ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה כי תעכב את השקת המערכת הטכנולוגית שנועדה לאתר תכנים פדופיליים - בעקבות הביקורת הרבה מצד תומכי פרטיות. המערכת של אפל, עליה החברה הכריזה בחודש שעבר, הייתה אמורה לצאת לצד העדכון למערכת ההפעלה iOS 15 שצפוי להשתחרר בשבועות הקרובים, אך כעת אומרים באפל כי החברה תעכב את השקתה כדי "לבצע בה שיפורים".

עוד בנושא:

אחד הפיצ'רים השנויים במחלוקת שאפל תכננה להשיק, מנתח תמונות לפני שהן עולות לענן ה-iCloud כדי לבדוק אם הן מכילות תכנים פדופיליים. זאת ע"י שימוש במערכת שמשווה בין פרמטרים מתמטיים בתמונות לבין כאלה שנמצאים במאגר מוכר לרשויות של תכנים פדופיליים. במקרה שנמצאת התאמה, התמונה עוברת לאישור ידני של בודקים אנושיים, אשר יוביל להשבתת החשבון של אותו משתמש ושליחת דיווח לרשויות בארה"ב. פיצ'רים נוספים כללו התראה לילדים והוריהם כשהמערכת מזהה תמונות עם תוכן מיני מפורש ששותפו בשיחות עם ילדים.
1 צפייה בגלריה
טים קוק ב-WWDC 2021
טים קוק ב-WWDC 2021
אפל, שזכתה לביקורת רבה על הרצון להשיק את המערכת, דווקא ידיעה לרוב כחברה שקנאית לפרטיות המשתמשים. מנכ"ל אפל, טים קוק
(צילום: אפל)
למרות הכוונות הטובות, המתנגדים לצעד של אפל חששו מכך שהזיהוי במערכת מתבצע על גבי המכשיר הפרטי של המשתמשים - וממצב בו רשויות החוק וממשלות מסביב בעולם יירצו לנצל את המערכת כדי לחפש במכשירים סוגים נוספים של תכנים, וילחצו על אפל להביא לצנזורה ולניטור האזרחים. שורה של חברות, ארגונים וחוקרים הביעו מחאה על הצעד של אפל ברשת ובפניות לחברה, שהייתה מפורסמת עד היום דווקא בהגנה על פרטיות המשתמשים, ולא רגילה להתמודד עם ביקורת מסוג זה.
בהצהרה ששחררה בעקבות גל הביקורת, אפל הודיעה כי "בחודש שעבר הודענו על פיצ'רים שנועדו לעזור להגן על ילדים מפני טורפים מיניים שמשתמשים בכלי תקשורת כדי למצוא ולנצל אותם, וכדי להגביל את ההפצה של תכני התעללות מינית בילדים. בהתבסס על פידבק מלקוחות, ארגונים, חוקרים ועוד, החלטנו לקחת זמן נוסף בחודשים הקרובים כדי לאסוף מידע ולהחיל שיפורים לפני שנשחרר את הפיצ'רים החשובים האלו". אפל לא פירטה אילו מין שינויים היא עשויה להכניס במערכת או מתי מתוכננת ההשקה אחרי הדחיה.