עולם בלי NFT: חברת Mojang Studios, מפתחת משחק המחשב המצליח ביותר בעולם מיינקראפט, הודיעה אמש (ד') כי אין לה שום תכנון לשלב תכני NFT במשחק. לטענת החברה, שנמצאת בבעלות ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, "תכני ה-NFT נוגדים את ערכי מיינקראפט", ועל כן החברה לא תאפשר שימוש ב-NFT בפרט ובטכנולוגיית הבלוקצ'יין בכלל על מנת לקדם וליצור תכנים הקשורים לעולם המשחק.
1 צפייה בגלריה
מיינקראפט
מיינקראפט
מיינקראפט
(צילום: Microsoft)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מיינקראפט היה וכנראה יישאר לעוד הרבה זמן למשחק המחשב הפופולרי והמצליח ביותר אי פעם, ועל כן אין זה מפתיע שקהילת השחקנים שלו החלה לבחון את השימוש ב-NFT בתחומיו. הבלוג של מוג'אנג בנושא מתפרסם, לטענתה, לאחר שקיבלה לא מעט פניות מהשחקנים ומחברי הקהילה של מיינקראפט בנושא ה-NFT. אם חשבתם שמוג'אנג תקפוץ על ההזדמנות כדי להשיק את קולקציית מוצרי ה-NFT הראשונה שלה, כדאי שתחשבו שוב.
דעתה של מוג'אנג בנושא ה-NFT וטכנולוגיית הבלוקצ'יין ברורה כבר מהשורות הראשונות של הבלוג. "תמיכה ב-NFT במיינקראפט היא לא משהו שאנחנו מתכננים או מאשרים", נמסר מטעם החברה. הסיבות של החברה לחוסר התמיכה בטכנולוגיה די ברורות, כשלטענה NFT מסיטים את הדגש והפוקוס מהמשחק, תוך שהם מקדמים רדיפה אחר רווח.
מה זה NFT
עוד הסבירה החברה שהיא מודעת לכך שבתקופה האחרונה החלו להסתובב ברשת נכסי NFT המשלבים תכנים ואלמנטים הקשורים למיינקראפט. דעתה של החברה נחרצת גם פה, כשהודיעה שהיא לא תתמוך בשום תוכן מבוסס בלוקצ'יין וכן שהיא לא תאפשר לאף אחד לקדם "פרטי אספנות בצורת NFT" הקשורים בצורה כזו או אחרת למיינקראפט. כמו כן, הבהירה החברה שהיא לא תאפשר לבעלי שרתים במשחק להשתמש ב-NFT כתגמול ופרסים עבור השחקנים, ושהיא תמשיך לקדם באופן חד ברור את מדיניות המשחק שלה, המחייבת "שיוויון הזדמנויות לכלל הקהילה".
מוג'אנג היא כמובן לא מפתחת המשחקים היחידה שבחנה את סוגיית ה-NFT, וחברות גיימינג גדולות אחרות הביעו גם הן את דעתן על הטכנולוגיה והטרנד. חברת Valve למשל, בעלת חנות המשחקים הגדולה בעולם Steam, התנגדה בתוקף לשלב תכני NFT בחנות שלה. מנגד, חברות אחרות כגון Epic Games, מפתחת משחק המחשב הפופולרי פורטנייט, דווקא הביעה תמיכה בטרנד ואף הספיקה לשחרר לחנות המשחקים שלה משחק ראשון המבוסס על הבלוקצ'יין.
ראוי כמובן לציין שדעתה של מוג'אנג עשויה בהחלט להשתנות, ושהבלוג שפרסמה בעניין לא מצביע באופן חד-משמעי על כך שלא תתמוך ב-NFT בעתיד.