אמזון תסגור את שירות הבריאות שלה Amazon Care בסוף השנה. ענקית הטכנולוגיה השיקה את אמזון קר כפיילוט ב-2019, אז הוצע לעובדי אמזון במטה החברה שבעיר סיאטל בלבד, וכלל אפשרויות לייעוץ רפואי וירטואלי, טלפוני ולביקור בית של אחות. השנה, החברה הרחיבה את זמינות המוצר לכל ארה"ב, ובנוסף לכך שהוא הוצע לעובדיה, החלה להציע אותו בתשלום גם לחברות שרצו לספק אותו לעובדיהם. רק החודש אמזון הוסיפה אליו גם שירותים שנוגעים לבריאות הנפש, בשיתוף עם חברת "Ginger", ולכן ההודעה על סגירתו מפתיעה.

עוד בנושא:

"למרות שהמשתמשים שלנו אהבו הרבה היבטים בשירות, הוא לא נרחב מספיק עבור לקוחות מחברות גדולות, שהיו קהל היעד שלנו, ולכן לא היה מצליח בטווח הארוך", הסביר ניל לינדזי, סגן הנשיא באמזון שאחראי על תחום הבריאות, במייל שמודיע לעובדים על הסגירה, לפי דיווחים. עוד אמר כי "החזון שלנו הוא להפוך את הגישה לשירותי ומוצרי בריאות קלה יותר עבור אנשים כך שישארו בריאים. אנחנו יודעים שלהשיג את זה לא יהיה קל או מהיר, אבל אנחנו מאמינים שזה חשוב".
1 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
לוגו אמזון
(צילום: רויטרס)
לדברי לינדזי, "הקשבנו לפידבק מהלקוחות שלנו והעובדים שלהם, ופיתחנו את השירות כדי לשפר את החוויה עבורם. למרות זאת, החלטנו כי זהו לא הפתרון ארוך הטווח עבורם. העבודה שלנו בבניית אמזון קר העמיקה את ההבנה שלנו לגבי מה שדרוש בטווח הארוך כדי לספק פתרונות משמעותיים בתחום הבריאות ללקוחות. אני מאמין שתחום הבריאות בשל להמצאה מחדש, ולמאמצים שלנו לשיפור החוויה יכולה להיות השפעה חיובית אדירה על איכות חיינו ובריאותינו".
אמזון רואה חשיבות גדולה בהתרחבות לשוק הבריאות כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה. רק לאחרונה, הענקית הודיעה כי היא רוכשת את ספקית שירותי הבריאות One Medical בסכום של 3.9 מיליארד דולר - אחת משלושת הרכישות הגדולות בתולדותיה. לפי דיווחים, היא מעוניינת לרכוש גם את Signify Health, חברה שמספקת טכנולוגיה לשירותי רפואה ביתיים. ב-2018 היא רכשה את סטארט-אפ משלוחי התרופות PillPack, והקימה בית מרקחת משלה.
מנגד, הדרך להצלחה בשוק הבריאות עבור החברה אינה פשוטה, ואין זו הפעם הראשונה בה אמזון סוגרת יוזמה שלה בתחום הבריאות. בשנה שעברה היא סגרה את הפרויקט Haven - יוזמה משותפת שהקימה עם ברקשייר האת'וויי ו-JPMorgan Chase במטרה לשנות את תעשיית הבריאות.