הממשל הסיני מודאג מהתמכרות של בני נוער למשחקים מקוונים, ועל כן התקבלה החלטה לקצץ את משך הזמן המירבי המותר למשחקים. סוכנות הידיעות רויטרס מדוחחת כי מעתה, צעירים מתחת לגיל 18 יהיו רשאים לשחק במשחקים מקוונים אך ורק בין השעות שמונה לתשע הערב, וגם זאת רק בימי סוף השבוע ובימי חגים. מדובר בהחמרה קשה של המגבלות, שעד כה התירו לצעירים לשחק שלוש שעות בסופ"ש וחג ושעה וחצי בימי חול.
ההחלטה הזו, שייתכן והורים רבים גם בישראל היו מוכנים שתחול כאן, התקבלה בשל דאגה שהובעה על ידי שלטונות סין מפני התמכרות מתמשכת של צעירים למשחקי רשת. ברחבי סין פרושים מועדוני משחקי מחשב רבים, שבהיעדר מחשב בבית הם הדרך של הצעירים לשחק במשחקי מחשב.
1 צפייה בגלריה
צעירים סיניים במועדון משחקי מחשב
צעירים סיניים במועדון משחקי מחשב
צעירים סיניים במועדון משחקי מחשב
(צילום: Shutterstock)
האחריות על אכיפת החוק החדש חלה על חברות המשחקים. הן מחוייבות לוודא כי כל משתמש נרשם בשמו האמיתי והמלא, ומדווח כנדרש על גילו. בהודעת הממשל הסיני נאמר כי בכוונת הרשות האחראית לשימוש באינטרנט להרחיב ולהחמיר את הפיקוח על חברות הגימינג המקוון, כדי להבטיח שהן מקפידות הן על מגבלות הזמן והן על פעולות למניעת התמכרות מצד המשתמשים.
החלטת הממשל הסיני מגיעה על רקע יחסים מתוחים בין הממשל לבין ענקיות הטכנולוגיה הסיניות, בהן עליבאבא, דידי (DiDi), טנסנט (Tencent) ואחרות. במסגרת התוכנית הסינית לחזק את המינהלת המדינית לרגולציה על השווקים (SAMR), המימשל הגדיל את גובה הקנסות שהוא יכול להטיל על החברות ופעל להטלת מגבלות נוספות עליהן.