פייסבוק מתכננת לשנות את שמה, כבר בשבוע הבא, כך לפי דיווח באתר הטכנולוגיה המוביל The Verge. מטרת שינוי השם היא מיתוג מחודש שישקף את המיקוד של החברה בבניית המטאברס, במקום שתהיה מזוהה רק עם רשתות חברתיות, על כל הבעייתיות שבהן.

עוד בנושא פייסבוק:

לפי הדיווח, מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג עומד לדבר על שינוי השם במסגרת כנס "Connect" השנתי של החברה, שייערך ביום חמישי ה-28 באוקטובר. אך ייתכן שהשם החדש ייחשף אפילו לפני כן. המיתוג המחודש ככל הנראה ימצב את פלטפורמת פייסבוק בתור אחד מתוך שורת המוצרים של החברה, לצד אינסטגרם, וואטסאפ, אוקולוס ועוד.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
(צילום: AP)
סביר שמטרת המיתוג המחודש היא גם להרחיק את החברה מהביקורת הרבה שהיא סופגת על הדרך בה הפלטפורמה פועלת. בשערוריה הנוכחית בה פייסבוק הסתבכה, עובדת החברה לשעבר, פרנסס האוגן, הדליפה אלפי מסמכים ומחקרים פנימיים לוול סטריט ג'ורנל והעידה בפני הסנאט, בטענה כי פייסבוק מתעדפת רווחים על טובת הציבור. המסמכים שהפכו לשורת תחקירים הצביעו על כך שהאופן בו החברה פועלת עשוי לפגוע ברווחה הנפשית של נערות, ועל בעיות חמורות נוספות בהתנהלות החברה והשלכותיהן על המשתמשים. בנוסף, רגולטורים מסביב לעולם בודקים האם החברה פועלת באופן לא תחרותי והאם יש צורך לפרק אותה.

עוד בנושא המטאברס:

האזינו לריפרש, פודקאסט הטכנולוגיה החדש של ynet:
צוקרברג דיבר לאחרונה בהרחבה על שאיפותיה של פייסבוק להפוך לחברת מטאברס - האינטרנט העתידי שיתבסס על טכנולוגיות VR ו-AR (מציאות וירטואלית ומציאות רבודה), ויציע למשתמשים חוויות ושימושים רבים בתלת-ממד, מבילויים ועד עבודה. לפייסבוק יש כבר מעל עשרת אלפים עובדים שעוסקים בפיתוח מוצרים כמו משקפי מציאות רבודה, שצוקרברג מאמין כי בעתיד השימוש בהם יהיה שכיח כמו בסמארטפונים. לפני מספר ימים החברה הכריזה על כוונותיה להעסיק עשרת אלפים עובדים נוספים באירופה לפיתוח המטאברס. לאחרונה ראש תחום ה-AR וה-VR בפייסבוק אף קודם לתפקיד סמנכ"ל הטכנולוגיה בחברה. בפייסבוק סירבו להגיב לדיווח בדה ורג' על שינוי השם.
2 צפייה בגלריה
תיקי פייסבוק
תיקי פייסבוק
ההסתבכות האחרונה של פייסבוק - צעד אחר צעד
ב-2015 גם גוגל שינתה מיתוג ועברה ארגון מחדש, כאשר הוקמה חברת האחזקות "אלפבית" - חברת האם של גוגל ושל מספר חברות קטנות ושאפתניות שהיו פעם תחת גוגל (כמו חברת וויימו שמפתחת רכב אוטונומי), אך היום נחשבות ישויות נפרדות תחת חברת האם אלפבית.