ענקית הטכנולוגיה מטא הודיעה על פיצ'ר חדש בוואטסאפ, "נעילת צ'אט" (Chat lock), שיאפשר למשתמשי האפליקציה לנעול ולהסתיר שיחות. באמצעות הפיצ'ר ניתן להסיר צ'אט מרשימת הצ'אטים שבמסך הראשי של האפליקציה, ולהעביר אותו לתיקייה חדשה, שאותה ניתן לפתוח רק באמצעות סיסמת המכשיר או אמצעי זיהוי ביומטרי - כמו זיהוי פנים או טביעת אצבע.

עוד בנושא:

בנוסף להפרדה של הצ'אט עצמו משאר השיחות, גם התראות שיתקבלו על הודעות בו לא יראו את תוכן ההודעה או שם השולח. על מנת לנעול צ'אט, הקלידו את שם איש הקשר או הקבוצה הרצויים, ואז לחצו על אופציית נעילה. על מנת להיכנס לצ'אטים נעולים יש למשוך למטה לאט את האינבוקס, ולהכניס את הסיסמה או אמצעי הזיהוי.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בהודעת החברה נכתב כי הפיצ'ר מוסיף שכבה נוספת של אבטחה על השיחות האינטימיות ביותר, וכי בחברה "מאמינים שהפיצ'ר החדש יהיה מצוין עבור משתמשים שחולקים את מכשיר הטלפון שלהם עם בני משפחה נוספים, או לחלופין עבור הרגעים בהם אחרים מחזיקים את מכשירכם בזמן שהודעה חשובה ורגישה בדיוק נכנסת". עוד הצהירו בחברה כי במהלך החודשים הקרובים ישכללו את נעילת הצ'אטים, באמצעות הוספת פיצ'רים כמו נעילה במכשירים נוספים, ויצירת סיסמה מותאמת אישית לנעילת הצ'אט, במקום להשתמש בסיסמת הטלפון. "נעילת צ'אט" מצטרף לפיצ'רים נוספים שהחברה כבר הוציאה על מנת להגביר את הפרטיות, בהם כאלה שמאפשרים להצפין את גיבוי ההודעות ולגרום להודעות להיעלם באופן אוטומטי.
מנגד, על פי דיווח ברשת Sky News, הפיצ'ר החדש סותר את המדיניות שממשלת בריטניה מקדמת, שמטרתה להגביר את ההגנות אונליין, במיוחד עבור ילדים. מטרת העדכון לחוק הפרטיות אונליין הוא לנטר תכנים באינטרנט כדי לשמור על בטיחות, והוא צפוי להעניק לרגולטור התקשורת Ofcom את הכוח לדרוש שפלטפורמות יזהו ויסירו תכנים של התעללות בילדים. פלטפורמות שלא יסירו את התכנים יסתכנו בקנסות ענק. בנוסף, החוק יחייב פלטפורמות לאכוף את מגבלת הגיל שלהם.
2 צפייה בגלריה
נעילת צ'אטים
נעילת צ'אטים
נעילת צ'אטים
(תמונה: וואטסאפ)
במטא ובחברות טכנולוגיה נוספות מבקרים את החוק, ומזהירים כי הוא עשוי שלא לאפשר הצפנה מקצה לקצה של הודעות ובכך לפגוע בפרטיות המשתמשים. בממשלת בריטניה מתעקשים כי החוק החדש לא ידרוש מחברות לבטל את ההצפנה מקצה לקצה, או לנטר באופן שגרתי הודעות פרטיות. "אנחנו תומכים בהצפנה חזקה, אבל זה לא יכול לבוא במחיר של בטיחות הציבור", נמסר מהממשלה ל-Sky. "לחברות טכנולוגיה יש חובה מוסרית להבטיח שהן לא מעוורות את עצמן ואת רשויות החוק לפעילות עבריינית בפלטפורמות שלהן. אנחנו בטוחים שניתן להטמיע הצפנה מקצה לקצה באופן שיגן על ילדים מפגיעה אונליין".