מטא (לשעבר פייסבוק) הכריזה בסוף השבוע כי רכשה את הסטארט-אפ Lofelt מברלין, שעוסק בפיתוח טכנולוגיה הפטית - שתייצר את האשליה של תחושת מגע ב-VR. מטא מרכזת את מאמציה בבניית ה"מטאברס" - עולם דיגיטלי שיאפשר חוויות וירטואליות שונות, ושילוב של מגע עשוי לסייע לה בכך. התחושה המדומה של מגע מתקבלת באמצעות תנודות במכשיר או תנועות שונות.

עוד בנושא:

הרכישה מתפרסמת בתזמון בעייתי מבחינת מטא - רשות הסחר הפדרלית (ה-FTC) האמריקאית אמרה בחודש שעבר כי תנסה לעצור את הרכישה של סטודיו ה-VR ששמו "Within Unlimited" על-ידי מטא, מאחר שלפי הרשות, מדובר בחברה שכבר הפכה לשחקנית מפתח בסקטור ה-VR. לטענתה, היא מנסה להשתמש בעוצמתה הכלכלית כדי לשלוט בתעשיה. מטא נמצאת בקרב משפטי מול הרשות, ואמרה בעבר כי פעולות ה-FTC שולחות "מסר מצמרר" למי שרוצה לחדש בתעשיה.
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא
(צילום: GettyImages)
מה זה metaverse
לא ידוע באיזה סכום מטא רכשה את החברה הגרמנית, אך לפני כן הסטארט-אפ גייס 10 מיליון יורו. המוצר העיקרי שלה היה Lofelt Studio, חבילת כלים שמסייעת למפתחים לעצב בקלות את האופן בו הם רוצים שהתחושות ההפטיות יועברו באפליקציות למובייל ובמשחקים לפלייסטיישן 5. החברה סגרה את הגישה למוצר זה ולמוצריה הנוספים בחודש שעבר.
Lofelt אף הודיעה לפני הרכישה כי תעבוד בשיתוף פעולה עם קוולקום כדי לשפר את הטכנולוגיה ההפטית במכשירים שמשתמשים במערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. בסוף השבוע, קוולקום ומטא הודיעו על שיתוף פעולה סביב עיצוב שבבים לקסדות VR ומכשירים נוספים.
מנכ"ל ומייסד מטא, מארק צוקרברג, התייחס לאחרונה לנושא שילוב תחושת המגע במטאברס כשהתארח בפודקאסט של ג'ו רוגן. הוא נשאל על ידו אם מטא תשתמש בטכנולוגיה הפטית במשחקי VR, ואמר כי "אני חושב שחלק גדול מהחוויה שלנו מגיע מהגוף שלנו, ולא רק מהמחשבות. אני חושב שיהיו הזדמנויות ללבוש עלינו דברים כדי להשפיע על החוויה. כבר ערכנו ניסוי עם כפפות הפטיות, במסגרתו אם מעבירים כדור דיגיטלי מיד אחת לשניה, ניתן להרגיש אותו באופן פיזי. זה די מגניב".