הקרב על המטאברס מתחמם: הפעם, מנכ"ל ומייסד מטא מארק צוקרברג הסביר את השוני בתפיסה שלו לעומת התפיסה בנושא של אפל - יריבה ותיקה של מטא. באסיפה פנימית עם עובדי החברה, שהקלטה של תוכנה הגיע לידי אתר הטכנולוגיה The Verge, אמר צוקרברג כי התחרות בין מטא ואפל על בניית המטאברס "עמוקה ופילוסופית".

עוד בנושא:

לאחרונה עזרה מטא בהקמת קבוצת הסטנדרטים הפתוחים למטאברס, יחד עם מיקרוסופט, יצרנית פורנטייט אפיק גיימס וחברות נוספות. מטרת הקבוצה היא לעודד את היצירה של פרוטוקולים פתוחים למטאברס, שיעזרו למשתמשים לעבור בקלות דרך עולמות תלת-ממדיים שונים, וכן להעביר איתם סחורות דיגיטליות שרכשו.
אחד העובדים במטא התייחס להיעדרה של אפל מאותה קבוצה, ולדיווחים שלפיהם אפל מתכננת להשיק משקפי AR, ושאל את צוקרברג איך הדברים משפיעים על האקוסיסטם שמטא בונה, ועל מכשירי ה-VR מסדרת קווסט שהיא מייצרת.
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
(צילום: GettyImages)
צוקרברג השיב כי חסרונה של אפל בקבוצה אינו מפתיע, ואמר כי "אני חושב שזה די ברור שאפל הולכת להיות מתחרה שלנו. לא רק במובן של מוצר מתחרה אלא מבחינת פילוסופיה ודרך חשיבה". הוא אמר לעובדי החברה כי התחרות שלהם מול אפל נוגעת ל"כיוון אליו האינטרנט צריך ללכת".
צוקרברג אפיין את אפל בתור האלטרנטיבה הפתוחה והזולה יותר לעומת אפל באותו מרחב עתידי. "אנחנו ניגשים לזה בדרך פתוחה, ומנסים לבנות אקוסיסטם פתוח. אפל, במשך כמה דורות של מחשוב, הייתה הספקית הסגורה של מחשוב. הם מאמינים שכשהם עושים הכל בעצמם עם אינטגרציה צמודה הם בונים חוויה צרכנית טובה יותר, ואנחנו מאמינים שיש הרבה שאפשר לעשות בחברות שונות, וזה יאפשר למערכת הרבה יותר גדולה להתקיים". הוא הוסיף כי בעוד שהגישה של אפל פעלה לטובתם עם האייפון, במטאברס, "זה לא מאוד ברור מראש אם אקוסיסטם סגור או פתוח יהיה עדיף".
עוד אמר צוקרברג כי "כוכב הצפון שלנו הוא שאנחנו יכולים להביא מיליארד אנשים למטאברס עד סוף העשור. אם נעשה את זה, נבנה עסק שיהיה גדול כמו עסק הפרסומות הנוכחי שלנו. לדעתי חלק גדול מהדרך לעשות את זה היא על ידי דחיפה של המטאברס הפתוח קדימה, וזה מה שאנחנו עומדים לעשות".
טים קוק, מנכ"ל אפל, התבטא בעבר בנוגע לעניין של החברה בתחום ה-AR, אך כאמור, היא לא חשפה את תכניותיה בתחום החומרה. לפי דיווחים, היא מפתחת קסדה שתשלב AR ו-VR, ועשויה לחשוף פיתוחים בתחום ה-AR כבר השנה. גם מטא מתכננת לשחרר קסדה שמשלבת את שתי הטכנולוגיות מאוחר יותר השנה, אותה היא מכנה "קמבריה", ומפתחת גם משקפי AR.
מה זה metaverse
בדבריו של צוקרברג הוא מנסה לאפיין את המערכת שמטא תציע באופן דומה למה שגוגל, המתחרה הגדולה ביותר של אפל בתחום מערכות ההפעלה למובייל, מציעה היום באמצעות אנדרואיד - מערכת פתוחה שמאפשרת הורדה של אפליקציות גם מחוץ לחנות האפליקציות הרשמית. התחרות בין אפל למטא היא ותיקה, כאשר בעבר טים קוק ביקר את מטא מספר פעמים בטענה שהיא לא שומרת על פרטיות המשתמשים, ואילו צוקרברג ביקר את אפל בחזרה בשל המחיר הגבוה של מכשיריה.
ההתפתחות האחרונה בקרב ביניהן הגיעה כשאפל אפשרה למשתמשי האייפונים למנוע בקלות מאפליקציות לנטר את הפעילות שלהן, מה שהוביל להפסדי ענק בהכנסות ממודעות של מטא. הרצון של צוקרברג לפתח גם את החומרה וגם את מערכת ההפעלה במטאברס נוגעת ככל הנראה גם לרצון להפסיק את התלות של החברה באפל בעידן המחשוב החדש.