותים למגזר הפרטי, כגון שירות הסטרימינג אפל TV פלוס, נתונים שגורמים לשירותים פופולריים כגון נטפליקס ואמזון לצנוח ממקומם בדירוג, בהשוואה לשנה שעברה. כמו כן, יוטיוב, הממוקם רק במקום השמיני, הגיע למקום הראשון ביום אחד בלבד, 2 בפברואר, תאריך שבו החלו בשידורי פרומו לקראת תחרות הסופרבול, וכן הופצו ברחבי האתר סרטונים רבים המתעדים את יום ההפיכה במיאנמר.

טיקטוק היא לא האתר הסיני הפופולרי היחיד. על פי Cloudflare, אתר הקניות הסיני Taobao נשאר אתר המסחר השני הפופולרי בעולם (Amazon במקום הראשון), ואתרים סיניים נוספים הגיעו למקומות גבוהים ברשימה, בניהם JD.com, שהתמודד ראש בראש עם Shopify הקנדי, ואף נכנס לדירוג 100 האתרים המובילים ביותר למשך כמה ימים. כמו כן, חנות האופנה Shein עקפה את האתרים של ענקיות הסחר האמריקאיות Bestbuy ו-Target בשבוע שלפני חג המולד 2020, וכיום היא ממוקמת במקום ה-301 בטבלת הדירוג העולמית.