דיסני הודיעה אמש (יום ד') כי תשקיע 1.5 מיליארד דולר באפיק גיימס, החברה שעומדת מאחורי המשחק המצליח פורטנייט. שתי החברות יפתחו ביחד "יקום של משחקים ובידור" שיתבסס על התכנים של דיסני, פיקסאר, מארוול, מלחמת הכוכבים ועוד.
1 צפייה בגלריה
היקום העתידי של דיסני ופורטנייט
היקום העתידי של דיסני ופורטנייט
היקום העתידי של דיסני ופורטנייט
(צילום: דיסני)
לפי הודעה שפרסמו שתי החברות, שחקנים יוכלו לעבור מהיקום הווירטואלי של דיסני לפורטנייט ולהפך. המשתמשים יוכלו לשחק, לצפות ולקנות תכנים, דמויות וסיפורים של דיסני והמותגים שבבעלותה, ובנוסף יוכלו ליצור "סיפורים וחוויות" משלהם. החברות לא השתמשו במושג מטאברס, אך נדמה שלשם הן מכוונות.
מנכ"ל דיסני, בוב אייגר, מסר כי המהלך מהווה את "הכניסה הגדולה ביותר של דיסני לעולם המשחקים והוא טומן בחובו הזדמנויות משמעותיות לצמיחה והתרחבות. אנו מצפים בקוצר רוח לכך שמעריצים יחוו את הסיפורים והעולמות של דיסני שהם אוהבים בדרכים חדשות ופורצות דרך".
ריפרש
ג'ו ביידן, טיילור סוויפט ומשבר ה-דיפ פייק / עם מיכאל מטיאס
34:49
מנכ"ל אפיק גיימס, טים סוויני, ציין כי דיסני הייתה אחת החברות הראשונות שהאמינו בפוטנציאל של פורטנייט וכי היא משתמשת בין היתר במנוע המשחק (תוכנה ליצירת משחקים) Unreal Engine שפותח על ידי אפיק גיימס. הוא ציין כי שתי החברות עובדות עכשיו על "אקוסיסטם חדש" שיחבר בין הקהילות של דיסני ופורטנייט.
למרות ההיצע העשיר של התכנים שבבעלותה, דיסני לא הצליחה עד כה להפוך לשחקנית דומיננטית בתחום הגיימינג. בשנת 2016 החברה סגרה חלק ניכר מהפעילת שלה בתחום, וכיום היא מוכרת לחברות אחרות כמו EA וסוני רישיונות להשתמש בתכנים שלה ליצירת משחקי מחשב.