בעקבות הזינוק במאות אחוזים במספר התקיפות על רשתות ביתיות מאז ה-7 באוקטובר, חברת בזק משיקה בימים אלה שירות להגנה מאיומי סייבר, המזהה פרצות אבטחה במכשירים המחוברים לרשת הביתית, מגן על סיסמאות ומונע פריצות.
1 צפייה בגלריה
אישה עם מחשב נייד
אישה עם מחשב נייד
זינוק של יותר מ-1,000% במתקפות סייבר
(צילום: shutterstock)
השירות, Cyber Plus, יחסום גם תוכנות זדוניות, ניסיונות לפיצוח סיסמאות, ואיומים נוספים. הוא פותח בשנה האחרונה בשיתוף חברת הסייבר הישראלית SAM.
לקראת השקת השירות ערכו שתי החברות דו"ח איומים המתבסס על נתונים שנאספו אצלן. מאלה עולה, בין השאר, כי מאז אוקטובר, התקיפות על קונסולות גיימינג זינקו ב-1,200% ועל מצלמות אבטחה ב-1,040%. העלייה בהתקפות על מכשירי "בית חכם" הגיעה ל–1,800%, על התקני אחסון רשתיים ל-640%, ועל מוצרי בריאות וכושר ל-92%.
במתקפות ההתחזות ("פישינג") ניכרת, לפי הדו"ח, עלייה של עד 300%, וחלקן מבוצעות על ידי גורמים בתוך ישראל. אחת השיטות הנפוצות ביותר השנה ל"פישינג" הייתה קמפייני התרמה מזוייפים לטובת המפונים, חיילי צה"ל ועוד. במקום השלישי בכמות במתקפות היו ניסיונות פריצה לסיסמאות, לצורך חדירה לפרטיות או דליית מידע, שעלו ב-250%.
Cyber Plus נעזר בטכנולוגיה שמזהה ריבוי ניסיונות לפיצוח סיסמאות ובמערכת "פיירוול", שמנטרת ומנתחת את תעבורת תקשורת האינטרנט ומזהה פעילות חשודה במכשירים ביתיים כמו מצלמות, שואבים רובוטיים, מתגים חכמים ועוד. פרצות אבטחה במכשירים המחוברים לרשת האינטרנט עלולות לאפשר לתוקפים להאזין, לגנוב נתונים, לצפות במתרחש בבית, לשלוט במוצרים מרחוק או להפעיל תוכנות זדוניות.
השירות יעלה 9.90 שקל בחודש.